Vstřiky na PD první generace (74/85/96kW)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Vstřiky na PD první generace (74/85/96kW)
Ahoj.
Stále řeším problém s Audi A3 ASZ 96kW, kterou jsem koupil.
Problém: Auto nemá výkon jaký by mělo mít, občas spadne do nouze protože malý tlak turba a palubní počítač ukazuje píčoviny (spotřeba na palubáku 8l, reálná 6l).
Jelikož už jsem zkoušel měnit čidlo tlaku turba, přidávat na regulaci turba a další věci, zbývá se zaměřit na vstřiky. Podle toho co jsem našel, by vstřikovače ze 74kW, 85kW, 96kW měly být fyzicky záměnné.
Podle toho, že palubní počítač ukazuje mnohem větší spotřebu než je reálná si myslím, že bude právě tady problém a že tam někdo dal jiné vstřiky než tam mají být. Nebo tam je jiný soft v jednotce, než má být (to chceme zkusit v dalším kroku).
Teď k problému:
Jaký je konkrétně rozdíl mezi jednotlivými PD vstřikovači? Dočetl jsem se, že i jen na 96kW je asi pět různých druhů, ale nikde jsem se nedočetl žádné konkrétní rozdíly, jen že prostě nejsou stejné.
Dokáže mi někdo odpovědět např. pro jaký kód motoru mají jaký průtok nafty, nebo průměr trysky, nebo něco... a jestli i na stejný kód motoru můžou být továrně různé verze vstřikovače? Existuje nějaká tabulka, kde by to bylo jasně popsané? Např. ASZ 0,19mm, ASV 0,21mm (plácám náhodně)
Jak vlastně poznám jaké vstřikovače tam momentálně mám? Bude na nich nějaký kód vidět po sundání ventilového víka, nebo musím úplně vytáhnout vstřikovač ven?
Jaký vstřik by měl být správně pro ASZ?
Stále řeším problém s Audi A3 ASZ 96kW, kterou jsem koupil.
Problém: Auto nemá výkon jaký by mělo mít, občas spadne do nouze protože malý tlak turba a palubní počítač ukazuje píčoviny (spotřeba na palubáku 8l, reálná 6l).
Jelikož už jsem zkoušel měnit čidlo tlaku turba, přidávat na regulaci turba a další věci, zbývá se zaměřit na vstřiky. Podle toho co jsem našel, by vstřikovače ze 74kW, 85kW, 96kW měly být fyzicky záměnné.
Podle toho, že palubní počítač ukazuje mnohem větší spotřebu než je reálná si myslím, že bude právě tady problém a že tam někdo dal jiné vstřiky než tam mají být. Nebo tam je jiný soft v jednotce, než má být (to chceme zkusit v dalším kroku).
Teď k problému:
Jaký je konkrétně rozdíl mezi jednotlivými PD vstřikovači? Dočetl jsem se, že i jen na 96kW je asi pět různých druhů, ale nikde jsem se nedočetl žádné konkrétní rozdíly, jen že prostě nejsou stejné.
Dokáže mi někdo odpovědět např. pro jaký kód motoru mají jaký průtok nafty, nebo průměr trysky, nebo něco... a jestli i na stejný kód motoru můžou být továrně různé verze vstřikovače? Existuje nějaká tabulka, kde by to bylo jasně popsané? Např. ASZ 0,19mm, ASV 0,21mm (plácám náhodně)
Jak vlastně poznám jaké vstřikovače tam momentálně mám? Bude na nich nějaký kód vidět po sundání ventilového víka, nebo musím úplně vytáhnout vstřikovač ven?
Jaký vstřik by měl být správně pro ASZ?
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Po sundání víka je s trochou štěstí vidět číslo vstřiku bez jeho vyndání. Číslo je na cívce vstřikovače, která je našroubovaná na těle vstřikovače a tím je číslo různě pootočené.
Co je tam za trysky, zjistíš asi jen jejím vyndáním ze vstřikovače. Pochybuju totiž, že se někdo z nás pouštěl do vyndavání trysek ze vstřikovače. Samotného by mě zajímal nějaký seznam trysek (jejich čísla) do PD vystřikovačů. Nemám ani tušení jestli by šly třeba někde objednat a kolik vůbec sériová tryska stojí.
Co je tam za trysky, zjistíš asi jen jejím vyndáním ze vstřikovače. Pochybuju totiž, že se někdo z nás pouštěl do vyndavání trysek ze vstřikovače. Samotného by mě zajímal nějaký seznam trysek (jejich čísla) do PD vystřikovačů. Nemám ani tušení jestli by šly třeba někde objednat a kolik vůbec sériová tryska stojí.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Mercedes GLK 320 CDi
Zatím jsem našel jen že vstřiky s koncovkou AL jsou pro Euro 3 a s koncovkou BX jsou pro Euro 4 a mají menší trysky a vyšší vstřikovací tlak. Bylo by fajn najít přesnější info, ale už takhle se mám čeho chytnout.
Kouknu co tam teda je a zkusím podle toho najít vhodný soft.
Auto vypadá že to spíš někdo skládal z toho co bylo po ruce, pochybuju že by někdo měnil samotné trysky.
