
FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Díky za návod vyzkouším. Možná ještě dnes. Asi máš nějaký dobrý zdroj informací.
Já mám origo Manuale Officina Citroen C8, Peugot 807 a Fiat Ulysse. Bohužel je to pouze ve francouštině a překladač někdy napíše opravdové nesmysly. Jinak zapojení toho snímače jsem tam zjistil, ale hodnoty, které jsi mi poskytnul tam nikde nejsou. Takže máš asi něco lepšího. Takže proměčím a ozvu se. Díky.

Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
využívám servisní manuál pro Suzuki Grand Vitara s motorem RHW, RHZ, Mazda RF+benzínové varianty. V angličtině. Mám zkušenost, že v originále nejsou přehmaty v technických výrazech, jako v jejich překladu do češtiny.
Bylo by fajn, kdyby značení z mého servisního manuálu souhlasilo s tvým. Udělám pokus a napíšu sem popis jednoho z konektorů na ŘJ motoru. Prostřední konektor je E228. A pokud napíšu E228-5, znamená to pátý pin v konektoru E228 (horní řada, pátý z prava). A jestli máš i číslované piny stejně, bylo by to fajn.
P.S. našel jsem na netu dost zajímavé info o ventilu regulace tlaku nafty na čerpadle. Když nejde proud do elektromagnetu, pružina udrží uzavřený regulátor až do tlaku nafty 60 bar, pak začne otvírat a upouští naftu do přepadu, tlak už se nezvyšuje. A u startování teplého motoru ti tlak osciluje na hodnotách blízkých k těm 60 bar. Přestože diagnostika ti ukazuje proud cca 2000mA na cívce elektromagnetu ventilu regulace tlaku nafty při startování. Asi může nastat nějaký mechanický problém, že elektromagnet nepřitáhne železné jádro a to potom nepomůže pružině podržet kuličkový ventil uzavřený a tím nepomůže udržet vyšší tlak. A ikdyž je ventil regulace nový, nemusí to znamenat, že funguje spolehlivě i za tepla.
využívám servisní manuál pro Suzuki Grand Vitara s motorem RHW, RHZ, Mazda RF+benzínové varianty. V angličtině. Mám zkušenost, že v originále nejsou přehmaty v technických výrazech, jako v jejich překladu do češtiny.
Bylo by fajn, kdyby značení z mého servisního manuálu souhlasilo s tvým. Udělám pokus a napíšu sem popis jednoho z konektorů na ŘJ motoru. Prostřední konektor je E228. A pokud napíšu E228-5, znamená to pátý pin v konektoru E228 (horní řada, pátý z prava). A jestli máš i číslované piny stejně, bylo by to fajn.
P.S. našel jsem na netu dost zajímavé info o ventilu regulace tlaku nafty na čerpadle. Když nejde proud do elektromagnetu, pružina udrží uzavřený regulátor až do tlaku nafty 60 bar, pak začne otvírat a upouští naftu do přepadu, tlak už se nezvyšuje. A u startování teplého motoru ti tlak osciluje na hodnotách blízkých k těm 60 bar. Přestože diagnostika ti ukazuje proud cca 2000mA na cívce elektromagnetu ventilu regulace tlaku nafty při startování. Asi může nastat nějaký mechanický problém, že elektromagnet nepřitáhne železné jádro a to potom nepomůže pružině podržet kuličkový ventil uzavřený a tím nepomůže udržet vyšší tlak. A ikdyž je ventil regulace nový, nemusí to znamenat, že funguje spolehlivě i za tepla.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Mně jde do konektoru ke snímači tlaku paliva světle modrý, hnědý a zelený. To napětí těch 4,87 - 4,89 V mám na tom modrém ne na zeleném. A po napojení konektoru na snímač a zapnutí klíčku mám na pátém pinu z prava v horní řadě rovněž 4,87 - 4,9 V. Po vypnutí klíčku se napětí zvýší na 4,96V a drží cca 5s. Auto startuje stále stejně. Studený start cca 2 až 3s po zahřátí přes 50st. musím točit podstatně déle po zahřátí nad 60st. už nenastartuju.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
takže snímač tlaku nafty je v napájecí větvi v pořádku, ale to jen bez tlaku nafty. S rostoucím tlakem snímač vyrábí vlastní napětí v milivoltech, které s rostoucím tlakem narůstá, je zesilováno z milivoltů na volty a jako výsledný signál odchází do ŘJ motoru. Ty pak v diagnostice vidíš hodnoty tlaku modifikované podle mapy z voltů na bary. Ale co když je uvnitř snímače nějaký problém, který ovlivňuje růst toho vlastního napětí v milivoltech?
