Olej v sani vzduchu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3820
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Re: Olej v sani vzduchu

Příspěvek od Tomas6 »

Chlapi Octavia 1, 1.9 74kw, kód motoru ATD. Z ničeho nic začalo být sání plné oleje. Brutálně to valí z intercooleru a olej je i na sací trubce od filtru. Mohlo by jít tolik oleje z víka ventilů? Z ničeho nic to začalo dělat fleky na dlažbě, olej valí z nárazníku a když jsem na to koukal zespodu, tak i na trubce k turbu je olej. Turbo jsem dával před asi 20tis km. Motor má najetých 230tis. Jak v tom víku funguje ten odlučovač?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Blansko

Re: Olej v sani vzduchu

Příspěvek od TomasHav »

Za mne PCV ventil, je membrana s pruzinou, ktera propusti paru "odlucuje" a olej stece zpet do vika dirkou u membrany. Ovsem pokud membrana casem a vyhrevem tvrdne, uz neni pruzna a zacne propustet i olej. Takze hadice PCV ventilu je pak plna oleje a usti vetsinou do sani tesne pred turbo - hadice z airboxu. Snad jsem to nejak vysvetlil :D

A ted ta nejvetsi zabava :D
Vetsinou pcv ventil je integrovan do ventiloveho vika a nelze vymenit.
Existuji sice nejake opravne sady z polska, ale stejne musis rozriznout viko a pak slepit. Tak jsem to resil na Superbu 3U AWX/1.9 Tdi PD.
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3820
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Re: Olej v sani vzduchu

Příspěvek od Tomas6 »

Dneska jsem oddělal trubku co je z víka do trubky co jde z filtru do sání, ta byla plná oleje. Zkoušel jsem do toho odvětrání fouknout i potáhnout, odpor to nemělo ani na jednu stranu. Zítra přijde nové víko, zkusím fouknout i tam, navíc jsem odvětrání stáhnul do petky, tam bylo po 25km sucho, ale z cooleru blije dál. Trochu s tím pojezdím, pokud se situace nezlepší, tak turbo ven. Jestli to valí přes něj, tak moc nevydrželo. Má najeto max 20tis.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“