Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 651
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
Změnil jsem název tématu, aby více korespondovalo s obsahem vlákna. Věřím, že to může být zajímavé i pro ostatní.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
-
the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 651
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
Tak konečně jsem se dostal k tomu nalogovat vypalování DPF u mého Passatu B7 CFGC 130 kW. Auto nemá žádné problémové symptomy, výfuk čistý. Přesto mě zaráží, že teplota na výstupu filtru je většinou vyšší, než teplota na vstupu, býť to nejsou žádné závratné rozdíly. Při normální jídě bez vypalování DPF ta teplota na výstupu se zpožděním kopíruje teplotu na vstupu, což bych řekl, že je správně. Pak ještě jedna věc, proč to vypaluje na 23 % a pak se vypalování přeruší? Ještě doplním, že toto vypalování bylo za optimálních podmínek. Dálnice, 145 kmh tempomat (reálně cca 133 kmh).
Více foto k dispozici zde (nechci to tu plevelit): https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... ni-dalnice
Více foto k dispozici zde (nechci to tu plevelit): https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... ni-dalnice
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
A má byť nižšia, keď ti v ňom horia sadze?
-
the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 651
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
No v nějakém jiném fóru jsem četl, že to je divné, pokud je vstup chladnější, ale takto to dává logiku. Díky.
Jinak to, že se to vypálí jen na 23 % je prý normální.
Jinak to, že se to vypálí jen na 23 % je prý normální.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
-
the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 651
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
Tak dodávám ještě album se záznamem vypalování filtru při jízdě po okreskách a v obcích. Upozorňuji, že tohle není na Superbu, u kterého se řešil problém, ale na Passatu, kde žádné problémy nejsou. Výfuk je čistý, filtr původní bez čištění. Na okreskách a v obcích při standardní jízdě s lehkou nohou je dosažení teplot přes 600 st. v podstatě nemožné, respektive povedlo se jen při jízdě mimo obec a pod plynem. Filtr se vypaluje už při teplotách přes 500 st. a nemyslím si tedy, že by bylo ukazatelem závady katalyzátoru to, že jsou teploty pod 600 st. Je i vidět, že k vypálení došlo za cca 11 minut, což je asi o 4 minuty déle, než při optimální sitaci při vypalování - dálnice 130 kmh plynule. To mi nepřijde tak hrozné a ten čas mi přijde v pohodě. Stejně tak vypalování po cca 300 - 400 km, když se s autem jezdí i krátké trasy okolo 20 km mi připadá v normě, ale samozřejmě, budu rád, pokud se k tomu vyjádří někdo zkušenější. Vycházím jen z informací, co tu padly, možná něco přehlížím.
Díky.
Album zde: https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... resky-obce
Díky.
Album zde: https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... resky-obce
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
Pokud funguje vše jak má tak ta teplota musí být vyší jednotka zvyšuje povstřiky na kat ten se rozpálí a pak chytnou ty saze v dpf pokud teplota stoupá jak má jednotka dovstřiky utlumí a tím teplota před klesá ale protože ve filtru to hoří a regenerace probíhá má co hořet tak teplota za dpf je vysoká tím si jednotka ověří že regenerace funguje.
-
the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 651
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
Tak teď jsem měl ještě možnost sledovat vypalování při popojíždění v koloně. Je tam krásně vidět, že cca do 14. minuty od začátku vypalování se poskakovalo v koloně, pak už se to rozjelo a i teplota šla nahoru.
https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... pf-v-zacpe
https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... pf-v-zacpe
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
-
the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 651
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
Tohle téma bylo docela sledované, tak zde uvádím další informace, pokud by někdo řešil obdobný problém.
Problémy se Superbem přetrvávají. Není to nic katastrofálního, jako že by se zadřel motor nebo něco takového, filtr vypaluje po cca 150-200 km při ježdění krátkých tras, hodně to při vypalování kouří a smrdí. Delší trasy interval čištění prodlužují. Když nevypaluje, tak se zdá, že kouřivost je v normě. Každopádně výfuk je špinavý. Podařilo se nám sehnat jiný DPF z Passatu CC, použitý, ale vzhledem k čistotě na výstupu se zdá v pořádku, zatím ale nebyl instalován. Čistila se škrticí klapka (viz samostatné téma zde: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=183269)
Po roce od čištění byla opět dost zanesená a díky příspěvkům v tomto vlákně se objevil nápad udělat kontrolu SW ŘJ motoru. Tím se zjistilo, že ve vozidle je SW s aktualizací dieselgate. Nyní se tedy soubor downgradoval na verzi před DG. Zatím je brzo hodnotit, SW tam je druhý den a pár desítek km. Nicméně už na první pohled je zřejmé, že auto ožilo a na trasách, kde běžně přibylo 10 % zaplnění DPF najednou přibyla 2 %. Takže uvidíme...
