Audi C3 2,5 TDI-zvýšení výkonu?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

RichardK píše:To ANDRE:

Jseš si jistej že to půjde?

Já mám jiné řízení než AAT tzn. ohne kat,váha,egr,staré čerpadlo.

A nemá to diagnostiku?

Na kolik příjde ŘJ T4 111kW a dá se vůbec sehnat?

Představu o výkonu mám cca.180-200.Při hmotnosti cca.1300kg by to

mohlo docela pěkně upalovat.

Nešlo by to přeci jen z mechanikou,nějak nemám rád dráty.

Richard K.
Ahoj.

Když vydržíš, možná nebudeš muset kupovat jinou ECU - skýtalo by to ještě určité, ale řešitelné, oříšky.
I když, možná by to bylo nejlepší řešení a auto by se dalo pěkně vyladit.
Ještě bych dodal, že není potřeba jen ECU z transportéra, ale vpodstatě jakákoliv 121pinová jednotka s koncovým označením 012 XX nebo 018 XX (XX jsou jakákoliv písmena) pro motor s rotačním čerpadlem.

Pokud strejda Andre bude pozitivně naladěn, zkusíme do jeho vozu naimplantovat VNT turbínu a přimět starou řídící jednotku, aby z toho měla radost :) a nebyla jen smutná (noteeth).

Pokud se to povede, nebude problém udělat i další vozy.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

jestli se vám to povede tak jsem udělal blbost, že jsem koupil 2,4 d, protože právě tohle jsem posuzoval dost skepticky (wallbash)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

CO se tam konkrétně sypalo na tom spodku?
tom300
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 04 pro 2007, 10:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Morava

Příspěvek od tom300 »

No mě to kleklo vždy na axiálu,utrhly se šrouby,víko i axiály jsem našel ve vaně.Samozřejmě se ohla klika,takže motor ven atd :worthy:
Když se podíváš na inzeráty v Německu,tak každé druhé auto s AEL má měněný motor...
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

No ona ta auta maj většinou také hrozně nalítáno, proto ty motory mění, hlučných nejspíš od kliky jsem sledoval, jak jsem to auto zháněl, tak polovinu vozů, dost co slyšim tak na nich jdou ty řemenice a o té klice jsem se přesvědčil na vlastní oči (ne tak brutálně jak píše kolega), ono by asi nebyl problém, pokud by se motor opravdu pravidelně udržoval ho trápit, tady je problém sehnat opravdu poctivej motor a na tom pak stavět
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

tam bol problem v tlmici torznych kmitov klukoveho hriadela.........to je to co trha kluky.......
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Znám pár poladěných T4 2,5tdi s možná 400-500tkm. Neměl jsem teda možnost je konstrukčně podrobně porovnávat, ale pochybuju, že by ten spodek tam byl jinak řešenej, než u těch AAT, AEL.

To, co mám doma, má na tacho 242tkm, a podle celkového stavu auta bych tomu věřil, a při těhle km bych se nebál to trochu přikrmit. Nechci extrém, bude to na denní ježdění.
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

Na denní ježdění myslim dobrej motor problém mít nebude a ani životnost se nesníží, ba naopak, protože znam jednu, která má najeto už asi dost přez 600tkm a žádnej technickej problém mimo kolečka na klice nebyl, ale to auto je fakt pravidelně udržované a maji ho pořád v rodině, ale na stranu druhou, když jsem ted to auto zháněl (s 2,5tdi) v průběhu téměř 5 měsíců zpět, tak i přez poměrně vysokou pořizovací hodnotu vozu ty motory nebyli nic moc kultivovaného a je to podle mne jen o údržbě, já asi nenarazil na kus s motorem, kterému bych byl schopen důvěřovat a abych chvíli potom co koupim auto rozebíral motor, se mi nechtělo a podle mne ten motor pro normální provoz tahá hezky, jen by to chtělo turbo s naklápěním lopatek, větší špičky do vstřiků a odladit na to soft
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Tak dneska proběhla instalace 764ek do AAT.
Původní trysky total KO, dokonce 2ks byly s jiným označením :roll:
Po úspěšné montáži nových trysek proběhla testovací jízda a musím říct, že při prvním sešlápnutí plynu jsem se doslova zděsil :) Konečně jsem se přesvědčil, že ten jeden válec navíc tam není zbytečně.
Jezdil jsem několikrát v AEL, ale tohle je lepší svezení, v kombinaci s 6tikvaltem celkem slušná dynamika.
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

