VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4986
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od martinsidlo »

A sprav to cidlo teploty. Tam takky muzou byt prodreny draty mezi sebou.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

roman1648 píše: 17 říj 2023, 09:47 Na žádné rotačce čerpadlo v nádrži není tak už o tom přestaň mudrovat, rozeber spodek toho koše a uvidíš co tam bude
Pokud se ti ty hadice od filtru k čerpadlu a zpět nezdají tak je vyměň normálně kvalitní hadice v metráži a kvalitní spony, origo nová sestava těch hadic stojí asi 3800 což asi nechceš ? (noteeth)
Rozebral jsem spodek toho koše a čisté jako slovo Boží ,když nebudu počítat naprosto čistou naftu.
Na originální hadice jsem koukal a mají je v jednom obchodě a to fakt nechci.
To máš pravdu.
Objednal jsem originální hadice v motorovém prostoru k filtru a ty zadní u nádrže musím vyřešit.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

martinsidlo píše: 17 říj 2023, 11:18 A sprav to cidlo teploty. Tam takky muzou byt prodreny draty mezi sebou.
To čidlo jsem měnil dneska odpoledne za úplně nové včetně těsnění.

Včera se mi podařilo nastartovat a opravdu do čidlo na chladící kapalinu je v háji.
Diagnostika mi hlásila teplotu vody do 33 stupňů a najednou z ničeho nic si motor sám od sebe začal přidávát a volnoběžné otáčky o 350-380 ot./min.a v tu chvíli VSDS diagnostika hlásila ve skupině 1 teplotu na -25 stupňů slovy mínusdvacetpet stupňů a v tu chvíli vylétli otáčky i přes to,že mi chvilku jednotka hlásila +33 stupňů.
Tak to potvrdilo čidlo v háji.
Takže je vyměněné.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4986
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od martinsidlo »

A kabely ve zvazku jsi kontroloval na prodreni ? Tam jdou totiz i k cerpadlu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

To mě nenapadlo. Děkuji za upřesnění.

Mrknu na to jak se zvedne teplota,dneska je tady -1 a snad to přes den vyleze nahoru.
Vyměnil jsem čidlo a letěl jsem s Passatem na STK.

Děkuji za upřesnění.
Mrknu se na to.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od prka »

Kromě toho čidla G-62, které bylo špatné máš asi problém s nízkými otáčkami motoru při startu. Ty musí být při "teplém startu" o něco vyšší než 200/min. Pokud tomu tak není, tak ŘJ motoru nepustí palivo. Je to vidět na diagnostice v bloku hodnot č.1, pole 1 /otáčky/ a pole 2 /vstřikované množství/. "Studený start" toto omezení otáčkami nemá a palivo je pouštěno hned s prvními otáčkami motoru.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

prka píše: 26 říj 2023, 21:38 Kromě toho čidla G-62, které bylo špatné máš asi problém s nízkými otáčkami motoru při startu. Ty musí být při "teplém startu" o něco vyšší než 200/min. Pokud tomu tak není, tak ŘJ motoru nepustí palivo. Je to vidět na diagnostice v bloku hodnot č.1, pole 1 /otáčky/ a pole 2 /vstřikované množství/. "Studený start" toto omezení otáčkami nemá a palivo je pouštěno hned s prvními otáčkami motoru.
To čidlo G-62 co to je za označení?
Dá se zjistit kolik má být množství vstřikovaného paliva?
Startér je minulý rok měněny za nový ( předchozí motorem sotva otočil) a baterie je v dobré kondici a točí motorem dobře,teda podle sluchu.

,......

Já se teď víc jak týden naháněl s prodejnou Mototechna vedle ve městě kvůli hadicim na palivo u filtrů .
Byl jsem tam 4x a stále výmluvy ,že neodešla objednávka ,pak že to nepřivezli atd. Když jsem tam šel už po 5- té tak jsem to stornoval a koupil klasické hadice v metráži a předevčírem jsem to tam vrazil.

Včera jsem najel po městě a po okolních vesnicích zhruba 40 km a zatím to jede a startuje.
Jen tomu autu nějak nevěřím.
Aby to za 5-6 měsícu zase nezůstalo někde nepojízdné.

Při této poslední poruše jsem udělal jen :

Vyměnil jsem relé 109 za další nové, výměna palivových hadic k filtru paliva a výměna čidla teploty vody a auto jezdí.