Jestli mají trysky pro Euro 4 menší průtok a teď to dává málo nafty, teoreticky by teda mělo stačit nahrát soft pro Euro 4.
Otázka je, jestli těch druhů není víc než Euro 3/4 a nebo jestli tam nejsou z něčeho úplně jiného (85kW/74kW)... Je to boj, když člověk koupí auto u kterého neví co s tím kdo předtím dělal a jsou tam věci co tam nepatří... :/
Kouknu co tam teda je a zkusím podle toho najít vhodný soft.
Auto vypadá že to spíš někdo skládal z toho co bylo po ruce, pochybuju že by někdo měnil samotné trysky.
Jestli mají trysky pro Euro 4 menší průtok a teď to dává málo nafty, teoreticky by teda mělo stačit nahrát soft pro Euro 4.
Otázka je, jestli těch druhů není víc než Euro 3/4 a nebo jestli tam nejsou z něčeho úplně jiného (85kW/74kW)... Je to boj, když člověk koupí auto u kterého neví co s tím kdo předtím dělal a jsou tam věci co tam nepatří... :/
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Jenže vyndat vstřiky znamená rovnou nová všechna těsnění, ideálně rovnou ložiska na vačce atd. Ojeb na dlouho a zbytečný prachy, nechci to zbytečně rozhazovat dokud to nějak funguje.
Jde mi o to, jestli jsou jen dva druhy vystřiků co se týče průtoku, a tím pádem dva druhy softu do jednotky (Euro 3 / Euro 4), nebo je těch softů víc.
Nejprve zkusím nahrát tu palivovou mapu pro Euro 4 (všechno napovídá tomu že mají prostě vstřiky menší průtok) a pokud se to nezačne chovat líp, tak teprve sundám víko, kouknu na vstřiky a budu hledat dál...
Jde mi o to, jestli jsou jen dva druhy vystřiků co se týče průtoku, a tím pádem dva druhy softu do jednotky (Euro 3 / Euro 4), nebo je těch softů víc.
Nejprve zkusím nahrát tu palivovou mapu pro Euro 4 (všechno napovídá tomu že mají prostě vstřiky menší průtok) a pokud se to nezačne chovat líp, tak teprve sundám víko, kouknu na vstřiky a budu hledat dál...
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
No kouknout na ně můžeš ale nic na nich okem nevidíš
Sada těsnění za 100 na vstrik mi nepřijde nic hroznyho
U 20 let staryho auta s najezdem pekelným tam klidně může být cokoliv co tam někdo vrazil když nic jinyho nemel... Už jsem to tady psal nedávno jsem dělal starou Alhambru a každej jeden vstrik jiný číslo, prostě sběr co kde našli a dali to tam, ono to nějak jede, to jo, ale to je tak vsechno
Sada těsnění za 100 na vstrik mi nepřijde nic hroznyho
U 20 let staryho auta s najezdem pekelným tam klidně může být cokoliv co tam někdo vrazil když nic jinyho nemel... Už jsem to tady psal nedávno jsem dělal starou Alhambru a každej jeden vstrik jiný číslo, prostě sběr co kde našli a dali to tam, ono to nějak jede, to jo, ale to je tak vsechno

Okem na nich uvidím kód a podle něj snad dohledám správnou palivovou mapu.
Když jsem to rozdělával posledně na novějším PD, vycházelo těsnění od Bosche asi 350 za vstřik + těsnění na všechno okolo co se rozdělávalo a rovnou i nové ty přítlačné šroubky atd. Nakonec tam pár tisíc zahučí a vzhledem k ceně auta se mi to prostě "zbytečně" dávat nechce...
Když jsem to rozdělával posledně na novějším PD, vycházelo těsnění od Bosche asi 350 za vstřik + těsnění na všechno okolo co se rozdělávalo a rovnou i nové ty přítlačné šroubky atd. Nakonec tam pár tisíc zahučí a vzhledem k ceně auta se mi to prostě "zbytečně" dávat nechce...
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Hele v pohodě, já ti to necpu
Jen gumičky :
https://mlparts.cz/autodily/audi/a3-199 ... sort=price
Tady máš sadu i s tím tlačným mezikusem za 150 korun, dávám běžně,funguje, nebo pak Elring stojí 200
https://mlparts.cz/autodily/audi/a3-199 ... sort=price
Šrouby na vstřiky můžeš buď origo
https://mlparts.cz/autodily/audi/a3-199 ... sort=price
nebo já dávám normálně pevnostní 10.9 imbusy za 3 koruny kus a fungují taky
Těsnění pod víko je lepší neměnit jen podmáznout protože snad každá druhoška mě tekla...
Jen gumičky :
https://mlparts.cz/autodily/audi/a3-199 ... sort=price
Tady máš sadu i s tím tlačným mezikusem za 150 korun, dávám běžně,funguje, nebo pak Elring stojí 200
https://mlparts.cz/autodily/audi/a3-199 ... sort=price
Šrouby na vstřiky můžeš buď origo
https://mlparts.cz/autodily/audi/a3-199 ... sort=price
nebo já dávám normálně pevnostní 10.9 imbusy za 3 koruny kus a fungují taky
Těsnění pod víko je lepší neměnit jen podmáznout protože snad každá druhoška mě tekla...