Předvstřik u AFN nelze nastavit.. Prosím o radu.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Předvstřik u AFN nelze nastavit.. Prosím o radu.
Včera jsem na VAGu zjistil, že předvstřik je nízko, úplně dole na grafu, sotva se tam průsečík občas objevoval, tak jsem povolil čerpadlo (A4 1.9 tdi 81kw AFN 200 000km) a chtěl to nastavit. Při ohřátém motoru mi to psalo dole pod grafem, že teplota motoru příliš nízka, a nebo předstih je příliš vysoký. Když jsem to chtěl nastavit za běhu, tak žlutá tam byla jen jedna, a to svislá přímka, a vedla až někam nahoru bez konce, a nebo byla tak nízká že nebyla vidět. když jsem dal graf u stojícího motoru, tak se mi ukázal průsečík sice v toleranci, ale u té spodní přímky. Ráno to nastartovalo s pocukáním jako jeden píst za druhým. A vstřiky jsem vyndal a nechal změřit a jsou a byly absolutně v pořádku. Díky všem za rady.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 71
- Registrován: 12 led 2007, 17:22
u AFN se hýbe čerpadlem, to ti to takhle blbne, když pohybuješ tím čerpadlem a koukáš přitom na VAG? moc tomu nerozumím, jinak už jsem tu psal i postup jak se to dá seřídit bez TDI grafu, někdo totiž psal, že měl předvstřik moc vysoko, a když ho dal podle toho grafu, tak ten předvstřik byl moc malej, asi nějaká komunikační chyba???..každopádně to jde i bez něho jak jsem psal
Já měl podobný problém u AHU, taky jsem to zaboha nemohl nastavit, nepravidelný chod a hulilo to, vůbec mi to nechtělo ukazovat na TDI grafu dobu vstřiku.
Když jsem hýbal čerpadlem, zjistil jsem, že ten motor běží pravidelnějc, když je čerpadlo uplně u bloku, TDOI graf pořád nic, psal počátek pozdě, což bylo přesně obráceně, než mi připadalo podle chodu motoru vs. polohy čerpadla. Podotýkám, že řemenice na klice nekmitá běží krásně, klínek bude na 100% OK.
Nakonec jsem posunul čerpadlo o zub a dal ho co nejdál od bloku a ejhle, motor běží jak hodiny a TDI graf už krásně ukazuje, pravda, chtělo by to ještě kousek od bloku, ale čerpadlem už nejde hnout. Auto poté jezdilo cca 5000km bez jakéhokoli problému. Potom jsem ho odstavil a motor bude na jaře znovu jezdit v jiné káře.
Když jsem hýbal čerpadlem, zjistil jsem, že ten motor běží pravidelnějc, když je čerpadlo uplně u bloku, TDOI graf pořád nic, psal počátek pozdě, což bylo přesně obráceně, než mi připadalo podle chodu motoru vs. polohy čerpadla. Podotýkám, že řemenice na klice nekmitá běží krásně, klínek bude na 100% OK.
Nakonec jsem posunul čerpadlo o zub a dal ho co nejdál od bloku a ejhle, motor běží jak hodiny a TDI graf už krásně ukazuje, pravda, chtělo by to ještě kousek od bloku, ale čerpadlem už nejde hnout. Auto poté jezdilo cca 5000km bez jakéhokoli problému. Potom jsem ho odstavil a motor bude na jaře znovu jezdit v jiné káře.
Naposledy upravil(a) Kornout dne 20 pro 2007, 21:51, celkem upraveno 1 x.
nepsal jsem bez VAGa, ale bez TDIgrafu, jinak je to tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=19598
Ano, přesně tak, blbne to když mam povolené čerpadlo a při nastartovaném motoru se s ním snažim natočit přesně na průsečík, ale nikdy ho nevidim. Když ho tlačím tušim do prava,jakoby dolu, tak ta přímka se tam objeví, ale jen ta co vede svisle od spoda nahoru, a přelítne to úplně někam do astronomickýchj hodnot, když uberu, tak zas upadne někam dolu, ale chdyž vypnu motor, dám Zákl. nastavení start tdigraph tak se to zobrazí jako průsečík dvou přímek. Děkuji všem za pomoc, jdu zkusit návod bez tdi grafu mistra Humla. A jinak, oproti původnímu nastavení které jsem tam měl, se mi zdá že motor teď jde měkčeji než před tím, na volnoběch je kultivovanější, ale studené starty jsou špatné a teplé taky nebyly na škytnutí, a a přesto že se mi zdá že je kultivivanější, míň jede, když jsem včeratřeba na trojku dal pedál na zem, tak to bylo jako když mam místo 81kW nějakých 55kw (odhad
) Takže si myslím, že to palivo tam vstříkne až po horní uvrati pístů, když už klesají.. Jestli je má teorie správná.

Tak chlapi, vyřešeno. Nějakej doveda, kterej dělal rozvody dal čerpadlo o zub mimo. Povolil jsem řemen, pootočil řemenicí o zub proti směru hodinových ručiček, dal jsem kamál 4 a zkoušel hodnotu ve čtvrtém okně co nejvíc snižévat, když jsem se dostal tim pootočením o zub z 80% na 50%, zkusil jsem TDIGraf a najednou se tam průsečíky zobrazovaly, tak jsem to jen došteloval a je klid. Jen jsem koukal že je řemenice na vačce trochu šmajdavá, asi se o ni opřelo něco, když to bylo trochu bourané, tak ji radši vyměnim, slyšel jsem že může mít vliv na vibrace auta, ale hlavně zmenšuje životnost rozvodáku..
ještě mám jeden poznatek, ve VAGu v základním nastavení, skupina 1 a 2 nejsou žádné hodnoty, je to normální ?? V chybových kodech nalezeno 00550- regulace počátku vstřiku, 17-10 regulační diference - sporadicky
Naposledy upravil(a) Raullet dne 29 bře 2013, 11:09, celkem upraveno 1 x.
Pokud máš rozvody na čerpadle o zub dopředu, bude to mít zvuk jako traktor a může to hlásit chybu v regulaci předvstřiku. On totiž není kam regulovat, když je totálně mimo mísu. Srovnat rozvody a pak doladit VAGem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)