Ohřev chladící kapaliny Oki 1,9 TDi-81 kW ELE
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
Richard Šurek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 08 led 2008, 09:17
Ohřev chladící kapaliny Oki 1,9 TDi-81 kW ELE
Řeším problém s topením , zdá se mi že začíná topit dost pozdě . Vyhřívací tělesa ( 3ks) u vstupu kapaliny do motoru jsem po nastartování studeného motoru odpojil a měřil jsem, jestli do nich něco teče , ale je to bez proudu. Relé obě dobrá( nižší a vyšší výkon) . Nevíte někdo čím se ta relé ovládají ? Myslím , že jenom nedostávají impuls od nějakého čidla . Tělesa dobré , při propojení napřímo z AKU bere každé cca 16-17 A. Ve schématech jsem to nenašel , je to asi hodně zvl.výbava .
Díky za opdovědi
Díky za opdovědi
Re: Ohřev chladící kapaliny Oki 1,9 TDi-81 kW ELE
podla mna od RJRichard Šurek píše:Řeším problém s topením , zdá se mi že začíná topit dost pozdě . Vyhřívací tělesa ( 3ks) u vstupu kapaliny do motoru jsem po nastartování studeného motoru odpojil a měřil jsem, jestli do nich něco teče , ale je to bez proudu. Relé obě dobrá( nižší a vyšší výkon) . Nevíte někdo čím se ta relé ovládají ? Myslím , že jenom nedostávají impuls od nějakého čidla . Tělesa dobré , při propojení napřímo z AKU bere každé cca 16-17 A. Ve schématech jsem to nenašel , je to asi hodně zvl.výbava .
Díky za opdovědi
Octavia Combi 90 -> 125k ALH, 2004
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34083
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Ohřev chladící kapaliny Oki 1,9 TDi-81 kW ELE
ríšo a nebude problém ve filtru, čtu i na jiných forech že jim to blbě topí tak zkoumají relátka, spirály, pojistky, asi čtrnáct dnů přijela manželka z brna s kamrádkou zmrzlí, hodil jsem druhý filtr a jsou tam zas lázně milošRichard Šurek píše:Řeším problém s topením , zdá se mi že začíná topit dost pozdě . Vyhřívací tělesa ( 3ks) u vstupu kapaliny do motoru jsem po nastartování studeného motoru odpojil a měřil jsem, jestli do nich něco teče , ale je to bez proudu. Relé obě dobrá( nižší a vyšší výkon) . Nevíte někdo čím se ta relé ovládají ? Myslím , že jenom nedostávají impuls od nějakého čidla . Tělesa dobré , při propojení napřímo z AKU bere každé cca 16-17 A. Ve schématech jsem to nenašel , je to asi hodně zvl.výbava .
Díky za opdovědi
-
Richard Šurek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 08 led 2008, 09:17
Filtr je nový .
Měřením jsem zjistil , že tam nic neteče ani při nastartovaném studeném motoru . A ono to začne topit ,ale myslím ,že dost pozdě a vadí to hlavně při odmlžování a odmrazování skel .
Ještě zkusím permanentně připojit k přívodům topných tyček kontrolní žárovku a jezdit s tím od stueného po zahřátý motor . Třeba to jede jenom při vyšších otáčkách nebo tak něco .
Díky za nápovědu .
Měřením jsem zjistil , že tam nic neteče ani při nastartovaném studeném motoru . A ono to začne topit ,ale myslím ,že dost pozdě a vadí to hlavně při odmlžování a odmrazování skel .
Ještě zkusím permanentně připojit k přívodům topných tyček kontrolní žárovku a jezdit s tím od stueného po zahřátý motor . Třeba to jede jenom při vyšších otáčkách nebo tak něco .