tom300 píše:No mě to kleklo vždy na axiálu,utrhly se šrouby,víko i axiály jsem našel ve vaně.Samozřejmě se ohla klika,takže motor ven atd :worthy:
Když se podíváš na inzeráty v Německu,tak každé druhé auto s AEL má měněný motor...
Většina těch měněných motorů je kvůli vodní pumpě. V Německu maj takovej hezkej zvyk neměnit jí při každejch rozvodech. Já jí měnil ve 160tisících na poslední chvíli (už pěkně řvala a přišel jsem na to náhodou) a rozvody to mělo dělaný ve 120 eště v Německu. Druhá nejčastější smrt je kvůli vyčvachtanýmu klínku na klice. No a rozšklebenej spodek protože to neudrží originál šrouby (údajně praskne šroub a rozšklebí se to) se prej dá potkat jen u čipovaných aut. Údajně pomůže předělat to na pevnostní šrouby. Hlavní zdroj nezdravejch zvuků bývá podle mě vývěva a pak ty škublá řemenice. Já mám ten motor ve Volvu V70, chip na cca 170k a 350Nm a jede moc hezky. Proti čtyřválcům má už v originálu mnohem širší rozsah použitelných otáček, proto mi VTG turbo připadá jako zbytečnej luxus. Kolega má v T4 motor AHY chip ze 150 na 180k krouťák taky něco okolo 350/360 a má najeto 300 tisíc s chipem, celkově ten motor má 400 tisíc (mimochodem, když s tím jezdím nepozoruju žádnou extra výhodu toho VTG turba). Heico Sportiv, úpravce Volva má základní chip na 160k 330 Nm a prej nabízí eště silnější úpravu právě s použitím jiných šroubů na spodek.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Pátral jsem v etce, šrouby hlavních ložisek jsou pod stejným objednacím číslem pro všechny R5 včetně T4 150HP i pro všechny 1,9TDI mimo 130a 150HP, ty mají jiné číslo.
Matně si vzpomínám že ty šrouby jsou pevnosti 10,9 možná ty 130 +150HP jsou 12,9 určitě tam půjdou použít, cena asi 80kč/ks
RichardK
Přispěvovatel
Příspěvky: 152
Registrován: 31 črc 2006, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od RichardK »

A co kouřivost?

Skoro všechny AEL hulej jak lokomotiva!

možná to bude všeptalejma tryskama a hotovejma turbama?

Teď mám na dílně belgické Volvo (asi čiplý) a jede neskutečně v celém

rozsahu otáček tzn. cca od 1600-4500 bez kouře?

Bez problému to udělá turbokoktávku v kopci.

Nechápu to - na budíku má 394 000km?

Výkon nedokážu odhadnout ale v TP má pohotovostní hmotnost 1625kg!!!

Richard K.
Passat B2 Syncro 1,9TDI
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

No podle mě hodně z tý kouřivosti dělá, že to lidi hudlaj pod otáčkama (na to, že to nemá VTG to obdivuhodně jede odspoda a drží proti kopci). U Audi tam navíc budou chtít za každou cenu vrazit šestku, takže to bude podtáčený eště hůř. No a když tomu pak naložíš, tak to vylítá. Já jezdím docela svižně a kouřovou stěnu udělám jenom když tomu po delším courání po městě došlápnu na podlahu (noteeth).
Ten rozsah otáček můžu potvrdit. Jak zabere turbo, táhne to eště daleko za 4000 otáček. Bohužel mám teď problémy asi s regulací turba. Novej N75 už mám objednanej. Kamarád si nedávno koupil 530d 142kW a při subjektivním srovnání (drag race jsme nedávali) jsme se shodli, že čiplý Volvo za to bere mnohem důraznějc. Možná při vytáčení 530 až do konce by mi na zrychlení z nuly ujel, ale o nějakým pružným zrychlení třeba na pětku ve stovce nemůže bejt u brambory řeč, tam bych měl jednoznačně navrch.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Kouřivosti jsem se právě bál, chtěl jsem tam dát původně jen 502ky, ale Reesha mě překecal na ty 764. Testoval jsem to až dneska a je to OK, já ve zpětném zrcátku nic nevidím, ale asi z toho něco poleze. Např. jak jsem proháněl to tvoje Volvo, tak takhle to nečmoudí 100%, ale zase ted je tady asi -4C° a my to projížděli v létě.
Rozsah otáček se určitě taky zlepšil, na vyšší kvalty se to turbo opravdu zpamatuje už od těch 1600-1700ot, předtím se pod 2000 nic nedělo.
Dneska jsem objednal ty šrouby z ARL, 47kč/ks.
A ještě musím doladit brzdy :)
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

jo s těmi šrouby se poučili, jinak ty pětiválce jsou opravdu klidný a chce se jim do otáček, ty 764 od bosche jsem do toho dával kamarádovi a spíš se tomu zlepšil průběh a víc to taky nekouřilo, mam ted možnost koupit motor r5 za 25 000Kč a je ještě v autě, jen nevim jestli ta spojka bude sedět atd..., je to 103 kw
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“