takže snímač tlaku nafty je v napájecí větvi v pořádku, ale to jen bez tlaku nafty. S rostoucím tlakem snímač vyrábí vlastní napětí v milivoltech, které s rostoucím tlakem narůstá, je zesilováno z milivoltů na volty a jako výsledný signál odchází do ŘJ motoru. Ty pak v diagnostice vidíš hodnoty tlaku modifikované podle mapy z voltů na bary. Ale co když je uvnitř snímače nějaký problém, který ovlivňuje růst toho vlastního napětí v milivoltech?
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Ano přesně na tohle myslím také. Tímto testem jsem si potvrdil jen napěťový okruh. Právě proto jsem chtěl nějak vyzkoušet snímač pod tlakem. Jenže to se mi zatím nepodařilo, protože nemám to propojení, které by vydrželo ten tlak. Já prostě ten snímač objednám a hotovo, Když to tím nebude, tak už na to seru.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
OK, pak dej vědět.
OK, pak dej vědět.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Dnes jsem tam dal nový snímač tlaku paliva. Je to úplně to samé. Studený start 2 až 3s teplý ani za prd. Můžu točit jak dlouho chci, tak neblafne. Ještě jedna věc mě zaujala a to když jsem vyndával ten snímač, který je vastně na spodní straně railu, tak nevytekla ani kapka paliva. Prostě nic, Sucho. Kdyby nějaký zbyteček nafty. Něco v té liště přece musí zůstat ikdyž motor zrovna nejede, ne? Ale tam nebylo vůbec nic. Po vyšroubování snímače ani půl mililitru mi nevyteklo na prsty. Sucho, jak na Sahaře. Asi už to řešit nebudu. Budu používat nadále startovací spray a seru na to. Už nikdy ovšem nekoupím auto s frantickým motorem. Vždycky jsem měl Fiaty a to vč italských motorů a bez problémů. Jen prostě hnily. Ale motorově perfektní. Tady na tom udělám STK a zbavím se toho. Koupím si origo Fiat a ne pářený s žabožroutama.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
v railu je sucho? Někudy jde vzduch do railu a nafta samospádem vyteče do vysokotlakého čerpadla a pak i z čerpadla. Máš dobře zapojené přepady od vstřikovačů? Jakým tempem klesá tlak v railu po vypnutí motoru? Tuším, že na nulu by to mělo trvat cca 30 sekund.
-jen budu uvažovat nahlas. Z railu do čerpadla a z čerpadla by ta nafta mohla jít do přepadu přes ventil regulace tlaku, pokud nefunguje pružinka ve ventilu a nepřestaví ho do zavřené polohy. Nebo se nehýbe pístek na vstupu do čerpadla, nepřesune se do "horní úvratě" a je otevřená cesta do palivového fitru a tam do přepadu.
-ale proč to studené funguje? Když to schládne cucne si to naftu zpět, jako chladící okruh vodu z expanzky?
-za tepla to trvá dlouho, protože vysokotlak pracuje s malými objemy paliva a než se zaplní rail a všechny trubky, vyžaduje to více času.
v railu je sucho? Někudy jde vzduch do railu a nafta samospádem vyteče do vysokotlakého čerpadla a pak i z čerpadla. Máš dobře zapojené přepady od vstřikovačů? Jakým tempem klesá tlak v railu po vypnutí motoru? Tuším, že na nulu by to mělo trvat cca 30 sekund.
-jen budu uvažovat nahlas. Z railu do čerpadla a z čerpadla by ta nafta mohla jít do přepadu přes ventil regulace tlaku, pokud nefunguje pružinka ve ventilu a nepřestaví ho do zavřené polohy. Nebo se nehýbe pístek na vstupu do čerpadla, nepřesune se do "horní úvratě" a je otevřená cesta do palivového fitru a tam do přepadu.
-ale proč to studené funguje? Když to schládne cucne si to naftu zpět, jako chladící okruh vodu z expanzky?