Jen mi nějak nesedí volnoběh, jako by na volnoběh mírně klepe podle sluchu ( je možné,že se mi to jen zdá).
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

martinsidlo píše: 17 říj 2023, 11:18 A sprav to cidlo teploty. Tam takky muzou byt prodreny draty mezi sebou.
Čidlo jsem vyměnil za nové a zkontroloval jsem kabely a nic jsem nenašel.
Tak snad dobrý.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od prka »

Co se týká těch hadic v motorovém prostoru, které jsou na Tvém videu, kde jsou vidět "bublinky", tak to není nic co by mohlo znemožnit start teplého motoru po načerpání paliva u pumpy /jak výše píšeš/. I kdyby tam byly obrovské bubliny, tak motor chytne. Nemusí na poprve, ale na další pokusy určitě. Aby nechytil z hlediska "bublin", tak by tam musela být obrovská netěsnost v palivovém vedení a tím pádem "spadnuté palivo". Ta tam však evidentně podle videa "bublin" není. S takovými "bublinami" jezdí velké množství těchto motorů a bez problémů. Pouze zimní starty nemusí být na "drc", jsou-li ostatní věci v pořádku. Pokud je však bublina v hadičce od filtru k čerpadlu po zastavení motoru větší než asi 3 cm, začíná se studený start prodlužovat na sekundu a více s postupným "chytáním se" jednotlivých válců /podle velikosti bubliny/. Když motor "nechytá", tak ŘJ nařizuje každou otáčkou vyšší a vyšší vstřikované množství paliva. Musí však být otáčky teplého motoru se starším "softem" o něco vyšší než 200/min. Přesnou hodnotu nevím, nejsem tuner, ale určitě bude nad 200/min. Při 180/min. ještě ŘJ palivo nepouští /to mám zaznamenáno i na "LOGu"/.
Proto Ti výše radím zkontrolovat startér. Můžeš to udělat i když Ti zatím motor startuje. Pouze odpojíš přívod proudu k ventilu N-109 na vysokotlaké hlavě čerpadla /ten káblík pod matičkou/. Do motoru nepůjde žádné palivo při spouštění a pomocí diagnostiky si překontroluješ otáčky, jak jsem uvedl v předchozím příspěvku. Pokud budou otáčky jen o malinko větší než 200/min. , tak asi bude startér "slabší". To pak může při teplém motoru znemožnit start. Většinou se to nejdříve projeví v létě u teplého motoru, když je i startér hodně ohřátý. Řešil jsem to už na několika vozech. Pro názornost uvádím i správné otáčky startéru Valeo, když motor "nechytá". Jsou asi 273/min. Je to asi o 20/min. více než mají originální startéry Bosch, které mají o jeden zub na pastorku méně než Valeo.
Ke Tvému dotazu "co je čidlo G-62 ?" Je to čidlo teploty chladící kapaliny.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4986
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od martinsidlo »

Cely ten husi krk , kabely k cerpadlu jsi kontroloval ?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

prka píše: 27 říj 2023, 12:38 Co se týká těch hadic v motorovém prostoru, které jsou na Tvém videu, kde jsou vidět "bublinky", tak to není nic co by mohlo znemožnit start teplého motoru po načerpání paliva u pumpy /jak výše píšeš/. I kdyby tam byly obrovské bubliny, tak motor chytne. Nemusí na poprve, ale na další pokusy určitě. Aby nechytil z hlediska "bublin", tak by tam musela být obrovská netěsnost v palivovém vedení a tím pádem "spadnuté palivo". Ta tam však evidentně podle videa "bublin" není. S takovými "bublinami" jezdí velké množství těchto motorů a bez problémů. Pouze zimní starty nemusí být na "drc", jsou-li ostatní věci v pořádku. Pokud je však bublina v hadičce od filtru k čerpadlu po zastavení motoru větší než asi 3 cm, začíná se studený start prodlužovat na sekundu a více s postupným "chytáním se" jednotlivých válců /podle velikosti bubliny/. Když motor "nechytá", tak ŘJ nařizuje každou otáčkou vyšší a vyšší vstřikované množství paliva. Musí však být otáčky teplého motoru se starším "softem" o něco vyšší než 200/min. Přesnou hodnotu nevím, nejsem tuner, ale určitě bude nad 200/min. Při 180/min. ještě ŘJ palivo nepouští /to mám zaznamenáno i na "LOGu"/.
Proto Ti výše radím zkontrolovat startér. Můžeš to udělat i když Ti zatím motor startuje. Pouze odpojíš přívod proudu k ventilu N-109 na vysokotlaké hlavě čerpadla /ten káblík pod matičkou/. Do motoru nepůjde žádné palivo při spouštění a pomocí diagnostiky si překontroluješ otáčky, jak jsem uvedl v předchozím příspěvku. Pokud budou otáčky jen o malinko větší než 200/min. , tak asi bude startér "slabší". To pak může při teplém motoru znemožnit start. Většinou se to nejdříve projeví v létě u teplého motoru, když je i startér hodně ohřátý. Řešil jsem to už na několika vozech. Pro názornost uvádím i správné otáčky startéru Valeo, když motor "nechytá". Jsou asi 273/min. Je to asi o 20/min. více než mají originální startéry Bosch, které mají o jeden zub na pastorku méně než Valeo.
Ke Tvému dotazu "co je čidlo G-62 ?" Je to čidlo teploty chladící kapaliny.

Děkuji ti za úplnou informaci.
Netušil jsem,že i startér musí být konkrétní a specifický na konkrétní motor.

Koupil jsem startér co mi byl doporučen prodejcem v e-shopu dle Win kódu co jsem jim dal aby mi dohledali konkrétní díl.

Musím to okouknout tak jak popisuješ s tím kablíkem na čerpadle.

