TDI 5válec, chip, kolísání výkonu při zatížení nad 3000 ot.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

TDI 5válec, chip, kolísání výkonu při zatížení nad 3000 ot.

Příspěvek od dali »

Ahoj, chtěl bych poprosit o radu na co se mám zaměřit. Jedná se o 2,5TDI 5válec ve volvu V70, označovanej jako AEL v Audi A6 (u Volva je označení D5252T), načipovaný firmou, kterou zatím nebudu jmenovat, protože problém s chipem nemusí souviset. Má to obtokový turbo, ne VTG.
Projeví se to vždycky při delší jízdě, hlavně dálnice. Při akceleraci auto pěkně táhne odspoda, se zařazenou maximálně trojkou jsem to nepostřeh (zřejmě proto, že motor přeběhne kritický otáčky rychle) . Dělá to od čtyřky nahoru. Nejvíc je to znát když třeba předjíždím kolonu, na čtyrku dám plyn na podlahu, tak to ve vyšších otáčkách začne v cca 1vteřinovým intervalu přidávat a ubírat, jako kdyby tam šlo málo nafty :roll: .
Další typická situace, když tomu došlápnu proti kopci, nebo když chci (většinou po delší jízdě stálou rychlostí na pětku) akcelerovat nad cca 160 km/h což odpovídá zhruba 3000 otáčkám.
Auto má kontrolku řízení motoru, která například nadávala když jsem zkusmo zaslepil EGR ventil, takže jsem ho zase musel zprůchodnit. Když to takhle kolísá, kontrolka mlčí.
Neměl by někdo nápad, čím to může bejt? Třeba čidlo teploty nafty? Hadice od turba? Špatnej obtokovej ventil?
Samozřejmě mě napadlo, že by to mohlo bejt blbě načipovaný, ale to už jsem si myslel jednou, když se mi rozsvěcela ta zmiňovaná kontrolka řízení emisí, a nakonec příčinou byla vypadlá podtlaková hadička. (wallbash)
Předem díky za rady.
Tomasvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 584
Registrován: 16 zář 2007, 11:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Piešťany(skoro)

Příspěvek od Tomasvw »

VAG a hned vies na com si, moj tip N75
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

Ono to s tím VAGem neni zas taková sranda, protože ne každej si s Volvem povídá. Například i v jednom docela vyhlášeným Bosch servisu ho s mým autem vůbec neskamarádili.
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

Tomasvw píše:moj tip N75
N75 jsem měl vyndanej, po připojení na zdroj cvaknul, to by měl bejt OK, ne? Nebo se může stát že někdy sepne, někdy ne? :o
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

zkontroluj sítko v nádrži , jestli na něm není šlem, nebo bordel, a palivový filtr, může tam opravdu jít málo nafty v momentě kdy ji to potřebuje nejvíc
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

pafka píše:zkontroluj sítko v nádrži , jestli na něm není šlem, nebo bordel, a palivový filtr, může tam opravdu jít málo nafty v momentě kdy ji to potřebuje nejvíc
Jo filtr mě taky napadnul, ale to už by to asi při těhle teplotách dávno nestartovalo, kdyby to bylo nějak přicpaný :?
Tomasvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 584
Registrován: 16 zář 2007, 11:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Piešťany(skoro)

Příspěvek od Tomasvw »

no mal som na 1z občas podobné problémy až sa raz uplne zasekol N75, tak som po nom klepol a odvtedy pokoj (crazy) , ale moze to byt kludne aj nafta alebo nieco ine
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

dali píše:
pafka píše:zkontroluj sítko v nádrži , jestli na něm není šlem, nebo bordel, a palivový filtr, může tam opravdu jít málo nafty v momentě kdy ji to potřebuje nejvíc
Jo filtr mě taky napadnul, ale to už by to asi při těhle teplotách dávno nestartovalo, kdyby to bylo nějak přicpaný :?
na to nedej, jestli chceš najít příčinu, tak něco taky musíš vyloučit
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

Eště k tomu logu z VAG-COMu: Kolik peněz to cca obnáší abych to rozchodil na notebooku tak abych si moh z auta vytáhnout log, z kterýho by se to dalo vyhodnotit? Nebo myslíte, když zajedu do Bosch servisu (o jednom kde maj VAG, kterej si povídá i s Volvem vím) a řeknu že bych potřeboval nahrát log, že se se mnou projedou a log mi nahrajou?
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 5válec, chip, kolísání výkonu při zatížení nad 3000