-za tepla to trvá dlouho, protože vysokotlak pracuje s malými objemy paliva a než se zaplní rail a všechny trubky, vyžaduje to více času.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Ještě tohle. Pokud to nastartuju studené a nechám to pár sekund běžet, pak to zhasnu a za pár sekund nebo třeba za minutu startuju znovu, tak bez problému. Jakmile to nechám po tom prvním startu třeba pár minut a pak chci nestartovat konec. Můžu točit třeba minutu. Kdyby byla nějaké netěsnost někde, tak nafta poteče ven nebo ji bude přinemenším cítit. Ale mám všude sucho. Bohužel i v tom railu.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
nemusí být nutně viditelný únik. Stačí, když si hadičky na přepadu ze vstřikovačů cucnou vzduch z nádrže nebo filtru a netěsností proteče ten vzduch přes vstřikovač do vysokotlaku. Ve vysokotlaku pak takzvaně padá nafta. Když už píšu o filtru, já jen pro jistotu, stejně si myslím, že to víš, RHW by měl mít na boku víka filtru značku a na boční straně domečku filtru rovněž značku. Po zavření víka mají být obě v zákrytu. Pak by měla být jistota, že těsněním nepronikne vzduch.
nemusí být nutně viditelný únik. Stačí, když si hadičky na přepadu ze vstřikovačů cucnou vzduch z nádrže nebo filtru a netěsností proteče ten vzduch přes vstřikovač do vysokotlaku. Ve vysokotlaku pak takzvaně padá nafta. Když už píšu o filtru, já jen pro jistotu, stejně si myslím, že to víš, RHW by měl mít na boku víka filtru značku a na boční straně domečku filtru rovněž značku. Po zavření víka mají být obě v zákrytu. Pak by měla být jistota, že těsněním nepronikne vzduch.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Jo značky mám v cajku. Teď právě študuju v servisním manuálu schéma přívodní a zpětné větve. Jestli někde nejsou přehozené ikdyž mají rozdílný průměr. Zítra ještě změřím tlak přímo z čerpadla jestli to repasované čerpadlo není KO.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
taky to študuju. Přepad ze vstřikovačů jde do snímače teploty nafty, tam se míchá s přepadem z vysokotlakého čerpadla a filtru. Ze snímače teploty nafty přímo do nádrže. Takže by to z nádrže vzduch cucnout mohlo. Zkusil bych natankovat nádrž do plna.
P.S. Může být jednosměrně netěsný O kroužek toho čudlíku na přepadu u některého vstřikovače.
taky to študuju. Přepad ze vstřikovačů jde do snímače teploty nafty, tam se míchá s přepadem z vysokotlakého čerpadla a filtru. Ze snímače teploty nafty přímo do nádrže. Takže by to z nádrže vzduch cucnout mohlo. Zkusil bych natankovat nádrž do plna.
P.S. Může být jednosměrně netěsný O kroužek toho čudlíku na přepadu u některého vstřikovače.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Podle schématu v mém servisním manuálu je na čerpadle zpětný vývod blíže k řemenici a přívod paliva na zadek čerpadla. Ikdyž se mi to zdá postavené na hlavu zkouším už kdejakou volovinu. Zpětné potrubí ve schématu č.20 je napojeno tudíž na výstup čerpadla, který je blíže řemenici. Přívodní potrubí ve schématu č. 19 je napojeno na čerpadle blíže redukčního ventilu. Zapojil jsem to přesně podle schématu, ale ani to neštěkne. Podle mně je to hovadina, ale prostě už zkouším všechno i nemožné.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
chápu tvoji snahu, ale v tom schématu je podle mě chyba. Čerpadlo Bosch CP1 má přepad na straně blíže k ventilu regulace tlaku nafty a vstup na straně blíže k řemenici.
chápu tvoji snahu, ale v tom schématu je podle mě chyba. Čerpadlo Bosch CP1 má přepad na straně blíže k ventilu regulace tlaku nafty a vstup na straně blíže k řemenici.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Myslel jsem si že je to nějaký kopanec, ale zkouším už všechno. Píšeš, že ve tvém schématu jde zpětka ze vstřikovačů na teplotní čidlo, kde se míchá se zpátečko z čerpadla a z filtru. Podle mého schématu a odpovidá to i realitě jde zpátečka od vstřiků k pal. filtru kde je kříž do kterého se připojuje zpátečka od čerpadla a z filtru a dál to pokračuje do teplotního čidla a odtud přímo do nádrže. Je torochu jiné, ale v podstatě to nic neovlivní. To zapojení vrátím jak bylo. Zkusím ještě vyměnit redukční ventil. Mám ho na skladě nový. Pak už nevím.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW