Občasné tlakování chladící soustavy
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Občasné tlakování chladící soustavy
ASVéčko na cca 400.000km.
Občas mně tlakuje chladicí soustava v kabině cejtím ethylen glykol a při mizernejch povětrnostních podmínkách (vlhko kolem nuly) se mi zlehka ze stran opocuje čelní okno. Jenže...
Olej je bez známek chladící kapaliny a i toho oleje ten motor vezme na cca 15.000km (jezdím pouze delší štreky nad 50km/jízda) 0,8l, takže mně od výměny k výměně stačí 5l kanystr a to dosud jezdím 5W-30 a dokud byl v požadovaný normě vyráběnej i 0W-30, tak tam byl ten.
Destilky během roku (15-20.000km) doleju max 0,2l a nádoba je absolutně čistá a kapalina krásně oranžovo růžová, žádnej olej a ani stopa sazí.
Vypozoroval jsem, že mně kapalina v nádobce klesne pouze při takový jízdě, kdy tzv. "čistím turbo a rozhýbávám jeho regulaci", jinak ne. Po vyšroubování víčka nádobky se okamžitě vrátí zpět.
Předpokládám, že mám velmi lehce načatý těsnění a tlak při expanzi na "plnej knedlík" mně drobně prochází do chladícího okruhu.
Sice můj návrh řešení bude určo mimo servisní knížku, ale nezkusil někdo z vás za takovýhle situace třebas jen lehce o pár stupňů přitáhnout šrouby hlavy válců? Jestli by si vůbec daly říct a jak vysoký riziko jejich následnýho prasknutí, či nemožnosti jejich demontáže do budoucna by vzniklo?
Občas mně tlakuje chladicí soustava v kabině cejtím ethylen glykol a při mizernejch povětrnostních podmínkách (vlhko kolem nuly) se mi zlehka ze stran opocuje čelní okno. Jenže...
Olej je bez známek chladící kapaliny a i toho oleje ten motor vezme na cca 15.000km (jezdím pouze delší štreky nad 50km/jízda) 0,8l, takže mně od výměny k výměně stačí 5l kanystr a to dosud jezdím 5W-30 a dokud byl v požadovaný normě vyráběnej i 0W-30, tak tam byl ten.
Destilky během roku (15-20.000km) doleju max 0,2l a nádoba je absolutně čistá a kapalina krásně oranžovo růžová, žádnej olej a ani stopa sazí.
Vypozoroval jsem, že mně kapalina v nádobce klesne pouze při takový jízdě, kdy tzv. "čistím turbo a rozhýbávám jeho regulaci", jinak ne. Po vyšroubování víčka nádobky se okamžitě vrátí zpět.
Předpokládám, že mám velmi lehce načatý těsnění a tlak při expanzi na "plnej knedlík" mně drobně prochází do chladícího okruhu.
Sice můj návrh řešení bude určo mimo servisní knížku, ale nezkusil někdo z vás za takovýhle situace třebas jen lehce o pár stupňů přitáhnout šrouby hlavy válců? Jestli by si vůbec daly říct a jak vysoký riziko jejich následnýho prasknutí, či nemožnosti jejich demontáže do budoucna by vzniklo?
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Tak přesně jak popisuješ jsem již zažil na pár I oktávkách (AHF,ASV). Nejdřív odejde výměník tepla jak to tlakuje, začne rosit a čelní sklo je ušmudlaný a když si lízneš tak sladký -> fridex. Takže výměna radiátoru = super zábava, pro neznalého den práce. No a potom samozřejmě hlava dolů, nechat komplet udělat a určitě bych se zaměřil taky na blok jak je rovnej, nejlépe ho škrábnout (většinou to bývá prohnutý na zádech jak je turbo a okolo šroubů hlavy je to vytáhlý z toho momentu) a připlatil bych si za těsnění z autorizáku.
S tím přitažením šroubů nevím no, jestli si někdy dotahoval hlavový šrouby tak je to docela už krut, že bych se bál tomu ještě přidávat a nevím zda by to problém vyřešilo, možná jen na chvíli...
S tím přitažením šroubů nevím no, jestli si někdy dotahoval hlavový šrouby tak je to docela už krut, že bych se bál tomu ještě přidávat a nevím zda by to problém vyřešilo, možná jen na chvíli...
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel

WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5114
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Teď jsem řešil na AVF tlakování při zátěži. Vodu jsem nedoléval, ale teď ke konci bylo po jízdě s vytáčením vidět pár kapek pod přepadem expanzky. Jo a bublalo v topení. Po výměně těsnění vše ok, nebublá ani netlakuje. Těsnění bylo u 4. válce na jednom místě úplně lesklé, takové "oklepané". Jakoby se rozpadla ta prostřední vrstva těsnění a tama to fučelo.
S2 CFGB DSG
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5114
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Nezkoušel a ani nebudu a to dělám motory celej život, vyučen na GII apod pokud je to foukly můžeš to tahat jak chce akorát to dokurvi.. Nic ve zlým ale je to fakt blbost s velkým BPája 19 píše:roman1648 píše:Panebože žádný přetahování to je k hovnu...
V horším případě ti ještě prdne šroub v bloku nebo vyrves závit a bude to..
Kolikrát jsi to zkoušel?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33811
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Občasné tlakování chladící soustavy
[quote="Lokotka"]ASVéčko na cca 400.000km.
Občas mně tlakuje chladicí soustava v kabině cejtím ethylen glykol
mě by zajímalo jak je cítit, ???? po čem to smrdí?????
já osobně když teče topení tak mám sladko v hubě a kdž udělám stěr z čelního skla na refraktometr tak ho tam naměřím, ale cítit??
Občas mně tlakuje chladicí soustava v kabině cejtím ethylen glykol
mě by zajímalo jak je cítit, ???? po čem to smrdí?????
já osobně když teče topení tak mám sladko v hubě a kdž udělám stěr z čelního skla na refraktometr tak ho tam naměřím, ale cítit??