Vw touareg 2,5 BPE

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ovesnyvk
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 25 led 2013, 13:25
Odpovědi: 0

Vw touareg 2,5 BPE

Příspěvek od ovesnyvk »

zdravím Vás,

Zná tu někdo motory vw touareg/ multivan pětiválec 2,5l 128 kw ? Měl jsem hlavu na repas a nemohl jsem se dostat na synchronizaci vačky na 0, bylo stále -5 , koupil jsem přípravek a stále nic. Dal jsem to do servisu a tam to za tři dny nastavili. Auto moc nenajelo a chytlo se to na klice , které se dala přebrousit. Vše při rozebírání bylo zaaretované přípravek a ted po složení to chytne a zdechne, diag ukáže na tu chvili -2 a pak 5- a pak to zdechne.kliková hřídel je zabrzděná a na vačce je ozubené kolo na kterém je ryska a ta mi sedí zarovno s hlavou. Zajímalo by mě tedy jak docílit synchronizace k nule ? čidlo je jak na klice tak na ozubeném kole vačky a to mi krásně sedí. Je možné že stupně se dají doštelovat jenom pohybem vačkového hřídele bez toho ozubené kola a tím stupně dostat k nule ?

Opravdu nevíme , kde jinde to nahnat :) ze zadu je ješte v uvozovkách malá vačka , kterou se došteluje vůle v zubech. Snad to někdo bude vědět pošlu třeba flašku :D
Alu kola | Elektrony pro vaše auto :)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20141
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Hele vysvětluješ to nějak chaoticky, mrkni se na tohle, snad ti to bude jasný

https://www.youtube.com/watch?v=1hX-UMCGlII

Je třeba přípravkama zaaretovat kliku i vačku, na tom není co pokazit, mrkni v tom videu
Jak píšeš, to mezikolí je třeba dotlačit do záběru oni na to mají momen´táček ale stačí malou ráčnou pocitově ten excentr trochu natlačit do záběru
Nejhorší je na Touaregu tu vačku dotáhnout, za motorem je prd jaký místo, dělám to kloubovou ráčnou a metrovou trubkou...
A pokud to bylo celý rozebraný není to jen tak to nastartovat, je to bez nafty...
Brousit kliku to nevím jestli byl nejlepší nápad
ovesnyvk
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 25 led 2013, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od ovesnyvk »

klika i vačka byla zabrzděná přípravkem,ale stejně to když nechám diagnostiku spojenou s autem tak to chytne ukáže -2,5 stupně a pak přeskočí na -5 a zdechne, po prvním startu to jelo tak deset vteřin a zdechlo, ted to jede možná 5 ani né. Byla předtím dělala hlava a když jsme to složili bylo to to samé tak odtah a ti to doštelovali na nulu no a po chvíli se motor přidřel na klice tak proč by nebyl dobrý nápad to nechat přebrousit ? dal jsem nové ložiska kliky, ojnic, vačky, nová vačka, čerpadlo , turbo bylo ko at,ale ted jsem zase u těch stupnů. Asi to zkusím ještě doštelovat ty vůle když to po startu má 2-5 a pak skočí na -5. To je tak jediné co mě napadá jinak nevím kde by to tehda v servisu nahnali :) videa jsem viděl snad všechny na youtube i od rusů a to několikrát :)

a ješte mě napadlo když jsme to minule složili taky po startu akzovalo asi -2,5 stupně, ale jak se to postupně zahřívalo šlo to k nule a už to tak zůstalo , tak je možné , že bych to doladil jenom tím výstředníkovým čepem a zbytek by se po zahřátí urovnal ? chyba je , že to právě zdechne
Alu kola | Elektrony pro vaše auto :)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9171
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ono na videu na YouTube dost často chybí (myslím) úmyslně spousty drobných ale důležitých detailů. 2,5 tu mám dvě a když se dělali tak se to složili nastavilo a jedem takže mate prostě někde něco blbě. Pamatuji si že u prvního jsem měl nějaké problémy po dotažení kola té vsčky a to jsem to měl taky zafixovaný ale po dotažení a kontrole to nevychazelo úplně přesně tak jsem to asi třikrát predelaval ( použil jsem 3x jeden šroub) i když se nesmí ale nechtěl jsem čekat na další.
Naposledy upravil(a) hansdob dne 06 dub 2021, 08:56, celkem upraveno 1 x.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
ovesnyvk
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 25 led 2013, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od ovesnyvk »

