Olovený aku má svoje vlastnosti a nič ich nezmení.
Ak sa vytoto pod určité napätie a ostane tak niekoľo hodín až dní - už mu nepomôže ani spievať koledy.
Osobná skúsenosť dávno so štartovacími a z posledných rokov s nejakými gelovkami (pre UPS) ktorým som "vrátil" väčšinu kapacity no aj tak boli k hovnu.
presne tak nastáva tam sulfatizácia člankov a vetšinou to poznáš podla vydutých bokov na baterke že bola dlhšie vybitá
Mildo mal som tu jedno BMW a tam sa majitelovy podarila opačne nabit baterka pri hlbokom vybití baterie. Mostík v alternátore KO a jednotka komfortu to nedala
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
ROMEK píše: ↑20 pro 2024, 20:15
presne tak nastáva tam sulfatizácia člankov a vetšinou to poznáš podla vydutých bokov na baterke že bola dlhšie vybitá
Mildo mal som tu jedno BMW a tam sa majitelovy podarila opačne nabit baterka pri hlbokom vybití baterie. Mostík v alternátore KO a jednotka komfortu to nedala
jo z altíku se zakouří, já ji měl jednou venku to bylo v pohodě a na mazdě 323 tam je zas jedna taková jakoby pojistka nepojistka nejde vytáhnout u levého podběhu jak plusový můstek a ten vyhořel a poslení si dal majitel nabíješku naopak u honde a vyhořelo trafo
ROMEK píše: ↑20 pro 2024, 20:15
presne tak nastáva tam sulfatizácia člankov a vetšinou to poznáš podla vydutých bokov na baterke že bola dlhšie vybitá
Mildo mal som tu jedno BMW a tam sa majitelovy podarila opačne nabit baterka pri hlbokom vybití baterie. Mostík v alternátore KO a jednotka komfortu to nedala
To jsem zažil kdysi u Fabie 1. generace, baterie nabitá obráceně, založená do vozidla a pokus o start motoru.
Autu šel sám od sebe klaxon a stírače, jinak kromě prasklé pojistky na palivové čerpadlo a prasklou pojistku na altík bez úhony
netušíte někdo čím nabíjet LiFe PO4 baterie (https://www.battery.cz/skyrich-lithium- ... gLE1vD_BwE)... strká se to cca 5 let do MX a enduro strojů.
Co mám Bosch C3, tak ten jen cvaká a netuší co se děje. Tak to hodím občas na modelářskou nabíječku, kde nastavím digital power, ale to asi nebude ta cesta.
Tak pořídit nějakou Optimu??
Provozuju taky několik LiFePo a zase. Vemu laboratorní zdroj, nastavím 14,9V, na moto baterku dám třeba 2 A a do hodiny je hotovo. Vidím, že proud klesnul k nule, vypínám zdroj a baterku dávám na půl roku do regálu. Víc si jich nevšímám.
ve 4kole mam lion a normální nabíječkou z lidlu na motorkovej mod. I sem to párkrát vybil do 0 a klasika s připojenou jinou baterkou,až se chytla nabíječka. Už víc jak 10 let a drží. Taky sem teda poprvý váhal..Ovšem lifepo nevím.