1.9SDI neprošel emisemi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.9SDI neprošel emisemi
Máme Octavku s 1.9SDI motorem, to je v podstatě traktor s úplně debilním motorem, ale ted jsme narazili s emisemi a řeším co s tím?
Vždyt to je debilní traktor s rotačním vstřikovacím čerpadlem bez jáké hokoliv euro nesmyslu, nasává to vzduch, střká to naftu a jede to, motor nežere olej tak jak to může neprojít?
Poradíte?
Vždyt to je debilní traktor s rotačním vstřikovacím čerpadlem bez jáké hokoliv euro nesmyslu, nasává to vzduch, střká to naftu a jede to, motor nežere olej tak jak to může neprojít?
Poradíte?
Naposledy upravil(a) šulda dne 10 dub 2025, 16:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu.
Důvod: Úprava názvu.
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
Plný výfuk sazí. Protáhnou na vyžší otáčky a nemůže být problém.
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
O kolik to na protokolu neprošlo?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33490
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
nebo spíš ofotit protokol ,mi to taky neprošlo a ko teploměr v čerpadle, závada nešla smáznout, na náhradní tepltu to hulí víc
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
Pořádně tomu dát karate, ale fakt do tvrdých až to po sešlápnutí plného na jedničku nebude hulit, pokud to bude hulit pořád,váha,vstřiky a tyto obvyklé věci..
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33490
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
rozumím spíš fábii sdi koktu sdi jsem řešil jen havárky ale! fábia váhu nemá, často se kazí drahá klapka pak to hulí ale stačí ji na pír tádnů odpojit konektor, ona se otevře, pak se zas třeba za tři týdny připojí a jede dál, nikdy jsem ji neměnil a vždy to pomohlo, když klapka přicpává hulí to bíle, pak ta teplota paliva nevím už kolik je náhradní ale mínus a když je v prdeli teploměr v nastavovači cáká to naftu na mráz a kontrolka motoru nesvítí tak bez vagu se taky nic nedovíš, můžeš vypalovat výfuk jak chceš, teplota nasávaného vzduchu taky nezjistíš,
pokud nic nepomůže de překlepat nastavovač mírně přitahlý tak že to nejede víc jak 60 ale z výfuku nejde nic, emisema projde Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)
Nový příspěvek od Ondra120 » 21. říj 2024 09:32
Tak problém vyřešen pomocí Milošova kladívka

Dneska jsem nechal zkusmo změřit emise a průměrná kouřivost 0,3, rozptyl 0,07...
Diagnostika ukazuje volnoběžnou dávku 5,5 mg/H, jízdní projevy bez změny (subjektivně), starty taky bez změny, zmizel černý kouř při prudkém rozjezdu...
Tož díky všem za rady, zase su o něco chytřejší
pokud nic nepomůže de překlepat nastavovač mírně přitahlý tak že to nejede víc jak 60 ale z výfuku nejde nic, emisema projde Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)
Nový příspěvek od Ondra120 » 21. říj 2024 09:32
Tak problém vyřešen pomocí Milošova kladívka




Dneska jsem nechal zkusmo změřit emise a průměrná kouřivost 0,3, rozptyl 0,07...
Diagnostika ukazuje volnoběžnou dávku 5,5 mg/H, jízdní projevy bez změny (subjektivně), starty taky bez změny, zmizel černý kouř při prudkém rozjezdu...
Tož díky všem za rady, zase su o něco chytřejší

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33490
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
tam funguje zas milošův vynález izolačka na váhu, jednoduší než překlepávat N 146, tam kde nede vytáhnout váha vyvrtá se díra za váhou pamzaslepí, nebo potenciopetr na vstup do váhy
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33490
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
tak kladívko
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
Dík za reakce, takže podle protokolu to neprošlo na kouřivost s tím, že max je 0,8 a naměřeno bylo 0,9, v jednom případě dokonce 1,03.
Dodatečně mi došlo, že jsem zapomněl před emisemi zapnout EGR, od doby, co jsem viděl sání 1.9SDi kde zvláště třetí válec měl tak ucpané sání karbonem, že tam zbyla díra tak 1cm2, jsem to rozebral vyčisti a EGR odpojil, tohle nemá s ekologii nic společného min na 3 válci to muselo mít trvalý nedostatek kyslíku. Nicméně i s vypnutým EGR to na NOx prošlo a to je snad hlavní důvod proč tam to kurvítko jménem EGR je, tak ani nevím zda to zapínat nebo ne, protože nevím, jaký vliv to má na kouřivost?
