motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

mates
Přispěvovatel
Příspěvky: 336
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od mates »

Ahoj všem měl bych prosbu o radu , opravoval jsem motor AZD ,motor před opravou měl poškozený ventil na 3 válci ,a tudíš neměl na něm kompresi.
Udělal jsem GO hlavy , nová vodítka, gufera , poškozený ventil nový , sedla zafrézovaná ,ventily zabroušené ,
nové hydroštely ,překroužkováno, nové ojniční šály ,nové rozvody ,nová těsnění pod sání i výfuk a teď je první válec tlak 0 , ostatní 14,5atm .
něvíte kde by mohla být chyba? U tohohle po.... motoru se nedá sundat víko aby jsem koukl na ventily a zkoušel otáčet motorem co to dělá :x
Děkuji za každou radu už mi z toho ...... :thumbsup:
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od Marek77 »

Není tlak = někde to netěsní.

Nalít olej do válce a změřit znovu. Pokud komprese bude, problém je na pístu. Pokud ani tak komprese nebude, problém je na hlavě. Sto let starý trik.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
mates
Přispěvovatel
Příspěvky: 336
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od mates »

děkuju tohle znám ale písty byly venku při překroužkování byly ok a dostaly nové kroužky před tím tlak měl tam bude ,
tohle by musela být díra v pístu :( muset být něco nahoře Marku , tohle mi přijde jako by nebyl těsný ventil nebo by byly třeba sací pořd zavřený ( hydrošštěly kdyby neměli tlak tak by ale cvakaly a tohle je tichoučký , ale bbylo to dělaný jak komplet hlava tak hydr.zdvihátka ty jsou od INY
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3750
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od Tomas6 »

Místo svíčky vzduch z kompresoru a poslouchat kde to syčí. Klidně sundat sání a sběrné od výfuku aby to bylo jasné na první dobrou
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Odpovědi: 0
Bydliště: zapad

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od volvo pan »

spíš votevřený,zavřený mít kompresi budou. Moh zůstat ventil viset a mohlo by se to teda ještě rozběhnout.Ohřát,bud nechat běžet a nebo to prolejt aspon horkou vodou,zatočit a nechat vychladnout,řeba se chytí. Taky už může bejt ventil vohnutej a nebo se vohnout,až to budeš dál zkoušet. Jestli sis jistej,žes udělal všechno správně..tvl úpně se slyšim,co bych dělal já,lakatoš hadr.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od Marek77 »

Pokud máš možnost, zkus endoskop dírou od svíčky. Stačí klidně nějaká Čína do mobilu za pár korun. Kouknout se, jestli se tam něco nestalo.

Jednou známý řešil něco podobného, už chtěl rozebírat celý motor a ve finále jsme endoskopem zjistili, že měl mezi ventilem a sedlem skřípnutý nějaký smítko, co při prvním otočení motoru vypadlo někde z kanálu hlavy.

Může to klidně být nějaká takováhle blbina.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
mates
Přispěvovatel
Příspěvky: 336
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od mates »

Díky chlapi za reakce
s tím fouknutím vzduchu do válce mi to taky napadlo a možná to udělám na 2x , poprvé teď a podruhé bych shodil víko ventilů abych vyloučil že je problém třeba ve zdvihátkách . Ještě mě napadlo když sundám víko zkusím poklepat ventily jestli pruží a vrací se , to by mělo i to případné smítko vyloučit to by vypadlo
Tahle konstrukce motoru je na ........ jak nevidíš na vačku a ventily (LOL) taky jsem si zanadával do "lakatošů" neboj :D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od Marek77 »

Ona nejen, že konstrukce stojí za pendrek, ale i ten motor sám není nic moc. Potřebuje 98 oktanů, maximum krouťáku skoro na pěti tisících, musíš to točit jak vrtulník, jinak je to mrtvý a na 95 oktanů je to úplně o ničem. A celkem to chlastá. Řekl bych, že AKL/AVU/BFQ byla mnohem vhodnější alternativa, jak jízdním projevem, tak spotřebou.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 11 črc 2024, 08:03, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
mates
Přispěvovatel
Příspěvky: 336
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od mates »

Naprosto souhlasím ;) .tak jsem víko sundal a ventily chodí při zamáčknutí volně tam i zpět, tak zkusím fouknout ten vzduch do válce a uvidíme ,píst by to neměl být když jsem ho překroužkovávál tak byl ok ,tady když je 0 tlak by tam musela být díra jak do .... (noteeth) tak tím alespoň vyzkouším těsnost ventilů když to bude ok tak už mě napadá jen hodně "vyjetý" hyrdoštel a že by ventil nedovíral jestě je zkusím proměřit délky zdvihatek nebo je zkusim pomalu smáčknou sikama at se pak natlačí znovu na rozměr
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od Marek77 »

Zdvihátko by se vlastně mělo zmáčknout samo, resp po montáži ho přetlačí pružina ventilu. Ovšem už se mi kdysi stalo, že takové to první zmáčknutí prostě nějak nešlo a musel jsem ho zavřít do svěráku. Pak bylo vše ok. Osobně bych si na to docela vsadil, zvláště když je všecko nové. Tady nejsou hrnky, ale panduláci, občas se zasucha sekají.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
mates
Přispěvovatel
Příspěvky: 336
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od mates »

právě to je jediné co mi napadá , ještě zkusím teď s vymontovanýma vačkama natlakovat a když tam tlak bude tak je to jasné že to bude nějaké zdvihátko .Vše je nové i ty zdvihátka ale .... vždy se může něco nového nepovést :)
mates
Přispěvovatel
Příspěvky: 336
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od mates »

Tak jsem zkoušel zatím jen fouknout usty do hadičky do válců při sundaní víka a neufouknu to ani náhodou,ještě to zítra zkusím kompresorem , ventily chodí hezky volně tak jsem zkusil objednat nová zdvihátka a vyměním nové za nové a uvidim jestli to po seskládání bude ok ,ničím jiným to už být nemuže
mates
Přispěvovatel
Příspěvky: 336
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od mates »

Ahoj kluci tak to opravdu dělali ty vyjety hydroštely ,ve svěraku jsem je o 1 mm zatlačil a komprese parádní a motor si jen ševelí , tak třeba se to někomu bude hodit ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od Marek77 »

Jo, to je klasika a není to nic neobvyklého.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
mates
Přispěvovatel
Příspěvky: 336
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Re: motor AZD G4 po opravě hlavy bez komprese

Příspěvek od mates »

Vidíš Marku a já se s tím setkal poprvé ;) do teď to vše vycházelo ,asi si příště raději preventivně všechny zatlačím
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“