1,4 TDI - olejová náplň

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Kdo nechce videt,neuvidí.Kdo nevěřil,nikdy nic nezměnil.S jedním litrem to může jet!
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Ano může vždy až do konce... ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

jojo s litrem tak to jsem zvědav třeba ve stoupání nebo klesání :-D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

pajda píše:To je docela pí..vina ne.Motor chladí nejen kapalina,ale i motorový olej.Když je náplň malá,tak se těžko uchladí a motor se zadře.Ten olej se moc zahřeje a seškvaří se(čemu se mimo jiné v jiném vlákně někteří hrozně divili).Má potom konzistenci,jako řídká vazelína a je napečenej všude kde se dá.Oni konstruktéři asi uvažujou trochu jinak.A hlavně to maji spočítaný a vyzkoušený.

Přesně tak. Množství oleje je v motoru z důvodu dostatečného chlazení, tedy odvodu tepla z míst, kam nemůže chladicí kapalina.

Pokud bys (čistě teoreticky) mazal takový motor litrem olejové náplně, moc daleko bys nedojel (pravděpodobně by se motor po chvilce zakousnul na klice nebo v pístním čepu).

Nehledě ke skutečnosti, že pokud je motor v činnosti, víc jak půlka náplně je rozstříkána po stěnách motoru a stéká do vany, tudíž vlastně v tu chvíli nemaká. Litr oleje by tudíž takový motor jistojistě ani nenamazal (o chlazení ani nemluvě...........).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Tak to s litrem zkus a napiš kolik km to vydrží,to víš šetřit chce každý.Jo a pak napiš výsledek jestli se to vyplatí když si za tím tak stojíš.... (LOL)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Já ale psal,kdyby se jim ho chtělo navrhnout.Ne že vydrží ten co mám v autě na 3,5l :)
PetrK
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 19 čer 2007, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Louny

Příspěvek od PetrK »

Děkuji všem za přínosné odpovědi. Pokusil jsem se ještě pohledat sám v literatuře ... předesílám, že se jedná o Fábii 1,4 TDI 51 kW
oficiální brožura (dodávaná k autu spolu s návodem a serviskou) uvádí náplň motorového oleje 3,2 litru.
Knížka o technice ve Fábii autorizovaná Škodou Auto uvádí 3,8 litru.
V případě Fábie 1,4 TDI 55 kW je zde skutečně zmiňováno 4,2 litru, ale ta se možná maličko liší tvarem vany.
Takže mi 4,5 litru připadá zbytečně moc ... cože?
Myslím, že 3,5 litru bude optimální ;)


Mimochodem pro 1,9 TDI PD oficiální brožura uvádí 4,5 litru a ta knížka uvádí 5 litrů.
kuka
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 04 úno 2007, 10:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kuka »

Fabia 1,4 tdi 51kW 3,8l 55kW 4,2l 1,9 tdi 4,3l
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pánové nechci se opakovat, ale z praktických zkušeností vím jelikož nějakou tu 1.4TDi servisuju že když naleju 4.0 litru oleje a nastartuju, nechám proběhnout filtrem a pak cca 5 minut odstát tak je olej cca v 1/3tině měrky, pak doleju cca 0.5 l a jsem ve 3/4 a je to ok.
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

PetrK píše:Děkuji všem za přínosné odpovědi. Pokusil jsem se ještě pohledat sám v literatuře ... předesílám, že se jedná o Fábii 1,4 TDI 51 kW
oficiální brožura (dodávaná k autu spolu s návodem a serviskou) uvádí náplň motorového oleje 3,2 litru.
Knížka o technice ve Fábii autorizovaná Škodou Auto uvádí 3,8 litru.
V případě Fábie 1,4 TDI 55 kW je zde skutečně zmiňováno 4,2 litru, ale ta se možná maličko liší tvarem vany.
Takže mi 4,5 litru připadá zbytečně moc ... cože?
Myslím, že 3,5 litru bude optimální ;)


Mimochodem pro 1,9 TDI PD oficiální brožura uvádí 4,5 litru a ta knížka uvádí 5 litrů.
Myslim ze nejake tie desatinky sa lisia aj vo velkosti filtra.Do jedneho vojde 1.5 deci,do druheho 2,do dalsieho 3.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tady je kartuš né plechovka.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“