říkám minue to v servisu hledali tři dny,ale vůběc jsem z nich nedostal kde přesně chyba byla. Mám i elsu a tam je všechno popsané. Je to zajímavé, přípravek je z ebay tak jestli nebude chyba i tam ;)
Alu kola | Elektrony pro vaše auto :)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20141
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo, přípravky...to jsou taky vyjeby
Půjčuju si je od kámpoše má sadu co stála skoro 10tis. ale funguje, nastavím,podotahuju, protočím, sedí to a hlavně jede...
rami
Aktivista
Příspěvky: 1665
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Odpovědi: 0
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

Se mi libi jak ty instruknazni videa delaji mimo auto. Maji to ukazat v realnem svete.

ovesnyvk - zkus odpojit cidlo vacky a nastartovat to bez neho,.
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20141
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jo, to je pravda, zrovna na tom Touaregu bych chtěl vidět jak by ten fešák tu vačku utahoval... (noteeth)
ovesnyvk
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 25 led 2013, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od ovesnyvk »

jo poprvé sem vačku rval trubku tak metr a půl a to musíš ještě nějak vykouzlit ,abys to tam u toho turka nasadil :D no včera jsem oddělal kryt toho výstředníkového čepu a je to ve směru hod ručiček, takže obráceně tak jdu na to mrknout to bude asi ta chyba, nechal jsem notebok připojený s diag a jak sem psal skočí -2 a pak -5 a zdechne, tak uvidíme :) ale přístup jak k penězům teda :D
Alu kola | Elektrony pro vaše auto :)
ovesnyvk
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 25 led 2013, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od ovesnyvk »

tak jsem ten výstředníkoví čep dotahl proti směru ručiček trochu a mám -4,ale chcípne to, musí byt jiný způsob kde ty stupně nahnat rysky opravdu sedí,ale nahnat třeba na těch kolech třeba 1mm rysku nad hlavu ani nejde, nebo jde že se povolí vačka od ozubeného kola a pohne o kousek motorem,ale to se zase rozhodí horní uvra a akorát bude ryska o trochu výš. Ten motor je fakt záhada.
Alu kola | Elektrony pro vaše auto :)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20141
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Hele ta Vačka to je co zač nějaká druhoska??
ovesnyvk
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 25 led 2013, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od ovesnyvk »

ano je to nějaká druhovýroba,ale i na ní to normálně jelo ,ale tak 100km pak to zdechlo právě na té klice. začalo to ztracením vody, udělali jsme hlavu, dali zpět , auto chytlo zvuk byl v pořádku pak jsem se podíval na trysky taky ok , a pak jsem našel tu synchronizaci a to jsem se pak dočetl že -5 je špatně, tak měsíc ladění a nic, šlo to do servisu tam to dělali 3 dny ( asi taky nevěděli) a pak se to přidřelo na klice. Řekli nám, at jí očistíme , a lehce takovým páskem, kterým se stahuje matroš k paletě vyleštíme- to jsme udělali motor složily a jel ( rozvody předtím nastavili v tom servisu ) my jsme poskládali a jelo to ! jenomže zase to chytlo na klice, takže přebrus hlavní ložiska na 0,25mm a ojniční 0,5mm , složili jsme a ted mám zase ten problém s těma stupněma. Zajímavé že předtím se nám to zadařilo a teď né. Ješte asi vyhodím tandem, povolím to kolo , vše zabrzdím a znovu- jenomže to bude asi to samé přeci ryska nejde jak jinak a kolo, že by skočilo o zub nebo půl to asi ani nejde. tak já nevím :( dneska jsem zkusil ten vystředníkoví čep a trochu to pomohlo,ale spíš vůbec. Tak se ptám jestli chybu hledat jinde ,ale kde ? nebo je to opravdu na milimetr jak je ta ryska na tom ozubeném kole,ale i ta sedí přesně.
Alu kola | Elektrony pro vaše auto :)
x.gon
Přispěvovatel
Příspěvky: 379
Registrován: 17 led 2011, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno Venkov

Příspěvek od x.gon »

Jen se zeptám jak to dopadlo? Nějaký výsledek?
Multivan T5, 2.5tdi 128kw
Octa 2 FL 1.9TDI 77KW
Honda Hornet 600
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“