AUDI A6 6-kvalt manual - nemozem radit rychlosti - HOTOVO
Moderátoři: šulda, Moderátoři
AUDI A6 6-kvalt manual - nemozem radit rychlosti - HOTOVO
Dobry den kolegovia, mam problem. Vcera vecer mi zrazu zacalo ist radenie rychlosti velmi stuha, a o chvilu uz vobec neslo zaradit z neutralu nejaku rychlost. Ked som vypol motor, dokazal som zaradit 1-2-3, 4 len ked som sa veeeelmi snazil. Uz predtym par dni som si vsimal ze ked pustam spojku tak hlavne pri 1. alebo 2. prev.stupni sa motor trochu otrasie, ako keby som ju poustil prilis rychlo. Spojka nie je spadnuta, ide vymacknut a aj sa vrati, ale ide o dost lahsie ako predtym. Kvapalina je na max, barina nikde nie je, ani pod pedalmi ani pod autom. V com moze byt problem? Riesil som to aj na AK, zatial bez definitivneho vysledku. Mne to pripada ako hlavny spojkovy valec, len je mi cudne ze sa pedal vracia.
Naposledy upravil(a) wakko dne 13 úno 2008, 08:16, celkem upraveno 1 x.
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
To nemusíš sdlyšet. Ložisko se může prořezávat přítlačným talířem postupně a lamela je stále víc a víc unášena, protože přítlačák nevystavuje úplně a proto jsi řadil víc a víc ztuha. Když můžeš zařadit bez motoru ale s motorem ne tak to typuju na spojku a její ústrojí. Uvidíš až demontuješ převodovku.
Dik za odpoved. Ja som nemal ziadne problemy s radenim az do vcerajsieho vecera, vtedy to zacalo odrazu, najskor to islo veeelmi stuha, a po cca 200 metroch a 1 minute uz v podstate vobec. Jedine symptomy ktore som citil uz predtym, cca tyzden, bolo to pridusenie motora pri pustani spojky, ako keby som ju pustil rychlo, aj ked som ju pustil pomaly.Hadzim píše:To nemusíš sdlyšet. Ložisko se může prořezávat přítlačným talířem postupně a lamela je stále víc a víc unášena, protože přítlačák nevystavuje úplně a proto jsi řadil víc a víc ztuha. Když můžeš zařadit bez motoru ale s motorem ne tak to typuju na spojku a její ústrojí. Uvidíš až demontuješ převodovku.
Moj problem je v tom ze doma prevodovku nedemontujem, budem to musiet nechat odtiahnut do servisu. Spojkovy valec si vymenim aj sam, preto to takto riesim miesto toho aby som to hned rozoberal. Lebo ked sa seknem tak bud dam zbytocne 3500,- Sk za spojkovy valec, alebo budem zbytocne tahat auto do servisu. Neexistuje nejaky sposob ako to spolahlivo diagnostikovat aj bez rozobratia?
Este poobede ked pridem domov skusim poriadne napumpovat spojkovy pedal, ci to pomoze alebo nie...
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Nepamatuju si jak je u Audi dělaný spojkový válec, ale měl bys někde vidět na páku co jde k ložisku, skus se podívat jestli se ta páka hýbe, když šlapeš na spojku. Pokud ano, můžeš si vyškrtnout hydrauliku spojky ze seznamu závad. Pokud ne, je to v nějakém válečku. Jo a jak jsi psal o řazení bez běžícího motoru, jak to myslíš, že veelmy těžko zařadíš? Jako že páka řazení se jen obtížně posunuje nebo tě převodovka nechce nechat zařadit, ale jinak se páka hýbe bez větších obtíží?
Myslel som to tak, ze paka sa hybe bez problemov, ale prevodovka jej nedovoli aby skocila do rychlostneho stupna.Hadzim píše:Nepamatuju si jak je u Audi dělaný spojkový válec, ale měl bys někde vidět na páku co jde k ložisku, skus se podívat jestli se ta páka hýbe, když šlapeš na spojku. Pokud ano, můžeš si vyškrtnout hydrauliku spojky ze seznamu závad. Pokud ne, je to v nějakém válečku. Jo a jak jsi psal o řazení bez běžícího motoru, jak to myslíš, že veelmy těžko zařadíš? Jako že páka řazení se jen obtížně posunuje nebo tě převodovka nechce nechat zařadit, ale jinak se páka hýbe bez větších obtíží?
Teraz som prisiel domov a spravil pokusy, pri vypnutom motore:
1. Zaradil 1. stupen, skusil pohnut autom - nedalo sa
2. Vymackol spojku, skusil pohnut autom - nedalo sa
3. Napumpoval spojku, skusil pohnut autom - normalne sa dalo potlacit

Takze to vyzera na 95% na hydrauliku, nie? Pre mna je to dobra sprava, tu si viem opravit aj sam doma.
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Nie, kvapaliny je dost a bariny nikde, to som kontroloval prve. Zrejme povolilo to tesnenie na piestiku vnutri hlavneho valca, a kvapalina okolo neho preteka miesto toho aby isla do pracovneho...Hadzim píše:Jo to vypadá na hydrauliku, skus to jenom odvzdušnit než začnes měnit válečky a podobně. A nemáš náhodou mokrej pedál? Je divný že ti neubyla kapalina a přitom se ti to zavzdušnilo.
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Este mam jednu otazku na tych co sa v tom vyznaju - su oba valce konstruovane tak, ze ked prdne tesnenie vnutri, nebude tiect kvapalina? Lebo ja mam pocit ze pracovny tak robeny nie je, a kedze pod autom je sucho a kvapalina nemizne tak sa domnievam ze na vine je hlavny valec.
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Diky moc za radu. Uz ho mam objednany, cely valec SACHS za 3300,- Sk, vo stvrtok idem na to. Ak by mali na sklade aj ten druhy, BOSCH, vzal by som aj ten a vymenil ho tiez a mal by som s nimi na 200 000 km pokoj. Ale dodacia lehota je 2 tyzdne takze zatial riesim len hlavny.Hadzim píše:Kapalinu ti může držet i manžeta na pracovním válci ale to by se strácela. Jinak to opravdu vypadá na hlavní válec, čel bych nejdříve po něm. Ale mnohdy výměna gumiček ve válci nepomůže, tedy ne na dlouho. Lepší je výměna celého válce. Uvidíš sám!
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Dufam aj jaHadzim píše:Doufám, že jsi objednal ten správný, koukal jsem že jsou tam dva typy. Držím palce


A vdaka za pomoc, ked skoncim napisem...
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998