O2 BLS 360 tkm DPF
Moderátoři: šulda, Moderátoři
O2 BLS 360 tkm DPF
Zdravím páni. Auto Octa2 BLS 360 tis km. Do teraz všetko fungovalo , ash hodnota už bola 58g tak som sa rozhodol dať vymontovať DPF a dať ho vyčistiť. Bohužiaľ v servise toho mali veľa tak nestihli ale mechanik povedal že nieje možné aby to malo 58g lebo auto ťahá dobre, na záver povedal že to vynuluje a že nieje problém. Po vynulovaní (pred týždňom) všetko ok no včera mi začalo svietiť DPF - hodil som na VAGa a žiadna chyba , zanesenie 18% a celkovo všetko vyzeralo OK pričom diferenční tlak bol ale na volnobehu 10,2mbar ( teda čisté určite nie ) . Po cca 50 km začalo blikať aj žhavenie a nudzovy režím ktorý pretrváva. Zanesenie 23% (ash 0,0g) a dif- tlak na volnobeh 12,5mbar. Zjavne bola chyba že resetovali ash, Vyzerá to že je to teraz zblbnuté keďže RJ si myslí že ma čisté DPF. Doteraz mi vyšlo na 40 až 45% a zregenerovalo na 5- až 10% za 6-7 minut. Stav regenerácie ukazuje že prebieha 4560s . Nevie sa zregenerovať. Poradí niekto čo z tým ? V pondelok som chcel odniesť auto do KE kde vyberu a vyčistia DPF ( aj z protokolom atď) No auto v tomto núdzaku 70km ďaleko nedostanem. Mám sa pokúsiť o nútenú regeneráciu ? Ináč DPF v plnej záťaží ma diferenční tlak 180mbar ( to som zmeral ešte pred núdzovým režimom )
Naposledy upravil(a) šulda dne 02 lis 2024, 06:25, celkem upraveno 2 x.
Re: Problém DPF - trochu inak
Čo ťa viedlo k tomu, že si tam dal 0g bez vymenenia DPF?
Vráť tam naspäť 58g a urob servisnú regeneráciu za jazdy.
Vráť tam naspäť 58g a urob servisnú regeneráciu za jazdy.
Re: O2 BLS 360 tkm DPF
Jj,ted řeším něco podobného,v servisu někde nastavili popilek na 0.
Dej tam zpět co tam patří,jdi to projet,regenerace se spustí sama a bude vše v pořádku.
Dej tam zpět co tam patří,jdi to projet,regenerace se spustí sama a bude vše v pořádku.
Re: O2 BLS 360 tkm DPF
No ako som písal, neurobil som to ja ale mechanik. Včera som to cez adaptáciu asi kanal 11? proste časť kde sa o tom VCDS zmieňuje upravil na 57 a auto sa dostalo z núdzového režimu. No stále mi ukazuje popolček 0g . Niesom si teda istí či som prepísal to čo trebalo alebo čo je vo veci ale pomohlo. Zaujímavé je že tam bola naučená hodnota 17 pričom ale ukazovalo v UDS 0g a aj po prepísaní na 57 tam je stále 0g . VCDS mi tam ukázalo aj návod na výpočet ak neviem hodnotu ( zmena RJ alebo filtra a pod. ) Pričom mi vyšlo že by to malo mať cca 92g podla nájazdu - spotreby - koeficientu , teda predpokladám že to už buď bolo čistené alebo vymenené v minulosti pred cca 70 až 100 tis.km. Ale teraz k veci a rád by som ak by sa niekto vyjadril .
