Občasné tlakování chladící soustavy

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Občasné tlakování chladící soustavy

Příspěvek od Lokotka »

ASVéčko na cca 400.000km.
Občas mně tlakuje chladicí soustava v kabině cejtím ethylen glykol a při mizernejch povětrnostních podmínkách (vlhko kolem nuly) se mi zlehka ze stran opocuje čelní okno. Jenže...
Olej je bez známek chladící kapaliny a i toho oleje ten motor vezme na cca 15.000km (jezdím pouze delší štreky nad 50km/jízda) 0,8l, takže mně od výměny k výměně stačí 5l kanystr a to dosud jezdím 5W-30 a dokud byl v požadovaný normě vyráběnej i 0W-30, tak tam byl ten.
Destilky během roku (15-20.000km) doleju max 0,2l a nádoba je absolutně čistá a kapalina krásně oranžovo růžová, žádnej olej a ani stopa sazí.
Vypozoroval jsem, že mně kapalina v nádobce klesne pouze při takový jízdě, kdy tzv. "čistím turbo a rozhýbávám jeho regulaci", jinak ne. Po vyšroubování víčka nádobky se okamžitě vrátí zpět.
Předpokládám, že mám velmi lehce načatý těsnění a tlak při expanzi na "plnej knedlík" mně drobně prochází do chladícího okruhu.
Sice můj návrh řešení bude určo mimo servisní knížku, ale nezkusil někdo z vás za takovýhle situace třebas jen lehce o pár stupňů přitáhnout šrouby hlavy válců? Jestli by si vůbec daly říct a jak vysoký riziko jejich následnýho prasknutí, či nemožnosti jejich demontáže do budoucna by vzniklo?
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od tukydydes »

Tak přesně jak popisuješ jsem již zažil na pár I oktávkách (AHF,ASV). Nejdřív odejde výměník tepla jak to tlakuje, začne rosit a čelní sklo je ušmudlaný a když si lízneš tak sladký -> fridex. Takže výměna radiátoru = super zábava, pro neznalého den práce. No a potom samozřejmě hlava dolů, nechat komplet udělat a určitě bych se zaměřil taky na blok jak je rovnej, nejlépe ho škrábnout (většinou to bývá prohnutý na zádech jak je turbo a okolo šroubů hlavy je to vytáhlý z toho momentu) a připlatil bych si za těsnění z autorizáku.
S tím přitažením šroubů nevím no, jestli si někdy dotahoval hlavový šrouby tak je to docela už krut, že bych se bál tomu ještě přidávat a nevím zda by to problém vyřešilo, možná jen na chvíli...
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Těsnění hlavy na odchodu stářím.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Odpovědi: 0
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Teď jsem řešil na AVF tlakování při zátěži. Vodu jsem nedoléval, ale teď ke konci bylo po jízdě s vytáčením vidět pár kapek pod přepadem expanzky. Jo a bublalo v topení. Po výměně těsnění vše ok, nebublá ani netlakuje. Těsnění bylo u 4. válce na jednom místě úplně lesklé, takové "oklepané". Jakoby se rozpadla ta prostřední vrstva těsnění a tama to fučelo.
S2 CFGB DSG
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Je to klasickej projev těsnění pod hlavou,když jezdíš pijánko je klid,táš tomu karate a je to nafouklý jak parní stroj takže bych prvně udělal hlavu a samozřejmě i ten radiátor pokud to smrdí v kabině
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3700
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Přitáhnutím šroubů podle mě akorát zvětšíš kopce okolo šroubů na bloku, ale jestli budeš motor stejně vyndávat a nechat rovnat na brusce, tak to klidně zkus dotáhnout. Jestli to bude někdo při výměně těsnění růčo zaškrabávat, tak mu akorát udeláš větší pakárnu.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Panebože žádný přetahování to je k hovnu...
V horším případě ti ještě prdne šroub v bloku nebo vyrves závit a bude to..
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lokotka »

Konečně po létech rozumná diskuse.
Děkuju.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3700
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

roman1648 píše:Panebože žádný přetahování to je k hovnu...
V horším případě ti ještě prdne šroub v bloku nebo vyrves závit a bude to..

Kolikrát jsi to zkoušel?
Oct asv 2000, DieselPower
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Těsnění jen vyměnit , vše jen pořádně opucovat , žádné brouseni,
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Přesně,vyměna těsnění a jezdí to do alejůja. Rozpadá se stářím.
A použít nové origo šrouby,je to dotáhlý hezky hustě.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Pája 19 píše:
roman1648 píše:Panebože žádný přetahování to je k hovnu...
V horším případě ti ještě prdne šroub v bloku nebo vyrves závit a bude to..

Kolikrát jsi to zkoušel?
Nezkoušel a ani nebudu a to dělám motory celej život, vyučen na GII apod pokud je to foukly můžeš to tahat jak chce akorát to dokurvi.. Nic ve zlým ale je to fakt blbost s velkým B
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Odpovědi: 0
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Já nechal akorát udělat hlavu. Blok sem porovnal kamínkem, byl rovný ale kolem těch šroubů to začalo psát jako první, bylo to pěkně vytahané i od toho předepsaného momentu. Hlavně je důležité vyčistit závity pro hlavové šrouby!
S2 CFGB DSG
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lokotka »

Tak teď ještě sehnat někoho šikovnýho v okolí Náchoda, co s tím má zkušenosti.
Nevíte o někom?
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33811
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Občasné tlakování chladící soustavy

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Lokotka"]ASVéčko na cca 400.000km.
Občas mně tlakuje chladicí soustava v kabině cejtím ethylen glykol

mě by zajímalo jak je cítit, ???? po čem to smrdí?????

já osobně když teče topení tak mám sladko v hubě a kdž udělám stěr z čelního skla na refraktometr tak ho tam naměřím, ale cítit??
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“