Jiné teploty spalování při provozu na RO?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
No ja by som skor povedal ze ti dvaja sa dohodli ze si budu mazat piesty sami o sebe a vykaslu sa na ostatne 3 a asi to posrali. Takze tie dobre 3 si to pekne mazali z olejovej vane a tie 2 si to asi mazali tym prebytkom oleja ... alebo zeby sa namazali niecim inym ????
A po dalsie ... uz davno sa cudujem ze sa kazia len tie auta co idu na olej a tie co jazdia na naftu nie a nie sa posrat .... 


Volvo 340DL 1.6D
Pravda bude asi někde uprostřed. Skutěčně se motor na jedné straně víc hřeje. Zaleží jak skrz něj proudí voda a ne zanedbatelně, z které strany na něj jde nápor vzduchu. (odpovídalo by to tem přidřeným bokům) Lehce pak mohlo dojít k přehřátí " posledního pístu" při nadměrné dodávce paliva. Další příčinou mohlo být, že z nějakého důvodu v dotyčném pístu špatně rozprašovalo (nebo hořelo příliš pomalu) palivo a dohořívalo až na pístu a tím se přehřál. Ten přidřený píst vedle byl skoro 100% přidřený od přílišného tepla od vedle.KUK píše:Prý to může být tím, že jsou na konci a hůř se chladěj...
Můj názor je že palivo dohořívalo na všech pístech, ale ty se stačili chladit. Ale bylo to příliš krátce, aby to na nich nechälo stopy.Nevšiml jsem si co to bylo za auto, ale pokud to byl poslední od směru náporu vzduchu nejléte hned u přepážky a a poblíž sběrače výfukových plynů (s vývodem na jedné straně) je to tím.
Znehodnoceným olejem to nebude, už jsem v olejových vanách viděl kde co, že jsem se sám divil, že to vůbec může ještě jet...

tenhle motůrek osobně neznám, ale že je napříč to nemusí být ještě nutně úplně směrodatné, i na napříč uložené motory neproudí vzduch rovnoměrně, záleží na uspořádání v motorovém prostoru. Spíš bych teda mrknul odkud kam proudí voda a kde je olejové čerpadlo jestli to nebyl ten nevzdálenější, může to něco napovědět. Píst se také chladí zespoda olejem co odstřikuje od ojnice. Na vadný vstřik to nevypadá tuším, že jsi psal že byly nové. Předpokládám že sběrač výfukového potrubí se zbíhá urostřed, tak zbývá jen sací potrubí nebyl v poslení v řadě? Mohlo na něj zbývat z nějakého důvodu málo vzduchu a palivo se nespalovalo jak mělo. Určitě když zapřemýšíš na něco příjdeš. Stačí, aby třeba jen někdo špatně poutahoval šrouby po výměně těsnění pod hlavou...KUK píše:Je to VW T4, motor uložený napříč...
Vstřiky byly nové, ale větší, jak jsem psal na začátku. a po směru proudění vody je to ten poslední píst, co se nejvíc vydřel. Zřejmě je to prostě kombinace - moc paliva, větší teplota, nedostatečné uchlazení, špatně spálené palivo (olej)...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)