Saze ve výfuku to by mohlo být. Pře dvěma měsíci mi odešlo, jak se nakonec ukázalo teplotní čidlo ve vstřikovacím čerpadle, čidlo jsem neměl, ale celé čerpadlo ano, tak jsem je prohodil, ale s novým byl problém nastartoval, zřejmě byla obě čerpadla na opačných koncích tolerančního pole, plus byla tenkrát zima a tak jsem to docela trápil a ano hulilo to jako parník. Po mírné korekci předvstřiku od oka se to pak srovnalo a jakmile to běží doladil jsem to podle grafu, ale jo dost nafty a kouře šlo do výfuku. Od té doby se s tím jezdi spíše přískoky po městě, ale chytá to na první otočení, viditelně nekouří a i hodnoty množstí paliva mi přišli v normě, ale už si je nepamatuji, mohu je ,ale změřit.
Můj plán o velikonocích, vyměním olej propláchnu motor, děla bych to tak jako tak, olej je tam rok. Do nafty naleju letní VIF tedy 2-ethylhexyl-nitrát v koncentraci 1:250, tedy 4x vice než je doporučeno jako běžné , 2-ethylhexyl-nitrát zvyšuje cetanové číslo a tím snižuje teplotu hoření čili by mělo vznikat méně sazí , případně přileju do nafty petrolej a trochu lakového benzinu s xylenem. Pokud jste zděšeni tak přesně tato směs se prodává jako BG 245 Premium Diesel Fuel System Cleaner, 325ml za cca 600 Kč, namíchat si to sam vyjde na ca 250Kč/ litr. Petrolej i lakový benzin rozpouští karbon a snižují tvorbu sazí při hoření nafty. Plus si půjdu zahrát na GTA a pojedu to někam projet s pedálem opřeným o podlahu, jen doufám, že až mě chytí uznají mi, že vypaluji saze. Napadlo mě výfuk vyfoukat vzduchem, ale i když má celkem výkonný kompresor s 4kW motorem a 250kg vzdušníkem tak na 50 výfukové trubky to není nic moc a hlavně, kdo někdy povoloval šroby na výfuku ví co to je za opruz.
Dodatečně mi došlo, že jsem zapomněl před emisemi zapnout EGR, od doby, co jsem viděl sání 1.9SDi kde zvláště třetí válec měl tak ucpané sání karbonem, že tam zbyla díra tak 1cm2, jsem to rozebral vyčisti a EGR odpojil, tohle nemá s ekologii nic společného min na 3 válci to muselo mít trvalý nedostatek kyslíku. Nicméně i s vypnutým EGR to na NOx prošlo a to je snad hlavní důvod proč tam to kurvítko jménem EGR je, tak ani nevím zda to zapínat nebo ne, protože nevím, jaký vliv to má na kouřivost?
Saze ve výfuku to by mohlo být. Pře dvěma měsíci mi odešlo, jak se nakonec ukázalo teplotní čidlo ve vstřikovacím čerpadle, čidlo jsem neměl, ale celé čerpadlo ano, tak jsem je prohodil, ale s novým byl problém nastartoval, zřejmě byla obě čerpadla na opačných koncích tolerančního pole, plus byla tenkrát zima a tak jsem to docela trápil a ano hulilo to jako parník. Po mírné korekci předvstřiku od oka se to pak srovnalo a jakmile to běží doladil jsem to podle grafu, ale jo dost nafty a kouře šlo do výfuku. Od té doby se s tím jezdi spíše přískoky po městě, ale chytá to na první otočení, viditelně nekouří a i hodnoty množstí paliva mi přišli v normě, ale už si je nepamatuji, mohu je ,ale změřit.
