Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Syčení a ztráta výkonu po zahřátí

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Kedar19
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2023, 01:44

Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Syčení a ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od Kedar19 »

Ahojte.

Už jsem celkem zoufalý a proto se obracím zde. Vlastním cca měsic Octavii II RS 2.0Tdi CR, DSG a začal jsem pozorovat zvláštní chování o kterém jsem se snažil dočíst na různých fórech ale bohužel. Problém je takový, že když se motor ohřeje na provozní teplotu, tak mam při každém přeřazeni DSG pocit, jako by mě něco tahalo zpátky. Přirovnal bych to až k takovému zhoupnutí. Poměrně plynulé řazení mi přijde až v momentě, kdy to řadí nad 2000tis otáček. Taktéž odezva na plyn je za tepleho motoru docela dost gumová. Trochu přidám aby prevodovka podradila a nic, pridam vic a nic. Pak to najednou vystřelí a klidně podřadí o 2 stupně.
Taktéž kdyz pustim brzdu a nechám auto jet na “volnoběh” za studena tak převodovka zařadí D2 absolutne bez problemu a hladce.
Za tepla jí to někdy trvá i 20 metrů. Stačí nepatrně klepnout do plynoveho pedalu a zařadí se D2.
Další poznatek je ten, že spotřeba na volnoběh je při studeném motoru téměr identická, jako se zahřatym motorem. Cca 0.8-0.9l/h s klimatizací 1.0l/h.
Jednou jsem zkusil odpojit vahu vzduchu. Aktualni spotřeba na volnobeh při zahřátém motoru klesla na 0.6l/h. Převodovka na volnoběh zařadila D2 i za tepla během pár metrů. Odezva na plyn v nižších rychlostech byla agresivnější a celkově auto lépe táhlo odspodu, ale ve vyšších rychlostech byl cítit horší tah oproti jizdě se zapojenou váhou.
Koupil jsem proto novou Bosch váhu, nainstaloval, ale s novou váhou se auto chová opět stejně, jako se starou.

Zezačátku jsem to připisoval převodovce, ale zdá se mi, že chyba bude jinde. Jinak dpf regeneruje od 350-550 ujetých km. Záleží, jaké jezdím trasy. Do nafty pridavam pravidelně VIF. Zkousel jsem jednu nadrz zalít i BG PD14, ale nějaké změny jsem nevypozoroval. Průměrná spotřeba dle dotankovaní 7 nádrží je 6,5l/100km.

VAG bez chyb.

Moc děkuji za jakékoliv rady a poznatky.
Naposledy upravil(a) Kedar19 dne 29 bře 2023, 22:29, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
rado.h
Přispěvovatel
Příspěvky: 180
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2012, 16:07
Bydliště: Púchov, SK

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od rado.h »

Ahoj, ja by som začal tým, že by som požiadal niekoho aby mi nahral originálny soft motor aj prevodovka. Nakoľko to máš "nové" auto a nepoznáš jeho historiu.
Ako ti radí tá prevodovka pri ležernej jazde napr. cez obec, máš tam 5° už nad 50km/h, na fabrickom software je to také že až keď viac pridáš podradí, ale mne podradí napr. do 4.ky a až keď pridám skutočne viac a hlavne prudšie to podradí do 3.ky. Keď pridávaš plynule a jemnejšie, tak to nechá akt. rýchlostni st. Ďalej má na to vplyv teplota (motora, aj celkovo na radenie stupňov, keď mrzne radí vyšší až neskôr), náklon auta atď, Mne aj inak radí s ACC ako keď idem bez neho. Takže je to dosť komplexný systém a má na to vplyv veľa parametrov. Ale či je teplá alebo studená, pokiaľ nepridám plyn z 1.ky do 2.ky to preradí do 2 sek. bez toho aby si o tom vedel.
Naposledy upravil(a) rado.h dne 09 bře 2023, 10:40, celkem upraveno 1 x.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Kedar19
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2023, 01:44

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od Kedar19 »

To mě napadlo taky, jestli tam není nějaký zbastelný chip “tuning”. Každopádně mně to nějak nehraje do souvislosti s tou váhou vzduchu. :disgust:
Uživatelský avatar
rado.h
Přispěvovatel
Příspěvky: 180
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2012, 16:07
Bydliště: Púchov, SK

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od rado.h »

No je jasné, že auto sa bude správať inak keď ju odpojíš, ale tým nič nezistíš...
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Kedar19
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2023, 01:44

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od Kedar19 »

rado.h píše: 09 bře 2023, 10:25 Ahoj, ja by som začal tým, že by som požiadal niekoho aby mi nahral originálny soft motor aj prevodovka. Nakoľko to máš "nové" auto a nepoznáš jeho historiu.
Ako ti radí tá prevodovka pri ležernej jazde napr. cez obec, máš tam 5° už nad 50km/h, na fabrickom software je to také že až keď viac pridáš podradí, ale mne podradí napr. do 4.ky a až keď pridám skutočne viac a hlavne prudšie to podradí do 3.ky. Keď pridávaš plynule a jemnejšie, tak to nechá akt. rýchlostni st. Ďalej má na to vplyv teplota (motora, aj celkovo na radenie stupňov, keď mrzne radí vyšší až neskôr), náklon auta atď, Mne aj inak radí s ACC ako keď idem bez neho. Takže je to dosť komplexný systém a má na to vplyv veľa parametrov. Ale či je teplá alebo studená, pokiaľ nepridám plyn z 1.ky do 2.ky to preradí do 2 sek. bez toho aby si o tom vedel.

5 stupeň tam mam klasicky při 50km/h. 6 padne někdy už i pri 60km/h kdyz je napriklad nějaky menši kopeček dolů a auto nema žádný vetší odpor. S tím podřazením po přidání plynu to mam podobně. Taky musím více zatlačit na pedál, aby se to vzpamatovalo a koplo to nižší kvalt. Spíš mě vytáčí, že se někdy nic neděje a najednou to podřadí o 2 a vystřelí. Kazdopádně tohle je možná normální jev DSG. Je to první dsg se kterým jezdím dlouhodobě, takže se mi to celkem těžko posuzuje.

Ale to zařazeni mezi 1->2. A volnoběh mam plynulé a skoro hned jen za studena, kdy ještě funguje sytič a jsou zvýšené otáčky. Za tepla se tomu nechce a musim tomu pomoct klepnutim do plynoveho pedálu. Ale cl jsem si teď ještě vzpomněl, tak když jsou zvýšené otáčky při regeneraci dpf, tak to tu dvojku na volnoběh zařadí taky skoro hned. Vím že to je strašně specifický problém, ale vsázím na to, že to někdo už třeba taky řešil.
Uživatelský avatar
rado.h
Přispěvovatel
Příspěvky: 180
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2012, 16:07
Bydliště: Púchov, SK

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od rado.h »

No možno keby sa na tom odviezol niekto, kto má túto prevodovku a porovnal to. To že to napr. zo 4.ky podradí do 2.ky a je to nekomfortné, to je dané tým, že prevodovka (SW) tam dá hneď najvyšší možný stupeň a motor točí pri nízkej záťaži kľudne 1100ot, ale keď prudko pridáš a dá tam 2.ku tak to naozaj vystrelí, ale to iné nebude...všetko je podriadené emisiam. To že to nepreradí bez plynu z 1--do 2.ky je problém, malo by to preradiť a to skoro hneď keď sa auto rozbehne (BEZ PLYNU, jedine ak by si stál v prudkom kopci tak nie). To je ale vec prevodovky a mal by sa na to pozrieť niekto kto sa vyzná...pozrieť merané hodnoty atď.

Ale podľa toho ako ti to radí, vyzerá že SW nie je upravený.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Kedar19
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2023, 01:44

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od Kedar19 »

Po odpojení váhy vzduchu, převodovka i za teplého motoru přeřadí na druhý stupeň během pár vteřin. navíc i řazení za jízdy je plynulejší. Spotřeba na volnoběh se pohybuje mezi 0,6 – 0,7. Možná bych měl hledat chybu někde tam. Třeba egr?Sací potrubí?
Uživatelský avatar
rado.h
Přispěvovatel
Příspěvky: 180
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2012, 16:07
Bydliště: Púchov, SK

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od rado.h »

Možné to je, ja tie systémy nepoznám až tak. Ale váhu si menil ako si písal.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Kedar19
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2023, 01:44

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od Kedar19 »

Měnil no. Tudíž si myslím, že to nebude vyloženě v té váze vduchu, ale v tom okruhu který zajišťuje přivod vzduchu. Možná nějaká netěsnost? Jinak díky moc za odepsání na můj problém :thumbsup:
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 899
Odpovědi: 0
Registrován: 03 úno 2006, 08:04

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od passion »

Čo teplota kolies, nepribrzďuje ti nejaké? - napadlo ma to pri prečítaní slov "jako by mě něco tahalo zpátky".
Kedar19
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2023, 01:44

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od Kedar19 »

passion píše: 09 bře 2023, 21:44 Čo teplota kolies, nepribrzďuje ti nejaké? - napadlo ma to pri prečítaní slov "jako by mě něco tahalo zpátky".
Ahoj, kola jsem kontroloval několikrát. Těmi to bohužel není. Na nějakém slovenském fóru jsem se dočetl, že někdo řešil podobný problém na Golfu. Vyměnil mechatroniku, spojky, dokonce vstřikovače.
Nic nepomohlo.
Nakonec zjístil, že problém dělal zanesený EGR ventil. Sám tomu moc nerozumím, že ma EGR takovy vliv na řazeni dsg, ale jak už jsem psal.. převodovku z toho začínám vinit nejméně a spíš se zameřim na motor, konkretně přivod vzduchu. :kol2:
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5002
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od martinsidlo »

Možná jenom,jak je to zajetý. Někdo tomu mohl dávat kouř hned po nastarování a je po motoru. Studený to lítá,po zahřátí nejede.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
rado.h
Přispěvovatel
Příspěvky: 180
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2012, 16:07
Bydliště: Púchov, SK

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od rado.h »

No tieto systémy sú veľmi zložité, často krát je problém niekde, kde by logicky človek nikdy nehľadal. Ani v autorizovaných servisoch to nevedia, na všetko sú len vypracované postupy a tam to končí. Myslím že kontrola funkcie EGR by nebola na škodu...môže to byť kľudne aj niečo takéto.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Odpovědi: 0
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od Marek001 »

Skúsil by som urobiť log a zamerať sa na plniaci tlak za tepla. Nemáš náhodou prasknutú membránu v tej banke na chladiči spalín?
Kedar19
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2023, 01:44

Re: Octavia II RS TDi CR Cega, DSG. Ztráta výkonu po zahřátí

Příspěvek od Kedar19 »

Marek001 píše: 10 bře 2023, 14:28 Skúsil by som urobiť log a zamerať sa na plniaci tlak za tepla. Nemáš náhodou prasknutú membránu v tej banke na chladiči spalín?

Čau, když mi řekneš, kde ji mam hledat, tak se rád kouknu 😁 nevím jestli je u tehle motorizace normálni že cca od 1900ot do cca 2700ot začne syčet nejspíš turbo. Ne pískat ani nějaké pazvuky. Spís takové nasávani.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“