Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW

Příspěvek od the_miracle »

Změnil jsem název tématu, aby více korespondovalo s obsahem vlákna. Věřím, že to může být zajímavé i pro ostatní.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW

Příspěvek od the_miracle »

Tak konečně jsem se dostal k tomu nalogovat vypalování DPF u mého Passatu B7 CFGC 130 kW. Auto nemá žádné problémové symptomy, výfuk čistý. Přesto mě zaráží, že teplota na výstupu filtru je většinou vyšší, než teplota na vstupu, býť to nejsou žádné závratné rozdíly. Při normální jídě bez vypalování DPF ta teplota na výstupu se zpožděním kopíruje teplotu na vstupu, což bych řekl, že je správně. Pak ještě jedna věc, proč to vypaluje na 23 % a pak se vypalování přeruší? Ještě doplním, že toto vypalování bylo za optimálních podmínek. Dálnice, 145 kmh tempomat (reálně cca 133 kmh).

Více foto k dispozici zde (nechci to tu plevelit): https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... ni-dalnice
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 895
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW

Příspěvek od passion »

A má byť nižšia, keď ti v ňom horia sadze?
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW

Příspěvek od the_miracle »

No v nějakém jiném fóru jsem četl, že to je divné, pokud je vstup chladnější, ale takto to dává logiku. Díky.

Jinak to, že se to vypálí jen na 23 % je prý normální.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW

Příspěvek od the_miracle »

Tak dodávám ještě album se záznamem vypalování filtru při jízdě po okreskách a v obcích. Upozorňuji, že tohle není na Superbu, u kterého se řešil problém, ale na Passatu, kde žádné problémy nejsou. Výfuk je čistý, filtr původní bez čištění. Na okreskách a v obcích při standardní jízdě s lehkou nohou je dosažení teplot přes 600 st. v podstatě nemožné, respektive povedlo se jen při jízdě mimo obec a pod plynem. Filtr se vypaluje už při teplotách přes 500 st. a nemyslím si tedy, že by bylo ukazatelem závady katalyzátoru to, že jsou teploty pod 600 st. Je i vidět, že k vypálení došlo za cca 11 minut, což je asi o 4 minuty déle, než při optimální sitaci při vypalování - dálnice 130 kmh plynule. To mi nepřijde tak hrozné a ten čas mi přijde v pohodě. Stejně tak vypalování po cca 300 - 400 km, když se s autem jezdí i krátké trasy okolo 20 km mi připadá v normě, ale samozřejmě, budu rád, pokud se k tomu vyjádří někdo zkušenější. Vycházím jen z informací, co tu padly, možná něco přehlížím.

Díky.

Album zde: https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... resky-obce
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
geo
Aktivista
Příspěvky: 4730
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW

Příspěvek od geo »

Pokud funguje vše jak má tak ta teplota musí být vyší jednotka zvyšuje povstřiky na kat ten se rozpálí a pak chytnou ty saze v dpf pokud teplota stoupá jak má jednotka dovstřiky utlumí a tím teplota před klesá ale protože ve filtru to hoří a regenerace probíhá má co hořet tak teplota za dpf je vysoká tím si jednotka ověří že regenerace funguje.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW

Příspěvek od the_miracle »

Tak teď jsem měl ještě možnost sledovat vypalování při popojíždění v koloně. Je tam krásně vidět, že cca do 14. minuty od začátku vypalování se poskakovalo v koloně, pak už se to rozjelo a i teplota šla nahoru.

https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... pf-v-zacpe
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“