Nazdar . auto - Sharan 1968 cm3 103 KW BRT rv.2007
Prosím o múdrosť poprípade radu. jedná sa o staršie auto tak dúfam,že sa stým už niekto stretol.
Došlo auto s príznakmi spojky - každý poznáme buchot pri voľnobehu - typický zvuk mal som dosť roboty ani som sa viac nezaoberal s autom / chyba/ a objednal som spojku. čo som si neuvedomil, že spojkový pedál dosť tvrdo búchal do nohy aj pri komplet vyšlapnutí , a buchot spojky sa nestratil úplne po vyšliapnutí / tak ako to pri dvojhmote býva /
výmena spojky komplet sada / dvojhmota , mekáno tanier , ložisko /
po výmene spojky:
po naštartovaní došla studená sprcha - auto na voľnobehu ticho , po vyšlapnutí spojky buchot ten istí ako pred opravou a zostal aj ten dosť silný uder do pedála .
viem že tam sú problematické prevodovky , tak som na voľnobehu pri stojacom aute zaradil jednotku aby prevodovka aj s lamelou stála. bez zmeny zvuku. taký istý rachot . /tak si myslím že to prevodovka nebude /
Ten zvuk je ináč počuť od motora . typoval som na axiálne ložiská kľukového hriadeľa ale kľuku som do strany nevedel pomykať. /viem, budem merať aj hodinkami ale bolo 7 večer a už som nešťastný nemal na to silu/
dal som dole štartér a skontroloval som či som náhodou nedal nakrivo dvojhmotu / či sa mi nepodarilo niečo zle poskladať-som len človek /nevydeľ som nič neobvyklého/
+ som nechal naštartovať motor a položil som prst na remenicu kľuky a nechal som stláčať spojku a nič som necítil zmenu polohy kľuky, nič neobvyklého.
+ frekvencie rachotania pri vytlačenom pedále korešponduje s otáčkami motora / ak pridám plyn rachoce rovnomerne s otáčkami viac/ a to bezohľadne či mám zaradenú rýchlosť alebo nie .
čo ďalej :
ja typujem na 1 - prasknutú kľuku alebo niečo okolo kľuky 2 - axiálne ložiská ::,_ /
na moje šťastie alebo nešťastie som mu po naštartovaní zbadal tečúci olej spod vane, tak dnes ju dám dole a skontrolujem karter motora. uvidím čo tam nájdem .
Ak by ste mi nejako vedeli pomôcť bol by som rád. Aby som teraz nemusel týždeň hľadať poruchu. ďakujem TIBOR
Sharan 1968 cm3 103 KW BRT rv.2007 spojka
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Sharan 1968 cm3 103 KW BRT rv.2007 spojka
Naposledy upravil(a) šulda dne 29 zář 2023, 14:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu.
Důvod: Úprava názvu.
Re: problém spojka Sharan 1968 cm3 103 KW BRT rv.2007
Taky tátu takhle jednou vypekla prasklá klika. Ale bylo to na 1,9 AUY. Na druhou stranu bych se nedivil, kdyby byla klika stejná s dvoulitrem.
Oct asv 2000, DieselPower
Re: problém spojka Sharan 1968 cm3 103 KW BRT rv.2007
Nazdar . Tak je tu výsledok. Posielam foto. Po demontáži vane som hneď zbadal kovové piliny. Vedel som že už som na dobrej ceste. Ale len po odpojení ojnice 3 som našiel príčinu.PRASKLINA, aj ojničné ložiská aj hlavné samozrejme KO. hlavne tie zadné nie zadreté ale povylamované kusy z kompozitu
Ďakujem za odpoveď Pája 19. aj ja som mal podozrenie na kľuku. len sa to stáva tak zriedkavo že človek na to nemyslí a keď dôjde auto na príznaky spojky tak moc nerieši.
PS : aj spojka bola KO , dvojmota vôla taká že boli vyšúchané ryhy na zotrváku /pevnej strane/
Prajem pekný deň každému, dnes poobede vyhodím agregát z auta .Trošku ma štve že som už namontoval novú spojku. No po bitke každý generál.
Asi budem zháňať celý motor aj s prevodovkou, ak by niekto mal tak je veľká šanca že pôjdeme tou cestou. aj prevodovka je chytená a ani motor -hlava-nie je v najlepšej kondícií.
Tibor
Ďakujem za odpoveď Pája 19. aj ja som mal podozrenie na kľuku. len sa to stáva tak zriedkavo že človek na to nemyslí a keď dôjde auto na príznaky spojky tak moc nerieši.
PS : aj spojka bola KO , dvojmota vôla taká že boli vyšúchané ryhy na zotrváku /pevnej strane/
Prajem pekný deň každému, dnes poobede vyhodím agregát z auta .Trošku ma štve že som už namontoval novú spojku. No po bitke každý generál.
Asi budem zháňať celý motor aj s prevodovkou, ak by niekto mal tak je veľká šanca že pôjdeme tou cestou. aj prevodovka je chytená a ani motor -hlava-nie je v najlepšej kondícií.
Tibor
Re: problém spojka Sharan 1968 cm3 103 KW BRT rv.2007
Jaký byl výrobce těch ložisek s popraskanou kompozicí? 2007 byl problémovej ročník na ojniční ložiska u BLS, BXE...
Oct asv 2000, DieselPower