Prvy start trva dlho : Vyriesene !!!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Čau chlapi
Vidím, že tento problém je stále aktuální a byl zde již mnohokrát řešen. Je třeba prohlížet příspěvky z dřívějška. Tyto poznatky a rady potom dávat do spojitosti se svým motorem a snažit se logicky uvažovat, aby řešení problému nestálo moc peněz. Nejjednodušší a nejúčinnější je přídavný odpor, jak už zde uváděl Origoš a další. Zlepšuje jak studený, tak teplý start . Podmínkou pro vznícení dané směsi ve válci je dosažení potřebné teploty při stlačení. Je-li motor mechanicky v pořádku /těsný/ a správně nastavený předvstřik /nejlépe na horní hranici/, jsou většinou příčiny špatného spouštění v palivové nebo elektrické soustavě. Pro příklad uvedu některé inzerované závady:
- opotřebené vstřikovací čerpadlo
- netěsné hadicové spoje a přepadové hadičky trysek
- „O“ kroužky na palivovém filtru u „T“ ventilu zpětného paliva
- Gufero v čerpadle okolo pohonu čerpadla
- sáknutí čerpadla od spodu / „O“ kroužek v hlavě čerpadla /
+ špatné žhavící svíčky / nejlépe vyzkoušet vyšroubované, zda žhaví od konce až do žluta – do 5-ti sec.
+ vadné napájení žhav. svíček
+ vadné čidlo teploty chlaďící kapaliny
+ slabý akumulátor
+ špatný startér
Jsou-li netěsnosti v pal. soustavě menšího rázu, stačí většinou při spouštění připojit přídavný odpor za čidlo teploty chlaď. kapaliny a start potom bývá bezproblémový. Příd. odporem dodáme ŘJ zkreslenou informaci o teplotě motoru /jako by byl chladnější /. ŘJ zabezpečí delší žhavení a vyšší dodávku paliva. Tím jsou vytvořeny lepší podmínky pro vznícení směsi ve válci při spouštění. Po spuštění se příd. odpor odpojí. Při použití příd. odporu dochází k žhavení již dříve než při 5°C /dle velikosti odporu /. Zvyšováním odporu jsou více namáhány žhav. svíčky. Doporučuji začít odporem asi 500 ohmů a potom zvyšovat. Samotné čidlo teploty chlď. kapaliny má při teplotě 90°C odpor asi 200 ohmů, při 0°C asi 6000 ohmů.
Já mám na své Oktávii 1,9 TDI 81kW r.2000 nainstalován přídavný odpor 1500 ohmů již dva roky a spouštění na „drc“/při koupi v roce 2005 byl studený start při teplotách kolem nuly asi 3sec. a nepravidelný-nejdříve jeden a potom další válce /. Netěsnost mám někde od vstřik. čerpadla směrem ke vstřikům, protože po vypnutí teplého motoru mi „připluje“ bublinka od čerpadla až do nejvyššího bodu průhledné hadičky mezi čerpadlem a filtrem. Únik paliva není vidět a spotřeba je výborná!
Nejjednodušší a nejlacinější způsob úpravy:
Rozpojit čtyřpólový konektor na čidle teploty chlaď.kapaliny. Přeštípnout modrý vodič od kontaktu č.3/označen na konektoru/. Na každý konec připájet vodič dlouhý asi 1m a zaizolovat. Oba nové vodiče protáhnout přes gumovou záslepku průměru asi 1.5 cm, vedle gumové hadice vedoucí k radiátoru, pod přístrojovou deskou až pod volant. Konce vodičů spojit přes trojpólový tlačítkový přepínač a umístit na vhodném místě /pod volantem/. Pokud na přepínač netlačíme je k ŘJ přiváděn skutečný odpor z čidla teploty. Po stlačení přepínače je obvod veden přes příd.odpor a do ŘJ se dostává hodnota odporu čidla + příd.odporu.
Postup spouštění:
Při stlačeném přepínači zapneme zapalování a po zhasnutí kontrolky žhavení okamžitě startujeme. Po spuštění motoru uvolníme přepínač.
Připojení příd.odporu lze samozřejmě udělat i lepšími způsoby /např. pomocí relé /. Je to však dražší a pro laika náročnější.
Vidím, že tento problém je stále aktuální a byl zde již mnohokrát řešen. Je třeba prohlížet příspěvky z dřívějška. Tyto poznatky a rady potom dávat do spojitosti se svým motorem a snažit se logicky uvažovat, aby řešení problému nestálo moc peněz. Nejjednodušší a nejúčinnější je přídavný odpor, jak už zde uváděl Origoš a další. Zlepšuje jak studený, tak teplý start . Podmínkou pro vznícení dané směsi ve válci je dosažení potřebné teploty při stlačení. Je-li motor mechanicky v pořádku /těsný/ a správně nastavený předvstřik /nejlépe na horní hranici/, jsou většinou příčiny špatného spouštění v palivové nebo elektrické soustavě. Pro příklad uvedu některé inzerované závady:
- opotřebené vstřikovací čerpadlo
- netěsné hadicové spoje a přepadové hadičky trysek
- „O“ kroužky na palivovém filtru u „T“ ventilu zpětného paliva
- Gufero v čerpadle okolo pohonu čerpadla
- sáknutí čerpadla od spodu / „O“ kroužek v hlavě čerpadla /
+ špatné žhavící svíčky / nejlépe vyzkoušet vyšroubované, zda žhaví od konce až do žluta – do 5-ti sec.
+ vadné napájení žhav. svíček
+ vadné čidlo teploty chlaďící kapaliny
+ slabý akumulátor
+ špatný startér
Jsou-li netěsnosti v pal. soustavě menšího rázu, stačí většinou při spouštění připojit přídavný odpor za čidlo teploty chlaď. kapaliny a start potom bývá bezproblémový. Příd. odporem dodáme ŘJ zkreslenou informaci o teplotě motoru /jako by byl chladnější /. ŘJ zabezpečí delší žhavení a vyšší dodávku paliva. Tím jsou vytvořeny lepší podmínky pro vznícení směsi ve válci při spouštění. Po spuštění se příd. odpor odpojí. Při použití příd. odporu dochází k žhavení již dříve než při 5°C /dle velikosti odporu /. Zvyšováním odporu jsou více namáhány žhav. svíčky. Doporučuji začít odporem asi 500 ohmů a potom zvyšovat. Samotné čidlo teploty chlď. kapaliny má při teplotě 90°C odpor asi 200 ohmů, při 0°C asi 6000 ohmů.
Já mám na své Oktávii 1,9 TDI 81kW r.2000 nainstalován přídavný odpor 1500 ohmů již dva roky a spouštění na „drc“/při koupi v roce 2005 byl studený start při teplotách kolem nuly asi 3sec. a nepravidelný-nejdříve jeden a potom další válce /. Netěsnost mám někde od vstřik. čerpadla směrem ke vstřikům, protože po vypnutí teplého motoru mi „připluje“ bublinka od čerpadla až do nejvyššího bodu průhledné hadičky mezi čerpadlem a filtrem. Únik paliva není vidět a spotřeba je výborná!
Nejjednodušší a nejlacinější způsob úpravy:
Rozpojit čtyřpólový konektor na čidle teploty chlaď.kapaliny. Přeštípnout modrý vodič od kontaktu č.3/označen na konektoru/. Na každý konec připájet vodič dlouhý asi 1m a zaizolovat. Oba nové vodiče protáhnout přes gumovou záslepku průměru asi 1.5 cm, vedle gumové hadice vedoucí k radiátoru, pod přístrojovou deskou až pod volant. Konce vodičů spojit přes trojpólový tlačítkový přepínač a umístit na vhodném místě /pod volantem/. Pokud na přepínač netlačíme je k ŘJ přiváděn skutečný odpor z čidla teploty. Po stlačení přepínače je obvod veden přes příd.odpor a do ŘJ se dostává hodnota odporu čidla + příd.odporu.