Dělám zateplení svépomocí tak jsem se na auto dostal před chvíli a nějak to zlobí jak říkala mladá,když dneska jela pro dcery k vlaku.
Cesta cca.10 km jedním směrem a na zpáteční cestě po 18 km od startu teplota na budíkách 110-130 a rozsvítila se ikonka teploměru a zapípal po projetí kruhového objezdu a pak se ihned vrátila ručička na 90 stupňů a po cca.2 km opět ručička na 130 a vrátila se hned na 90 a po dalších cca.3 km proti kopci udělalo to samé.

Po příjezdu domu mladá vypnula motor a horní hadice teplá a spodní chladná, až přestal funět ventilátor chladiče tak jsem šáhnul na chladič přes vrtuli a vršek teplý a spodek chladný.

Motor je orientačně 8000 km po výměně rozvodu včetně chladícího čerpadla - vše nové.
Jediné co jsem naposledy dělal je výměna snímače teploty na boku bloku motoru na boční straně pod sací hadicí vzduchu. Jak jsem vytáhnul starý snímač tak vychrstlo trochu vody dozadu za motor, konektor jsem vyfoukal a dal jsem na nový snímač s novým těsnicím O kroužkem.

Mám okruh po silnici kde jsou kopce, klesání, zatáčky a i roviny atd.jako testovací okruh.
Jak se postupně ohřívá ručička jde na budíkách nahoru a zastaví se na 90 stupních, po cca.15 km jsem auto trošku protáhnul a budík teploty na přístrojovém štítu mi ukazoval 100 stupňů a současně napíchnutá diagnostika přes diag.kabel a zapnuté VCDS - motor - měřené hodnoty ukazovala 85 stupňů a pak z ničeho nic šla teplota nahoru na 110 a diagnostika mi psala 90 stupňů.
Zastavil jsem na zastávce autobusu, motor - chladič - horní hadice hodně teplá a spodní chladná.
Rozjel jsem se a teplota se ustálila ne stejných hodnotách až do cíle.
Po příjezdu domu jsem vypnul motor a horní hadice teplá a spodní chladná, až přestal funět ventilátor chladiče tak jsem šáhnul na chladič přes vrtuli a vršek teplý a spodek chladný.

Pokud si dobře pamatuji tak se chladící okruh sám odvzdušní nebo se pletu.??
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14422
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Tomas.cz »

To bych chtělo, když teploměr na budíkách ukazuje přehřátí, podívat se na teplotu do jednotky budíků, snímač teploty je 2+2, tedy jeden výstup do jednotky motoru a druhý do budíků.
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

To jsem netušil,že by měli být 2x jednotky ,které berou data teploty z totožného teplotního snímače.

Pokud to tak je tak by mohl konektor u snímače teploty mít problém s tím, že to vyčištění konektoru vyfoukáním jak mi vyšplouchla chladící voda za motor tak mě napadá, jestli ten konektor není špinavý nebo jestli tam jsou nějaké zbytky Fridexu jestli ten konektor nezpůsobuje problém s tím co která jednotka snímá z totožného konektoru , snímače.
V tom konektoru jsou jen 2x kablíky a jestli to nedělá problém.?

Zítra se na to podívám.

Děkuji za upřesnění.

Ještě musím vyřešit proč se po výměně snímače teploty ohřívá jen půlka chladiče.?
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od prka »

Je to tak, že čidlo teploty chladící kapaliny /G-62/ má uvnitř dva samostatné negativní odpory, které jsou od sebe odizolovány. Jeden je pro ukazatel palubní desky a druhý pro ŘJ motoru, jak píše Tomáš. Konce těchto odporů jsou vyvedeny na piny konektoru. Proto má konektor 4 piny.
Podle toho co jsi psal 17.10. /teplota z motorové ŘJ 33°C a najednou - 25° a zvýšení otáček/ tak to byl problém v okruhu ŘJ motoru. Skokově se v tomto okruhu zvýšil odpor = nedokonalé spojení, oxidace. Po výměně čidla G-62 a zkušební jízdě byla teplota z ŘJ motoru, kterou jsi pozoroval na diagnostice, stále asi 90°C a teplota na ukazateli palubní desky se skokově měnila. Až na 130°C a zpět na 90°C, pokud to správně s Tvého nedokonalého vyjadřování chápu. To zase ukazuje na problém v okruhu pro ukazatel teploty na palubce = zkrat. Ten byl s největší pravděpodobností způsoben kapalinou, která spojila oba piny pro ukazatel teploty. Tak konektor rozpoj, zkontroluj a pořádně vyčisti. Pak to zase napíchni na VAG a v bloku hodnot č.1 ŘJ motoru koukni na teplotu. Pak koukni na teplotu v bloku č. 3 ŘJ přístrojové desky. Teploty by měly být téměř stejné. Plus mínus nějaký stupínek. Pak zase přejdi na teplotu v ŘJ motoru, nahoď motor a pořádně to projeď a porovnávej teploty jak jsi to dělal naposled. Motorovou na notebooku a přístrojovou na ukazateli palubky.
Než však rozpojíš konektor, tak se podívej jestli ho nemáš zase od kapaliny.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4986
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od martinsidlo »

To jsou ty kabely,prodřené,zlámané.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“