AVF přefukování turba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
AVF přefukování turba
Jde o AVF. Od začátku je problém s přefukováním turba. Turbo jsem čistil (bylo čisté), lopatky chodí hladce. Je fungl nová baňka, nový N75, originální software, nový tandem. Prodloužení délky táhla přefuk neoodstraní, pouze se změní jeho doba nástupu. Test akčních členů - táhlo chodí hladce do obou max. poloh. Napojení baňky T kusem na vakuometr ukazuje, že s přidáváním plynu klesá podtlak (cca od -0,8 až po -0,2), ale na logu turbo stále přefukuje. Čidlo tlaku při volnoběhu ukazuje +- to, co ukazuje čidlo atmosférického tlaku. Turbo bez vůlí, olej nežere.
Byl tam nějaký chip, ale dělalo to i s ním. Nechal jsem nahrát originál software(kvůli STK - neprošel na emisích). Poté již prošel. Přefuk beze změny. Přefuk není jen peak, ale trvá i přes změnu podtlaku v baňce. Dělalo to i na původní originální baňku.
Aby turbo mělo plus mínus normální náběh, tak fouká (dle logu) 2,9 (střída N75 je na cca 95%). Když prodloužím táhlo, stáhnu přefuk na cca 2,6, ale nástup turba trvá 5 a více vteřin (padání do nouze pro nedosažená tlaku).
Opakuji, lopatky chodí hladce. Když napojím na vakuometr, tak u ž při 0,1-0,2 leze táhlo dost nahoru, při -0,5 je už v max. poloze. Jako by byla slabá pružina, ale baňka je přímo pro 96kw verzi. Ale dělalo to stejně i na původní originální baňku.
Je možné, že předchozí majitel tam dal nějaké větší turbo a chip na to nebyl uzpůsoben? Může větší turbo bez patřičné úpravy softu mít podobné projevy?
Byl tam nějaký chip, ale dělalo to i s ním. Nechal jsem nahrát originál software(kvůli STK - neprošel na emisích). Poté již prošel. Přefuk beze změny. Přefuk není jen peak, ale trvá i přes změnu podtlaku v baňce. Dělalo to i na původní originální baňku.
Aby turbo mělo plus mínus normální náběh, tak fouká (dle logu) 2,9 (střída N75 je na cca 95%). Když prodloužím táhlo, stáhnu přefuk na cca 2,6, ale nástup turba trvá 5 a více vteřin (padání do nouze pro nedosažená tlaku).
Opakuji, lopatky chodí hladce. Když napojím na vakuometr, tak u ž při 0,1-0,2 leze táhlo dost nahoru, při -0,5 je už v max. poloze. Jako by byla slabá pružina, ale baňka je přímo pro 96kw verzi. Ale dělalo to stejně i na původní originální baňku.
Je možné, že předchozí majitel tam dal nějaké větší turbo a chip na to nebyl uzpůsoben? Může větší turbo bez patřičné úpravy softu mít podobné projevy?
Naposledy upravil(a) šulda dne 19 bře 2025, 17:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu.
Důvod: Úprava názvu.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 835
- Registrován: 21 lis 2011, 20:04
- Bydliště: ZR-Vysočina
Odpovědi: 0
Re: Může tam být větší turbo?
Jaký tam je číslo turba? Hadice na pásku nebo ten jakoby bajonet se sponou?
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Re: Může tam být větší turbo?
Je tam bajonet. Číslo nevím, jestli tam někde je, je natočené tak, aby nebylo vidět.
Re: AVF přefukování turba
Ani jiné turbo by nemělo přefukovat. Mèlo by se chovat dle požadavku jednotky
Re: AVF přefukování turba
Tak kde mohu hledat chybu? Když při nastartovaném motoru sundávám a nandávám hadičku na baňku se regulace hladce a rychle nastavuje do obou krajních poloh. To samé v testu akčních členů při N75. Podtlakovým vakuometrem je ověřeno, že se podtlak u membrány mění. Turbo vyčištěno, regulace chodí hladce.