Postup spouštění:
Při stlačeném přepínači zapneme zapalování a po zhasnutí kontrolky žhavení okamžitě startujeme. Po spuštění motoru uvolníme přepínač.
Připojení příd.odporu lze samozřejmě udělat i lepšími způsoby /např. pomocí relé /. Je to však dražší a pro laika náročnější.
Pan Huml Co vy na to?
Pan Huml Co vy na to?
Ako dalej pokracovat?
Dakujem za kazdu radu
Ako dalej pokracovat?
Dakujem za kazdu radu
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 16 lis 2007, 17:51
Re: Prvy start trva dlho
Ahoj,no tak ja mam ten isty problem ma 66kw,vymenil som zhavice a je to ovela lepsie,ale kamarat co ma servis mi povedal ze to robi iba starter ak je trosku slabsia bateria tak ho netoci dost dobre,ak nepomoze vymena baterie tak uz iba starter. 

TOLEDO 1,9 TDi
66KW
66KW
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33543
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Pani tak je to odstranene. Prva vec ktora bola riesena pri mojom probleme bolo Vymena zhavicov Mechanik v BOSCH / Kosice Pal&Pal Razna ul. vymenil 4ks zhavicov /Nemal BOSCH tak dal nejake Nemecke. + menil palivovy filter. Na druhy den rano auto startovalo ako pred vymenou zhavicov Ziadna zmena. Vraj tam moze byt kopec inych veci preco zle startuje.
A tak to zacalo Vymena baterie /Ta moja bola este povodna 6 rocna
Nove T-cko Dlsi palivovy spatny ventil s vymenou hadice na privod od filtra k cerpadlu Aby som vylucil padanie nafty Stale nic Nastavenie predstreku Stale nic A to stale niekoho otravujte Kazdy len testuje /Ja nemam kabel a VAG
Nedavno my odisiel dverny spinac tak mi to robil jeden kamos v servise Povedal som mu ze mam podozrenie ze tie zhavice asi nefunguju Alebo tam nejde napatie hoci rele pocut cvakat To sice neznamena ze silove kontakty zopnu a pustia napatie na zhavice Skratim to pani
Vsetky 4 zhavice su v prde....tak ja som vam chodil s autom od 20 .12.2007 /od vymeny NOVYCH ZHAVICOV / bez zhavenia A to som bol madzi sviatkami v tatrach kde bolo rano -15 C a to som tu svoju ako vravi moj kolega MB -cku nastartoval Sice na treti start Ale chytil najprv asi jeden valec potom 2,3,4
Tak aspon teraz viem aky dobry mam motor v aute Inak s autom nebol ziaden problem Mam teraz 75000km Super spotreba a auto ide ako jedna Píla Max spokojnost
Tak takymto SERVISOM sa vyhybajte vcera pri tomto zisteni som myslel ze tomu v Boschi tie zhavice nabijem do hlavy!!!