Dnes mi po včerajšom prepísaní hodnoty na 57 urobilo automatickú regeneráciu pri 45% pričom trvala 13min. na nejakých cca 15% pričom to ešte asi 10 minut klesalo na 11% -cesta po okreske občas aj z kopca ( teplota v DPF sa držala na cca 600 až 650°C). Pred regeneráciou ( cca 30% zanesenie) som si robil LOG z jazdy a sledoval aj hodnotu dif.tlaku pričom pri maximálnej záťaží do prudkeho kopca na 4st to vyšlo v špičke na 220mbar (dpf 330°st) ale bežne pri bežnej jazde 20 až 80mbar v priemere však okolo 35. Na volnobeh niekedy 5,5 až 10 mbar ako kedy . Lambda 1,3 v záťaži až 25 v decelerácií z kopca . Momentálne mi to vychádza na cca 120-180 km medzi regeneráciami okresky - obce pod alebo cca +10% na cca 50km okresky. Priemerná dlhodobá spotreba 5,5L . Ak je záujem môžem poskytnúť LOGy z dvoch jázd pričom v druhej je aj samotná regenerácia . Potrebujem vyhodnotiť či je to DPF K.O alebo je to na vyčistenie. Nieje problém vykonať rôzne merania z VCDS a poskytnúť rôzne info. Auto ináč funguje - ale po odstavení auta a keď postojí par hodín tak po čase cca 1-2km sa v KAT zapáli asi kúsok oleja na možno 10-30 sekúnd - teda dymí na modro a potom prestane olej ale nejak neubúda (?) . EM pred dvoma mesiacmi ( robi mi to od kúpi auta v marci ) prebehla v pohode a dymivosť pod 0,2 ( 0,6 hranica) . Auto ide pekne za plynom a je celkovo živé ( aj na tých 77km) Pokial viem čipnute nieje .
Dnes mi po včerajšom prepísaní hodnoty na 57 urobilo automatickú regeneráciu pri 45% pričom trvala 13min. na nejakých cca 15% pričom to ešte asi 10 minut klesalo na 11% -cesta po okreske občas aj z kopca ( teplota v DPF sa držala na cca 600 až 650°C). Pred regeneráciou ( cca 30% zanesenie) som si robil LOG z jazdy a sledoval aj hodnotu dif.tlaku pričom pri maximálnej záťaží do prudkeho kopca na 4st to vyšlo v špičke na 220mbar (dpf 330°st) ale bežne pri bežnej jazde 20 až 80mbar v priemere však okolo 35. Na volnobeh niekedy 5,5 až 10 mbar ako kedy . Lambda 1,3 v záťaži až 25 v decelerácií z kopca . Momentálne mi to vychádza na cca 120-180 km medzi regeneráciami okresky - obce pod alebo cca +10% na cca 50km okresky. Priemerná dlhodobá spotreba 5,5L . Ak je záujem môžem poskytnúť LOGy z dvoch jázd pričom v druhej je aj samotná regenerácia . Potrebujem vyhodnotiť či je to DPF K.O alebo je to na vyčistenie. Nieje problém vykonať rôzne merania z VCDS a poskytnúť rôzne info. Auto ináč funguje - ale po odstavení auta a keď postojí par hodín tak po čase cca 1-2km sa v KAT zapáli asi kúsok oleja na možno 10-30 sekúnd - teda dymí na modro a potom prestane olej ale nejak neubúda (?) . EM pred dvoma mesiacmi ( robi mi to od kúpi auta v marci ) prebehla v pohode a dymivosť pod 0,2 ( 0,6 hranica) . Auto ide pekne za plynom a je celkovo živé ( aj na tých 77km) Pokial viem čipnute nieje .
Re: O2 BLS 360 tkm DPF
Při kourivosti 0.2 už bude s největší pravděpodobností černý výfuk. Tím pádem mu žádný čištění nepomůže, protože už budou saze procházet skrz filtr ven= bude prasklý.
Re: O2 BLS 360 tkm DPF
Ahojte dnes som pozeral jeden Touran Pe de čko mechanik mu povedal že ma DPF na vymenu (311 xxxkm) hodnoty protitlakov diferenče snimanie ma na volnobeh zahoraty motor na 95°C ..okolo 8mbar a na mieste,ked som pridal na mieste do 2500 otáčok ukaže niečo okolo 20-25mbar ,, číže neni to asi až take hrozne však ? Ale zaujal ma jedna hodnota diag píše položku carbon mass a je tam udaj bez jednotiek len čislo -40- čo to znamena .....uspešna regeneracia prebehla pred 160km píše diag..Dakujem Vám.
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
Re: O2 BLS 360 tkm DPF
Skupina 68, pozícia 2? Popolček v gramoch.
Re: O2 BLS 360 tkm DPF
čitál som to Launchom (tablet) je to šikovnejšie ako VCDS v laptope,ale diky vyčitam to aj VCDS kolko tam bude v tom polii.
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo