Felicia 1.9D-predvstrik

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

shelbycobra
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 22 lis 2007, 15:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od shelbycobra »

jj presne jak rikaji origos a mark 77, dostal se mi do ruky navod z origo servisu skoda, zacina to tim ze se odrazi kolo na vačce nebo tak nejak atd... jestli chces muzu ti to oskenovat a poslat. po svatkach, mam to v praci...
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

U Lucasu nelze použít hodinky.
To skutečně nelze, protože nemá rotační píst. Ta hodnota je z Workshopu a je pro čerpadlo Bosch. Je tam víc nepřesných údajů.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

origoš píše:
U Lucasu nelze použít hodinky.
To skutečně nelze, protože nemá rotační píst. Ta hodnota je z Workshopu a je pro čerpadlo Bosch. Je tam víc nepřesných údajů.
To má řadový čerpadlo? (noteeth)
Ani bych se nedivil
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ne, Lucas je samozřejmě čerpadlo rotační, ale má jinou rozdělovací hlavu (a mnoho dalších věcí....................).

Jinak s origošem musím souhlasit s tím, že bohužel v automobilovém SW jako Workshop či Autodata jsou velmi zásadní překlepy, které v případě neznalosti věci mohou člověku pěkně znepříjemnit život (a mnohdy i poškodit vůz !!!).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Lucas je samozřejmě čerpadlo rotační
Rotační samozřejmě je, ale nemá rotační, nýbrž přímoběžný píst, jehož polohu nelze zvenku měřit narozdíl od Bosche. Tím, že se píst neotáčí jsou vlastně způsobeny problémy při používání rostlinných olejů, prostě se rád zadírá. Lukas má i horší samonasávání paliva a s tím spojené problémy při zavzdušnění.
Řeč je o Fedovém čerpadle a tady bych řekl, že se podařilo systém slušně vymakat a pokud je v pořádku, tak jezdí dobře a se slušnou spořebou. Pokud se něco podělá, tak jsou starosti, ale to platí i pro jiné systémy.
Ze zkušenosti mohu říci, že většinou jsou s Lukášem problémy proto, že to někdo rozvrtal neodbornými zásahy. Dost lidí neví, že se volnoběh neseřizuje dorazovým šroubem plynové páky a vůbec jim nevadí, že je kontramatka z výroby řádně zatažana a zabarvena. Prostě s tím točí a potom to nejezdí tak jak má.

Přeji hezké Vánoce
a tím šroubkem netočte.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

origoš píše:Ze zkušenosti mohu říci, že většinou jsou s Lukášem problémy proto, že to někdo rozvrtal neodbornými zásahy.

Tak to je svatá pravda.........................

Já byl s Feldou vždycky spokojen. Měli jsme ve firmě tři a všechny lítaly jako vítr a na "vyždímaný hadry".
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

Děkuji (rofl)
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

Tak mě napadá,když není rotační(píst)
tak jak se rozděluje palivo?
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Rotační je, aby právě rozděloval palivo. To znamená že nevykonává axiální pohyb jako u bosche. K vytváření tlaku má dva protilehlé pístky, které fungují radiálně. Hodinkama se některé čerpadla Lucas seřizují taky. Na Feldě ale ne. To se nastavuje jen u čerpadláře na stole. Jak již bylo psáno nahoře, na Felicii, na kolíky.
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

Rotační samozřejmě je, ale nemá rotační, nýbrž přímoběžný píst,
?
Asi jsem to špatně pochopil.Teď už to chápu
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Schematicky to vypadá takto:
Obrázek
Vpravo je vidět systém nastavování předvstřiku tlakovou naftou. Není to přímo Felda, ale pro pochopení funkce je to myslím dostačující. Je vidět i funkce stop ventilu.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Ať žije Epic :-D
grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: UH

Příspěvek od grim »

dudiks píše:
smrcke píše:mužeš použit stroboskop pistoli.a podle toho přenastavit čerpadlo!
a kam stím stroboskopem budeš blikat kámo?
..na nějakou rotující hmotu. že by třeba setrvák? piezo snímač třeba na trubku vstřiku - dynamické nastavení předvstřiku.
statické nastavení je na hodinky.

origoš nepíše jen tak do větru, takže mu věřte. ví o čem mluví.
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

Já mu věřim,jen se zajímám.
pirmin
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21 pro 2007, 19:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od pirmin »

Díky všem za odpovědi.Funkce přesuvníku je mi už jasná,ale ještě nechápu funkci ventilu počátku vstřiku.(u Felicie)Děkuji předem za fundované odpovědi.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“