Můj plán o velikonocích, vyměním olej propláchnu motor, děla bych to tak jako tak, olej je tam rok. Do nafty naleju letní VIF tedy 2-ethylhexyl-nitrát v koncentraci 1:250, tedy 4x vice než je doporučeno jako běžné , 2-ethylhexyl-nitrát zvyšuje cetanové číslo a tím snižuje teplotu hoření čili by mělo vznikat méně sazí , případně přileju do nafty petrolej a trochu lakového benzinu s xylenem. Pokud jste zděšeni tak přesně tato směs se prodává jako BG 245 Premium Diesel Fuel System Cleaner, 325ml za cca 600 Kč, namíchat si to sam vyjde na ca 250Kč/ litr. Petrolej i lakový benzin rozpouští karbon a snižují tvorbu sazí při hoření nafty. Plus si půjdu zahrát na GTA a pojedu to někam projet s pedálem opřeným o podlahu, jen doufám, že až mě chytí uznají mi, že vypaluji saze. Napadlo mě výfuk vyfoukat vzduchem, ale i když má celkem výkonný kompresor s 4kW motorem a 250kg vzdušníkem tak na 50 výfukové trubky to není nic moc a hlavně, kdo někdy povoloval šroby na výfuku ví co to je za opruz.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33490
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
pokud měníš čidlo teploty paliva sděláš horní deklík a čidlo přešrubuješ dva šroubky, čidlo ko tak ti zahulilo sání a výfuk
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
Vim, rotační čerpadla Bosch vycházející z VE mám celkem zmáknuté, ale jak jsem už uvedl když nemáte po ruce onen termistor není co měnit, plus ono čerpadlo už tak jako tak zrálo na přetěsnění, tak jsem čepadlo vyměnil a následně provedl GO toho původního, které ted v polici čeká na svou příležitost.
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
Když zde bylo zmíněn toto magické a podle mě tak trochu voodoo metoda.
rotační vstřikovací čerpadla vycházejíci z Bosch VE nastavují množství paliva tím, že pomocí táhla přesouvají po vysokotlakém pístu element (váleček), který více nebo méně zakrývá dirku přes kterou může větší nebo menší část paliva před pístem uniknout zpět do čerpadla, nebýt tak stlačena a skončit přes vstřik v motoru.
Mlacením, kladivem do čerpadla bud ve směru od pohonného kola se sovětský mechanik s kladivem snaží element a táhlo posunout tak, aby více zakrylo díru a tím zvýšit množství vstřikovaného paliva, směrem proti pohonnému kolu naopak díru více odkrýt a snížit množství paliva. Super na nastartovaném motoru to funguje to ne že ne, dokonce to bude fungovat i ,když motor chcípneme a znovu nastartujeme, ale podle mého to je tak vše.
Novější „elektronické “ verze rotačních čerpadel jako ty u 1.9SDI k hýbáni s elementem používají servo a pro sledování polohy, elementu používají indukční potenciometr. S tím, že řídící jednotka motorou při každém zapnutí (otočení kličku do první polohy) provede rekalibraci elementu tak, že servo s elementem pohybuje do krajních poloh a dále pracuje s výpočtem polohy mezi aktuálně zjištěným minimem a maximem. Čili je uplně jedno co tam sovětsky mechaník natloukl kladivem, protože nově se jede s novými polohami a to až do akomžiku kdy vypneme motor (klíček do polohy 0) . Příští zapnutí do polohy 1 opět provede rekalibrci, mimochodem, je to i slyšet na čerpdle jak servo s elementem hýbe při zjisťování krajních poloh elementu. Je to velmi přesné a kvůli přesnsoti zjištění je použit "magnetický" (indukční) potenciometr, protože odporovy by trpěl změnou odporu v zavislosti na teplotě, a hlavně v závislosti jak moc je nebo neneí vydřený
Zde je vidět snímač polohy, servo je pod ním na stejné hřídeli, která hybe tím elementem

Re: 1.9SDI neprošel emisemi
Kefalín a teď mi řekněte, jakto, že i u "novějšího" elektronického čerpadla při použití diagnostiky lze vidět v rozdíl ve volnoběžné dávce (ano pouze rozdíl hodnoty nikoli skutečné) při použití kladiva sovětského mechanika, což má ale nakonec vliv na skutečné množství vstřikované dávky v celém rozsahu - a tedy i snížení či zvýšení kouřivosti. Defakto kladivo má stejnou funkci jako změna volnoběžné dávky přes diagnostiku, pouze má kladivo větší rozsah. A to i po zhasnutí motoru a jeho následném nastartování.
Milošova voodoo metoda "bohužel" funguje i na těch elektronických čerpadlech a vůbec nebere na zřetel každostartovací rekalibraci magnetických potenciometrů.
Milošova voodoo metoda "bohužel" funguje i na těch elektronických čerpadlech a vůbec nebere na zřetel každostartovací rekalibraci magnetických potenciometrů.