AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost VYŘEŠENO
Moderátoři: šulda, Moderátoři
AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost VYŘEŠENO
Zdravím, řeším problém s tímto motorem v Audi A4. Auto mělo nový olej co 6-10tis km, ale bohužel jezdilo pomalu a poslední 2 roky s vadným (otevřeným) termostatem.
Po pár dnech běžné jízdy, začal černě kouřit. Projel jsem VAGem průběh tlaku na turbu a je vidět že regulace sice umí dosáhnout max plnícího tlaku ale při lechtání je pořád pozadu a auto v té chvíli má moc paliva a zahulí - typicky tempomat a nebo akcelarace z ustálené rychlosti. Občas při akceleraci okolo 1800-1900 pod středním plynem cukne. Jednotka motoru bez chyb. Jde slyšet mírné syčení při prudší akceleraci v kabině. Díky za každou radu
ještě doplním tři věci co jsem vysledoval:
1) startuje studené na první otáčku - teplé (90°C) pak 2-5 otáček méně teplé tak 2-3 otáčky
2) korekce vstřiků studený i teplý motor je kolem nuly, jeden má max. -0,3 a vždy se vrací na stejné hodnoty.
3) auto má vyšší průměrnou spotřebu cca 7l - byly dělány rozvody v Škoda Auto - možná časování (-0,5 hodnota ve VAGu)?
Přikládám i excel kde je k tomu MAF , EGR
Po pár dnech běžné jízdy, začal černě kouřit. Projel jsem VAGem průběh tlaku na turbu a je vidět že regulace sice umí dosáhnout max plnícího tlaku ale při lechtání je pořád pozadu a auto v té chvíli má moc paliva a zahulí - typicky tempomat a nebo akcelarace z ustálené rychlosti. Občas při akceleraci okolo 1800-1900 pod středním plynem cukne. Jednotka motoru bez chyb. Jde slyšet mírné syčení při prudší akceleraci v kabině. Díky za každou radu
ještě doplním tři věci co jsem vysledoval:
1) startuje studené na první otáčku - teplé (90°C) pak 2-5 otáček méně teplé tak 2-3 otáčky
2) korekce vstřiků studený i teplý motor je kolem nuly, jeden má max. -0,3 a vždy se vrací na stejné hodnoty.
3) auto má vyšší průměrnou spotřebu cca 7l - byly dělány rozvody v Škoda Auto - možná časování (-0,5 hodnota ve VAGu)?
Přikládám i excel kde je k tomu MAF , EGR
- Přílohy
-
- turbo2.xls
- (77.5 KiB) Staženo 112 x
-
- turbo1.xls
- (180.5 KiB) Staženo 93 x
Naposledy upravil(a) tjov dne 31 říj 2022, 11:46, celkem upraveno 2 x.
-
Jarda S.
- Aktivista
- Příspěvky: 4311
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB pomalá regulace turba - kouřivost
srovnej rozvody na nilu a spotřeba půjde dolů
jezdil jsem s -0.6 a ted po srovnání je to minimálně 0.5litru dolů
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
posli normalny log kanal 3 a 11.
1500-4000rpm plny plyn na trojke alebo 4ke
1500-4000rpm plny plyn na trojke alebo 4ke
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
jen se zeptám ten log kanálu 3 a 11 mám udělat přes menu "Advanced Meas. Values" ? Tam je seznam všech senzorů, které teda vybrat - nejsem v tom úplně zběhlý ...
díky
díky
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
pedečka prostě hulí, základ jsou rozvody a pak se dá něco řešit
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
Tohle hulí ale fakt brutálně , přesně v momentech kdy je rozdíl mezi požadovaným tlakem a tlakem co turbo dá, jinak vůbec (např. starty a nebo pak rychlá jízda kdy regulace tlak dorovná na požadovaný)
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
kdyby ti to nejezdilo podle požadavku tak padá do nouze
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
přikládám akceleraci na 3RS cca 1500 do 4000 ot./min. kanál 3 a 11
ještě jeden drobný jev u jízdy na půl plynu, když to cukne tak se srovná tlak s požadovaným, tj. tlak je pozadu někde okolo těch 1900ot./min. (např. 1650 vs 1400) a při cuknutí se to dorovná a přestane při další akceleraci kouřit
- Přílohy
-
- LOG-01-003-011-3RD.CSV
- (7.17 KiB) Staženo 39 x
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
Tlak nabieha dost neskoro a pomaly si myslim. Chyba my tam taka spicka na zaciatku, taky mierny pretlak. Tazko povedat ja som len tiez laik. Mozno unik tlaku, prasknuta hadica, zle casovanie rozvodov( ale hadam to v skode dobre spravili.), slaba vaha vzduchu,( ale to asi nie ked ide cierny dym), aj vzduchovy filter ak tam je dekadu jednoducho vzduch do motora nepusti, boh vie ako je natom sanie s karbonom, ci sa tam este aj da pretlacit nejaky vzduch cez ten bordel. Je to asi cista loteria. Treba hladat a hladat. 
SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
Vzduchový filtr je nový, ale nechápu proč je EGR stále mimo požadované hodnoty - na rosstechniku píšou že ty data odpovídají zaseklému EGR v zavřené poloze
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
Hledal bych prasklou hadici, zejména tu tvaru S hned od turba.
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
Keby je erg zavrete stale tak ti to hodi chybu motora. Ale ten predsa lahko otestujes podtlakovou pumpou. Skor moze byt ze nezatvara dobre a prepusta tlak do vyfuku. Treba skontrolovat, demontaz nieje zlozita na youtube je toho mraky.
SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
Ako pise tomas, hladal by som dieravu hadicu ako prve ale to nevysvetluje to cuknutie a ze potom turbo fuka dobre, za druhe moze jebat EGR, nechaj si ho softwerovo odstavit a zaslep ho aj fyzicky
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
Tak to cuknutí nakonec nemělo souvislost, budu muset rozebrat sání/egr a vyčistit to. Z toho logu nejde asi nic vyčíst?
Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost
nevidim na kolko % pracuje N75, ale asi to bude vysoko ked sa snazi dorovnat tlak. Inak nic, len ze tlak dost zaostava za poziadavkou
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381