Problémy se Superbem přetrvávají. Není to nic katastrofálního, jako že by se zadřel motor nebo něco takového, filtr vypaluje po cca 150-200 km při ježdění krátkých tras, hodně to při vypalování kouří a smrdí. Delší trasy interval čištění prodlužují. Když nevypaluje, tak se zdá, že kouřivost je v normě. Každopádně výfuk je špinavý. Podařilo se nám sehnat jiný DPF z Passatu CC, použitý, ale vzhledem k čistotě na výstupu se zdá v pořádku, zatím ale nebyl instalován. Čistila se škrticí klapka (viz samostatné téma zde: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=183269)
Po roce od čištění byla opět dost zanesená a díky příspěvkům v tomto vlákně se objevil nápad udělat kontrolu SW ŘJ motoru. Tím se zjistilo, že ve vozidle je SW s aktualizací dieselgate. Nyní se tedy soubor downgradoval na verzi před DG. Zatím je brzo hodnotit, SW tam je druhý den a pár desítek km. Nicméně už na první pohled je zřejmé, že auto ožilo a na trasách, kde běžně přibylo 10 % zaplnění DPF najednou přibyla 2 %. Takže uvidíme...
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
A vstřiky se kontrolovaly na stolici?
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34013
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
nechápu jen ten ekologický smysl, vychytáš prach blbě řečeno v zatáčkách a pak ho spaluješ zas na uhlík a kyslíkgeo píše: ↑05 dub 2025, 21:06 Pokud funguje vše jak má tak ta teplota musí být vyší jednotka zvyšuje povstřiky na kat ten se rozpálí a pak chytnou ty saze v dpf pokud teplota stoupá jak má jednotka dovstřiky utlumí a tím teplota před klesá ale protože ve filtru to hoří a regenerace probíhá má co hořet tak teplota za dpf je vysoká tím si jednotka ověří že regenerace funguje.
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
To je hlavne o zdraví, nie ekológii. Tie prdi čiastočky sadzí z horenia z CR vstrekovania sú vďaka vysokému tlaku vstrekovania a dôkladnejšieho rozprášenia paliva tak malé a ľahké, že nepadajú samé tak rýchlo k zemi, ako pri starších dízloch a tak by sme ich dýchali všetci okolo. Navyše majú naviazané na seba toxické látky. A preto ich treba zachytiť práve v DPF. Pri regenerácii filtra sadze zhoria na CO2, ten je síce tiež zlý, ale nie toxický. Ostatný toxický bordel čo sa naviazal na sadze ako ťažké kovy spolu s popolom ostanú vo filtri. Toxické polycyklické aromatické uhľovodíky sa spália spolu s uhlíkom a vzniká zdraviu "neškodná" CO2 a H2O. Takže nie je to tak, ako to dosť veľa ľudí (ne)chápe, že bordel sa v DPF zachytí a potom ho filter naraz pri regenrácii "vypľuje".
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34013
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
jasné je to velký pokrok od škoda 120 a avia ten smrad z cest zmizel,
e-mail: h-cars@seznam.cz
mobil: +420 774 707 707
mám to vychytané zde, co ten borec řekl byla vždy pravda, rozumí tomu, dělá regeneraci pytlů a pásů, čistění dpf a náhradní díly vrakec , jednání 1A
-
the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 651
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Re: Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW
Zatím ne a je to jedna z posledních možností, pokud by se to nevyřešilo a to z těchto důvodů:
1) Dle VCDS jsou hodnotý vstřiků v normě. Vím, že u aut s většími nájezdy to nemusí nic znamenat, ale minimálně to znamená to, že ty hodnoty jsou v pořádku, pokud by nebyly, je to jasné.
2) Auto nevykazuje žádné symptomy problémů se vstřiky. Neklepe se, zvuk motoru je standardní a pravidelný. Výkon odpovídající. Studené i teplé starty bez problémů.
3) Několik mechaniků mi potvrdilo, že jakmile se k testování na stolici odešlou vstřiky, vždy je minimálně jeden označen za problémový. Znamená to tedy automaticky investici minimálně 30k (repas) nebo 40k (nové vstřiky) s prací a věcmi okolo. Což je dost drahá akce na to, že by byla realizována v rámci laborování.
Navíc tedy zatím to po přehrání SW opravdu vypadá výrazně lépe. Na trase, kde se filtr k regeneraci přiblížil o 10 % jsou to nyní procenta 2. Takže teď to chce najet alespoň 1000-2000 km a pak se bude vyhodnocovat dál.
Jinak ještě to vypadá, že je lehce načnutý termostat. Asi úplně nedovírá, protože ohřev motoru není co býval. Měl jsem an Passatu stejnou situaci minulý rok. Přes léto nebyl problém, ale jak bylo pod 10 stupňů, tak to prostě nebylo ono a při lehké noze občas poklesla i ručička vody a olej klesl pod 80 stupňů. Termostat jsem nechal vyměnit (pro jistotu oba) a je to v pořádku.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012