Auto dnes rano nastartovalo UKAZKOVO
Chcem Vam podakovat za vasu snahu pomoct
Nech sa VAm vsetkym dari Vela stastia
Milan Kosice
A tak to zacalo Vymena baterie /Ta moja bola este povodna 6 rocna
Nove T-cko Dlsi palivovy spatny ventil s vymenou hadice na privod od filtra k cerpadlu Aby som vylucil padanie nafty Stale nic Nastavenie predstreku Stale nic A to stale niekoho otravujte Kazdy len testuje /Ja nemam kabel a VAG
Nedavno my odisiel dverny spinac tak mi to robil jeden kamos v servise Povedal som mu ze mam podozrenie ze tie zhavice asi nefunguju Alebo tam nejde napatie hoci rele pocut cvakat To sice neznamena ze silove kontakty zopnu a pustia napatie na zhavice Skratim to pani
Vsetky 4 zhavice su v prde....tak ja som vam chodil s autom od 20 .12.2007 /od vymeny NOVYCH ZHAVICOV / bez zhavenia A to som bol madzi sviatkami v tatrach kde bolo rano -15 C a to som tu svoju ako vravi moj kolega MB -cku nastartoval Sice na treti start Ale chytil najprv asi jeden valec potom 2,3,4
Tak aspon teraz viem aky dobry mam motor v aute Inak s autom nebol ziaden problem Mam teraz 75000km Super spotreba a auto ide ako jedna Píla Max spokojnost
Tak takymto SERVISOM sa vyhybajte vcera pri tomto zisteni som myslel ze tomu v Boschi tie zhavice nabijem do hlavy!!!
Auto dnes rano nastartovalo UKAZKOVO
Chcem Vam podakovat za vasu snahu pomoct
Nech sa VAm vsetkym dari Vela stastia
Milan Kosice
Blahozelammidra píše:Pani tak je to odstranene. Prva vec ktora bola riesena pri mojom probleme bolo Vymena zhavicov Mechanik v BOSCH / Kosice Pal&Pal Razna ul. vymenil 4ks zhavicov /Nemal BOSCH tak dal nejake Nemecke. + menil palivovy filter. Na druhy den rano auto startovalo ako pred vymenou zhavicov Ziadna zmena. Vraj tam moze byt kopec inych veci preco zle startuje.
A tak to zacalo Vymena baterie /Ta moja bola este povodna 6 rocna
Nove T-cko Dlsi palivovy spatny ventil s vymenou hadice na privod od filtra k cerpadlu Aby som vylucil padanie nafty Stale nic Nastavenie predstreku Stale nic A to stale niekoho otravujte Kazdy len testuje /Ja nemam kabel a VAG
Nedavno my odisiel dverny spinac tak mi to robil jeden kamos v servise Povedal som mu ze mam podozrenie ze tie zhavice asi nefunguju Alebo tam nejde napatie hoci rele pocut cvakat To sice neznamena ze silove kontakty zopnu a pustia napatie na zhavice Skratim to pani
Vsetky 4 zhavice su v prde....tak ja som vam chodil s autom od 20 .12.2007 /od vymeny NOVYCH ZHAVICOV / bez zhavenia A to som bol madzi sviatkami v tatrach kde bolo rano -15 C a to som tu svoju ako vravi moj kolega MB -cku nastartoval Sice na treti start Ale chytil najprv asi jeden valec potom 2,3,4
Tak aspon teraz viem aky dobry mam motor v aute Inak s autom nebol ziaden problem Mam teraz 75000km Super spotreba a auto ide ako jedna Píla Max spokojnost
Tak takymto SERVISOM sa vyhybajte vcera pri tomto zisteni som myslel ze tomu v Boschi tie zhavice nabijem do hlavy!!!
Auto dnes rano nastartovalo UKAZKOVO
Chcem Vam podakovat za vasu snahu pomoct
Nech sa VAm vsetkym dari Vela stastia
Milan Kosice


Toto sa napr. na A6 nemoze stat, mam na palubke voltmeter a vidim ze ked cucaju zhavice, mam okolo 10-11V, potom cvakne rele, a voltmeter sa vyplazi na 12,5.
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
takže ani malá bublinka v průhledné hadičce?midra píše:Tak som zohnal to T-cko do filtra Pani dakujem za vase odorucania pomohlo to rano som startoval na tukes Dufam ze to vydrzi Super vdaka..
já měl v hadičce cca někdy až 5 cm dlouhou,..vyndal jsem ventil a nefungoval,..ze zázračnéhu důvodu jsem ho rozchodil,..a je to ok