Sup 1 rozvody
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Sup 1 rozvody
Dobrý den, opatřil jsem si supa 1 s motorem 1.9 TDI PD. Chlapík tvrdil, že rozvody byly vyměněny před prodejem. Od motoru jde slyšet válivý zvuk tak jsem kouknul na rozvody a všiml sem si, že napínák rozvodu je příliš napnutý. Nejsem expert na opravy ale ani tele, takže něco si dokážu opravit i sám. Moje otázka zní, můžu ten napínák povolit a nastavit si správné napnutí nebo musí rozvody opět na přípravky. Podle mě by to mělo být možné, synchronizace vačka / klika se nezmění a pár krát protočím motorem jestli je to ok. Pokud ne, prosím opravte mě.
Superb 1 TDI PD
Pokud se jedná o novější verzi napínání, pak bych doporučil vyndat žhavicí svíčky, povolit kladku napínání a nastavit ji správně. Pak motorem několikrát volně otočit za šroub kliky, samozřejmě po směru otáčení, aby si vše sedlo, jak má, a znovu zkontroloval značky na kladce napínání.
Možná by pak bylo dobré za chodu zkontrolovat synchronizaci pomocí diagnostiky. Ale nastavení kladky by na to nemělo mít vliv. Leda by to bylo blbě už teď.
Možná by pak bylo dobré za chodu zkontrolovat synchronizaci pomocí diagnostiky. Ale nastavení kladky by na to nemělo mít vliv. Leda by to bylo blbě už teď.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33501
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33501
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Přesně tak, když to natočíš a chcípneš, bude to jinde. Musí být právě vyrovnáno pnutí řemenu a proto je popsán přesný postup. Tak bych začal od momentu, kdy je motor postaven a má se napnout kladka. A nestojí to venku, ale v komprimované dílně..Tomas.cz píše:Je fakt, že páčka by se měla kontrolovat v momentě nastavovací polohy rozvodů, jinak to není vypovídající.
Stejně mám raději starší provedení, protože hydraulický napínák je právě pro tyto případy a je to určitý hlídač. Samotná kladka často zatuhne a jde to "natvrdo"..
nepropadat panice...
Zdar chlapi. Měnili jsme na superbu taky rozvody (1.9 TDI 96kW), všechno na přípravky a majitel po třech dnech tvrdí že mu to za studena hůř startuje, že to nemá výkon, že to žere víc a občas slyší divné zvuky.
Když kouknu přes VAG, tak ve skupině 4 poslední hodnota 0,0 a občas skočí 0,6. Spotřeba na volnoběh 0,6l. Ve skupině 13 (vstřiky) jsou hodnoty +/- 0,5. Když kouknu na hodnoty váhy a tlaku turba, tak to za jízdy oproti požadavku taky tak nějak sedí.
Co může být špatně? V jiném superbu s 96kW jsem neseděl tak nedokážu posoudit jak to jede nebo nejede, ale stojí si za tím že to předtím bylo živější a žralo to míň.
Jak jinak ještě ověřit že je všechno OK bez sundání čumáku? Nebo co by se případně mohlo teoreticky stát a nenapadlo mě to?
Když kouknu přes VAG, tak ve skupině 4 poslední hodnota 0,0 a občas skočí 0,6. Spotřeba na volnoběh 0,6l. Ve skupině 13 (vstřiky) jsou hodnoty +/- 0,5. Když kouknu na hodnoty váhy a tlaku turba, tak to za jízdy oproti požadavku taky tak nějak sedí.
Co může být špatně? V jiném superbu s 96kW jsem neseděl tak nedokážu posoudit jak to jede nebo nejede, ale stojí si za tím že to předtím bylo živější a žralo to míň.
Jak jinak ještě ověřit že je všechno OK bez sundání čumáku? Nebo co by se případně mohlo teoreticky stát a nenapadlo mě to?
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
No ono to s tím ani nemusí souviset,bohužel,někdy taková blbá shoda okolností a tys v tom měl poslední pazoury,majitel má jasno že za to můžeš ty...
Samozřejmě v dnešní době plný padělků a zmetků to chce rozvody omrknout, pak bych ale šel pod víko a kuknul na vačku,hydra
Ty auta mají najeto dneska milion a může se tam stát cokoliv...
Jestli to 3 dny jezdilo normálně
Napadá mě ještě spodní kolo na klice, měl jsi je povolené ? Dělal jsi gufero ?
Samozřejmě v dnešní době plný padělků a zmetků to chce rozvody omrknout, pak bych ale šel pod víko a kuknul na vačku,hydra
Ty auta mají najeto dneska milion a může se tam stát cokoliv...
Jestli to 3 dny jezdilo normálně
Napadá mě ještě spodní kolo na klice, měl jsi je povolené ? Dělal jsi gufero ?
Jo, tyhle aktivátory závad, to je na infarkt....
Jenom pro zajímavost, měnil jsem na starším 1.9D PSA palivák, druhý den že to hůř startuje, tak přijel, filtr - krytka suchá i bajonet na hadici ok.
Jezdil dál s tímhle stavem, nakonec jsem po čase zjistil, že žhaviče skoro nežhaví / komůrka / a teče nafta z čerpadla
Možná bych v tomhle případě zkusil poladit synchronizaci na jinak než -0- / ta před tím stejně určitě nebyla / a koukat jaká volnoběžná spotřeba bude na palubáku, jestli těch 0.6l/hod není skoro hodně.
Jenom pro zajímavost, měnil jsem na starším 1.9D PSA palivák, druhý den že to hůř startuje, tak přijel, filtr - krytka suchá i bajonet na hadici ok.
Jezdil dál s tímhle stavem, nakonec jsem po čase zjistil, že žhaviče skoro nežhaví / komůrka / a teče nafta z čerpadla

Možná bych v tomhle případě zkusil poladit synchronizaci na jinak než -0- / ta před tím stejně určitě nebyla / a koukat jaká volnoběžná spotřeba bude na palubáku, jestli těch 0.6l/hod není skoro hodně.