Příspěvek od reesha »

dali píše:Ahoj, chtěl bych poprosit o radu na co se mám zaměřit. Jedná se o 2,5TDI 5válec ve volvu V70, označovanej jako AEL v Audi A6 (u Volva je označení D5252T), načipovaný firmou, kterou zatím nebudu jmenovat, protože problém s chipem nemusí souviset. Má to obtokový turbo, ne VTG.
Projeví se to vždycky při delší jízdě, hlavně dálnice. Při akceleraci auto pěkně táhne odspoda, se zařazenou maximálně trojkou jsem to nepostřeh (zřejmě proto, že motor přeběhne kritický otáčky rychle) . Dělá to od čtyřky nahoru. Nejvíc je to znát když třeba předjíždím kolonu, na čtyrku dám plyn na podlahu, tak to ve vyšších otáčkách začne v cca 1vteřinovým intervalu přidávat a ubírat, jako kdyby tam šlo málo nafty :roll: .
Další typická situace, když tomu došlápnu proti kopci, nebo když chci (většinou po delší jízdě stálou rychlostí na pětku) akcelerovat nad cca 160 km/h což odpovídá zhruba 3000 otáčkám.
Auto má kontrolku řízení motoru, která například nadávala když jsem zkusmo zaslepil EGR ventil, takže jsem ho zase musel zprůchodnit. Když to takhle kolísá, kontrolka mlčí.
Neměl by někdo nápad, čím to může bejt? Třeba čidlo teploty nafty? Hadice od turba? Špatnej obtokovej ventil?
Samozřejmě mě napadlo, že by to mohlo bejt blbě načipovaný, ale to už jsem si myslel jednou, když se mi rozsvěcela ta zmiňovaná kontrolka řízení emisí, a nakonec příčinou byla vypadlá podtlaková hadička. (wallbash)
Předem díky za rady.
Ahoj.

Problém tam mohl být i před chipem. Obvykle se po úpravě problémy "umocní". Tim ovšem nechci říct, že ten chip je dobrý. Ale nemusí to tím být.

Rozhodně bych šel po regulaci turba. Cvaknutí N75 ještě neznamená, že je ok. Vyměnit. Nebo vyzkoušet jiný nový.

Potom bych se podíval, jestli není nějak zatuhlý obtok na turbu. Zda-li táhlo chodí, jak má, v celém rozsahu.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

Díky všem za rady. Asi začnu tou výměnou N75 - už jsem ho měl jednou skoro objednanej, ale když jsem našel tu vypadlou hadičku podtlaku, myslel jsem že mám vyhráno, protože kontrolka řízení motoru se mi přestala rozsvěcet, tak sem myslel, že tím pádem mám pokoj i od toho kolísání. :roll:
Jediný co mi připadá divný jestli to dělá N75 nebo cokoli okolo řízení turba je, že to houpání nerozsvítí tu otravnou kontrolku řízení motoru s hláškou třeba plnící tlak příliš vysoký (to házelo pořád kvůli tý podtlakový hadičce) nebo tak něco (od zapojení tý hadičky jsem to načíst nenechával, tak to třeba hodí chybu bez rozsvícení kontrolky?).
No přinejmenším je výměna N75 v týhle zimě nejmíň práce ;)
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

kdy jsi měnil palivovy filtr?
vw passat tdi pd 180ps/420nm
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

Tak cca před 15 tkm. Naftu beru zásadně OMV. Aspoň ho odkalit mě taky napadlo, ale v týhle zimě se mi do toho moc nechce...
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

dal bych novej.... ale tvoje věc :) a pak bych řešil dál
vw passat tdi pd 180ps/420nm
multivan
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 19 pro 2007, 21:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od multivan »

Téměř určitě je to ventil N75. U proměnné geometrie lopatek buď auto nejede nebo se po cca 5s. hodí do nouzového reřimu. U turba bez proměnné geometrie lopatek se porucha tohoto ventilu projevuje "jako bys přidával a ubíral plyn". Odzkoušení připojením na zdroj a cvaknutím je holý nesmysl. Tyto ventily (u obou druhů turb) jsou řízeny střídou, tzn. jsou taktované a podle této střídy (frekvence) jsou buď přivřené nebo nedovřené. Poruchou se přidírají a zůstávají "viset" v nějaké poloze.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“