Díky za nápovědu .
jj ovládá je řídící jednotka a závisí to na teplotách (vnější, chladící kapaliny,...) a také na výstupu "G?" z alternátoru, zda je schopen dodávat více energie (má ještě výkonovou rezervu), podle toho připojuje žádný, jeden, dva nebo tři žhaviče) Ty relátka jde zapínat "natvrdo" dodělaným spínačem přes diody (kvůli řj), bacha ať Ti to "nesežere" baterku, neboť po nastartování studeného motoru Ti ještě dožhavují žhaviče motoru, svítíš,.... Jinak spínač každopádně zapojit na "15" za klíček ne na "30" 
GIV Variant TDi ???kW
-
Richard Šurek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 08 led 2008, 09:17
Tak to jdu do toho . Aspoň poznám , jestli je rozdíl při zapojení natvrdo nebo přes libovůli ŘJ . Alternátor má 120A , tyhle tři topítka 3x17A=51A ,při 12V asi 600W , to by mělo být poznat na rychlosti ohřívání motoru .Slavkov píše:jj ovládá je řídící jednotka a závisí to na teplotách (vnější, chladící kapaliny,...) a také na výstupu "G?" z alternátoru, zda je schopen dodávat více energie (má ještě výkonovou rezervu), podle toho připojuje žádný, jeden, dva nebo tři žhaviče) Ty relátka jde zapínat "natvrdo" dodělaným spínačem přes diody (kvůli řj), bacha ať Ti to "nesežere" baterku, neboť po nastartování studeného motoru Ti ještě dožhavují žhaviče motoru, svítíš,.... Jinak spínač každopádně zapojit na "15" za klíček ne na "30"
S tou diodou dík za radu , chtěl jsem to původně pustit přímo z AKU , ale tohle bude rozumější .
... nezapomeň na to, co "sežerou" světla (cca 12A) a i ty žhaviče v motoru při dožhavování (dalších cca 70A), ventilátor topení atd., ať si opravdu nevysosáš baterkuRichard Šurek píše:Tak to jdu do toho . Aspoň poznám , jestli je rozdíl při zapojení natvrdo nebo přes libovůli ŘJ . Alternátor má 120A , tyhle tři topítka 3x17A=51A ,při 12V asi 600W , to by mělo být poznat na rychlosti ohřívání motoru .
S tou diodou dík za radu , chtěl jsem to původně pustit přímo z AKU , ale tohle bude rozumější .
Jinak dvě diody na oddělení 2 výstupů řj na cívky relé (2) ať Ti to z těch spínačů "nejde zpátky" do řj.
Navíc při tomto řešení již máš tu silovou část standardně / originálně jištěnou
GIV Variant TDi ???kW
resilo se to tady:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... lne+topeni
jinak ten problem mam taky jezdim s ni 12km do prace je to z kopce auto promrzly.Tak sem udel tohle pred chladic a topi to zase o trosku rychlejc.Radsi bych el pritapeni,ale nemam moznost priveds 230V takze smula.
http://forum.skodahome.cz/index.php?sho ... ntry636334
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... lne+topeni
jinak ten problem mam taky jezdim s ni 12km do prace je to z kopce auto promrzly.Tak sem udel tohle pred chladic a topi to zase o trosku rychlejc.Radsi bych el pritapeni,ale nemam moznost priveds 230V takze smula.
http://forum.skodahome.cz/index.php?sho ... ntry636334
-
Richard Šurek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 08 led 2008, 09:17
Tak to je ONO !!!!!
Marek 77 to popsal naprosto precizně , díky tobě za odkaz ( já jsem to fórum prolezl , ale je to jak národní archiv , možná by pomohlo vyhledávání podle výrazů )
Takže bez VAGu puštěného za jízdy se asi stejně dozvím prdlačky .
Zkusím k tomu většímu relátku připojit na výstup k topné tyčce žárovku a uvidíme jestli to bude něco signalizovat za jízdy .
Ještě jednou díky , toto je fak nejlepší pomoc .

Marek 77 to popsal naprosto precizně , díky tobě za odkaz ( já jsem to fórum prolezl , ale je to jak národní archiv , možná by pomohlo vyhledávání podle výrazů )
Takže bez VAGu puštěného za jízdy se asi stejně dozvím prdlačky .
Zkusím k tomu většímu relátku připojit na výstup k topné tyčce žárovku a uvidíme jestli to bude něco signalizovat za jízdy .
Ještě jednou díky , toto je fak nejlepší pomoc .
Re: Ohřev chladící kapaliny Oki 1,9 TDi-81 kW ELE
Miloši.
Jakým způsobem se projevoval ten zanesený filtr?
Předpokládám, že máš klimatronic.
Díky
Jakým způsobem se projevoval ten zanesený filtr?
Předpokládám, že máš klimatronic.
Díky
Re: Ohřev chladící kapaliny Oki 1,9 TDi-81 kW ELE
sice nejsem Miloš,ale u mě to skoro vůbec netopilo,zafuněný auto,okna sem musel otírat hadram,jak kdysi táta ve Š100,....ale ten filtr byl snad neprodyšnej-fakt brutal zasran..jliboro píše:Miloši.
Jakým způsobem se projevoval ten zanesený filtr?
Předpokládám, že máš klimatronic.
Díky
Seat Alhambra 1.9 TDI ASZ
-
Richard Šurek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 08 led 2008, 09:17
Tak jsem to testnul . Nižší i vyšší výkon ohřevu chladící kapaliny funguje čistě podle zásad , které popsal Marek 77 . Po nastartování topení naplno , světla a větřák na 1 stupeň . Pak hřeje nižší i vyšší výkon . Po zapnutí zrcátek nebo sedadla nebo vyhř. zadního okna jede jenom na nižší výkon. Po zapnutí dvou věcí najednou se ohřev chladící kapaliny odstaví úplně . Takže : nastartovat , kromě větřáku nepouštět nic jiného a po dvou kilometrech jde z topení teplý vzduch ( odmlžíš, odmrazíš) . Pak teprve zapnout další spotřebiče . Výhoda tohoto elektrického ohřevu je hlavně v tom , že ohřívá motor i když jedeš bez plynu z kopce ( můj případ).
K filtru nasávaného vzduchu do kabiny : měním po roce . Ten poslední byl při výměně tmavě hnědozelený , rostly na něm nějaké plísně hlavičkové a pochybuju , že by ho profoukl kompresor . Humus to byl .
K filtru nasávaného vzduchu do kabiny : měním po roce . Ten poslední byl při výměně tmavě hnědozelený , rostly na něm nějaké plísně hlavičkové a pochybuju , že by ho profoukl kompresor . Humus to byl .

Výhřev
Zdravím všechny, mám O1 TDI ASV a včera jsem si udělal kontrolu výhřevu pomocí dvoubarevné diody.Takže teď přesně vím, kdy se co zápíná.Dnes ráno jsem nastartoval a vyjel z garáže, kde je cca 10°C.Po cca 1km se sepnulo relé pro 1 žhavičku, po cca 10 sec se to přeplo na druhé relé pro 2 žhavičky a 5 sec na to se přidalo i relé pro 1 žhavičku.Podotýkám, že to bylo za jízdy a venku -13°C a motor neměl ještě ani 50°C dle ukazatele, napětí baterie 14,6V.Takhle to hřálo asi 2km a pak to přestalo i když motor zahřátý ještě nebyl, proč to sakra nehřeje alespoň do těch 70ti °C?
Nafta patří do TDi!
Re: Výhřev
Toledak píše:Zdravím všechny, mám O1 TDI ASV a včera jsem si udělal kontrolu výhřevu pomocí dvoubarevné diody.Takže teď přesně vím, kdy se co zápíná.Dnes ráno jsem nastartoval a vyjel z garáže, kde je cca 10°C.Po cca 1km se sepnulo relé pro 1 žhavičku, po cca 10 sec se to přeplo na druhé relé pro 2 žhavičky a 5 sec na to se přidalo i relé pro 1 žhavičku.Podotýkám, že to bylo za jízdy a venku -13°C a motor neměl ještě ani 50°C dle ukazatele, napětí baterie 14,6V.Takhle to hřálo asi 2km a pak to přestalo i když motor zahřátý ještě nebyl, proč to sakra nehřeje alespoň do těch 70ti °C?
Protože by muselo být -20, pak to vyhřeje ,do 65, pří - 13 to facha do 50.
Kdybi to umel někdo v softu upravit aby to vyhřívalo dýl a seplo dřív. To by bohatě stačilo.