Když dám táhlo kratší, je přefuk větší, nástup Ok. Když táhlo prodloužím je přefuk o něco menší (předpětí membrány je cca 1mm), ale stále přes 0,5 a nástup tlaku několik vteřin. Horní graf je kratší táhlo, spodní prodloužené.
Když dám táhlo kratší, je přefuk větší, nástup Ok. Když táhlo prodloužím je přefuk o něco menší (předpětí membrány je cca 1mm), ale stále přes 0,5 a nástup tlaku několik vteřin. Horní graf je kratší táhlo, spodní prodloužené.
Re: AVF přefukování turba
a není to zapojené nějak jinak než má ?
Re: AVF přefukování turba
To snad ani nejde. N75 má jen dva vývody (třetí je se sítkem pro atm. tlak, který se u A4 nezapojuje. VAC je k tandemu a OUT je k baňce.
U předchozí originální baňky jsem si myslel, že je unavená pružina. Nabastlil jsem zaspodu k táhlu dodatečnou pružinu a podle logu to fugovalo mnohem lépe. Proto jsem koupil novo baňku. S tou je to ale stejné.
Při připojení regulace na podtlakovou pumpu to také funguje. Při - 0,2 se začíná táhlo zasouvat a při cca -0,6 až -0,7 je v max. poloze.
U předchozí originální baňky jsem si myslel, že je unavená pružina. Nabastlil jsem zaspodu k táhlu dodatečnou pružinu a podle logu to fugovalo mnohem lépe. Proto jsem koupil novo baňku. S tou je to ale stejné.
Při připojení regulace na podtlakovou pumpu to také funguje. Při - 0,2 se začíná táhlo zasouvat a při cca -0,6 až -0,7 je v max. poloze.
Re: AVF přefukování turba
Zmeril bych realny tlak v sani budikem.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4280
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Odpovědi: 0
Re: AVF přefukování turba
třetí se zapojuje, je na to vývod na vzduchovým filtru

Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
Re: AVF přefukování turba
jo třetí je vlastně na odpuštění podtlaku. máš ho zacpaný ?
Re: AVF přefukování turba
Z výroby má na sobě plastovou čepičku se sítkem.
Do filtru se výstup ATM zapojuje třeba u passata. U Audi je to jinak (ač stejný motor).
Každopádně regulace podtlaku funguje - jak jsem psal odměřeno vakuometrem přes "T" kus zapojený před baňkou.
Podtlak funguje, regulace se natáčí, ale tlak v sání se měnit nechce. Ještě zkusím z passata přendat čidlo tlaku sání (ale mám pocit, že jsem to už v loni zkoušel se stejným výsledkem)
Do filtru se výstup ATM zapojuje třeba u passata. U Audi je to jinak (ač stejný motor).
Každopádně regulace podtlaku funguje - jak jsem psal odměřeno vakuometrem přes "T" kus zapojený před baňkou.
Podtlak funguje, regulace se natáčí, ale tlak v sání se měnit nechce. Ještě zkusím z passata přendat čidlo tlaku sání (ale mám pocit, že jsem to už v loni zkoušel se stejným výsledkem)
Re: AVF přefukování turba
a je to sítko na té čepičce určitě průchozí ?
Re: AVF přefukování turba
N75 jsem tam dával předevčírem fungl nový Pierburg. Ale profukoval jsem ho i na tom minulém (beze změny). Podtlak se při zatížení mění - měřeno vakuometrem. Když by odfuk (přesněji přífuk) nefungoval, podtlak by se neměnil.
Nemohl si přede mnou někdo pohrát s červíkem na turbu? Co by se jeho změnou nastavení v reálu změnilo?
Nemohl si přede mnou někdo pohrát s červíkem na turbu? Co by se jeho změnou nastavení v reálu změnilo?
Re: AVF přefukování turba
náběh, ale tak moc by to asi rozdrbat nešlo? a nebo někdo špatně složil regulaci, když případně babral v turbu ?
Re: AVF přefukování turba
Turbo jsem dělal sám. Je tam 11ti lopatkové, tam to nejde otočit jako u 9ti lopatkového. Regulace chodí volně, že bez baňky táhlo spadne hladce vlastní vahou. A dělalo to i před čištěním turba.