
Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 631
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Děkuji, to už jsem principiálně pochopil. Teď jde o to, jestli lze z té servisní regenerace usoudit, zda to tak je či nikoliv. Tu teplotu okolo 600 st. tam vidím...


VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Chtělo by to log spíš z jízdy při regeneraci tam nebudou tak optimální podmínky a teplota bude problém.Pokud to kouří jen při regeneraci je kat ko.Náhrady nezkoušej nebo bude nové téma k opravě.
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Nastav tam 20g popola. Respektíve adekvátnu hodnotu v ml (l).
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 631
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Objednal jsem bluetooth vag DPF, takže to zkusíme nalogovat za jízdy. Ještě jsem někde na škoda foru objevil, že prý životnost DPF:
neoriginální DPF z JMJ - 15K - životnost dva roky tj cca 15-30K km (do emisní kontroly)
DPF z Kordieritu - 30K - životnost 60-100K km
Originál - 60K - životnost minimálně 150K km ale spíš kolem 250 až 300K km.
Máte někdo zkušenost s nějakým neorigo DPF, který funguje alespoň tak, jak je zmíněno u těch DPF z Kordieritu? Tedy řekněme 1/2 životnost oproti originálu? Za tyhle penízer by to asi byl dobrý kompromis:
https://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/a ... awtkib_JTX
Jinak tedy z toho logování během servisního vypalování nic vyčíst nejde?
neoriginální DPF z JMJ - 15K - životnost dva roky tj cca 15-30K km (do emisní kontroly)
DPF z Kordieritu - 30K - životnost 60-100K km
Originál - 60K - životnost minimálně 150K km ale spíš kolem 250 až 300K km.
Máte někdo zkušenost s nějakým neorigo DPF, který funguje alespoň tak, jak je zmíněno u těch DPF z Kordieritu? Tedy řekněme 1/2 životnost oproti originálu? Za tyhle penízer by to asi byl dobrý kompromis:
https://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/a ... awtkib_JTX
Jinak tedy z toho logování během servisního vypalování nic vyčíst nejde?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Tak to přesně je, když se na DOC nedostaneš na požadovanou teplotu můžeš se na hlavu stavět a je to na výměnu
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 631
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Vždyť tam těch 600 stupňů +- stabilně je...
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 631
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Tak mi to nedalo a udělal jsem servisní regeneraci i na svém autě - Passat B7, stejný motor, jen 130 kW, najeto cca 225000 km, filtr zatím nečištěn. Nekouří. Regenerace měla obdobný průběh, akorát mi přišlo, že mně to nečoudilo a nesmrdělo. Už byla tma, takže jsem to neviděl, ale ten Superb byl dost cítit, u Passatu jsem nic necítil. Ale dle logu mi ty teploty připadají stejné a dost v pohodě, nato že se všude píše, že filtry se vypalují už od 500 st.
Tady tam asi byly nejvyšší teploty (úplně nonstop jsem to nesledoval):

Více fotek zde: https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... sat-b7-dpf
Nechci být nevděčný za rady, naopak, vážím si toho, ale když dostanu info, že je KO KAT, protože se nedosahuje teplot okolo 600 st. a ať to zkusím udělat přes diagnostiku, já to udělám a teploty jsou evidentně okolo této hodnoty, tak prostě vycházím z toho, že je to v pořádku. Navíc, když to teď mám potvrzené druhým autem, kde jsou ty hodnoty stejné a nekouří to. Navíc mi tu tvrdíte, že při profi čištění se pozná problém s KAT. Samozřejmě nedokážu posoudit kvalitu toho čištění, ale Ferda v garáži se Savem to nedělal. Byla to firma, co se tím živí, takže bych očekával, že to jsou profíci a poznali by to.
Tady tam asi byly nejvyšší teploty (úplně nonstop jsem to nesledoval):

Více fotek zde: https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... sat-b7-dpf
Nechci být nevděčný za rady, naopak, vážím si toho, ale když dostanu info, že je KO KAT, protože se nedosahuje teplot okolo 600 st. a ať to zkusím udělat přes diagnostiku, já to udělám a teploty jsou evidentně okolo této hodnoty, tak prostě vycházím z toho, že je to v pořádku. Navíc, když to teď mám potvrzené druhým autem, kde jsou ty hodnoty stejné a nekouří to. Navíc mi tu tvrdíte, že při profi čištění se pozná problém s KAT. Samozřejmě nedokážu posoudit kvalitu toho čištění, ale Ferda v garáži se Savem to nedělal. Byla to firma, co se tím živí, takže bych očekával, že to jsou profíci a poznali by to.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Mě by zajímalo, jak pri čištění poznají, že je funkční kat i samotný dpf, když většina firem na čištění to jen hodí do mašiny, která to propere vodou, pak vyfouka a to je vše. Ta mašina je jen lepší wapka, která umí změřit protitlak před a po čištění.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 631
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Ono jestli to zjistí nebo ne je v tuhle chvíli už nepodstatné. Některé firmy, co ty filtry čistí, se tím chlubí, že ten stav prověří. Ale jak říkám, v tuhle chvíli už je to nedůležité. Jako laik vycházím z těch informací, co tady padly + z porovnání. Mám tu dvě auta, která při servisní regeneraci dosahují velmi podobných teplot. Jedno je po čištění filtru a kouří (jen ale v určité části servisní regenerace, nebo po prošlápnutí plynu při běžné regeneraci), druhé má filtr nečištěný a nekouří. To je otázka, která je na stole.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Něco tam špatně být musí, teploty jsou cajk bych řekl,to jo, ale jestli to za tím DOC z nějakého důvodu špatně hoří, tak to kouří, jiné vysvětlení nemám
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Jak je na tom koncovka výfuku?
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Tak znovu. Mám s tým osobnú, nie jednu skúsenosť, že čistenie zväčša neurobí z filtra nový filter. Ak RJ nastavíš popolček na nulu a diferenčný tlak filtra je vyšší ako u nového filtra, RJ očakáva upchatie spáliteľnými sadzami a často regeneruje. Skús tam nastaviť nejakú hodnotu popolčeka, nie nulu.
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Lepšie problémom predchádzať než ich musieť riešiť.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 631
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Díky a sorry, já ten první příspěvek nepochopil jak je to myšleno. Jak píšu výše, jsem laik, maximálně trochu poučený. Kde se to nastaví? V adaptaci hodnot? Díky.passion píše: ↑28 led 2025, 10:30 Tak znovu. Mám s tým osobnú, nie jednu skúsenosť, že čistenie zväčša neurobí z filtra nový filter. Ak RJ nastavíš popolček na nulu a diferenčný tlak filtra je vyšší ako u nového filtra, RJ očakáva upchatie spáliteľnými sadzami a často regeneruje. Skús tam nastaviť nejakú hodnotu popolčeka, nie nulu.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění
Zřejmě jsi úplně pominul příspěvek, který jsem ti v této sekci napsal, jelikož jsem měl stejný problém a vyřešil to až nový DPF filtr. Tak ti zde zasílám něco od odborníka, který zmiňuje, co je třeba udělat, než necháš starý DPF filtr vyčistit. Po shlédnutí videa se zeptej firmy, co ti to čistila, zda-li ti nejprve prověřili správnou funkci oxidačního katalyzátoru.
https://www.youtube.com/watch?v=U3AJvQQNpBw
https://www.youtube.com/watch?v=U3AJvQQNpBw