1,4 TDI - olejová náplň
Moderátoři: šulda, Moderátoři
pajda píše:To je docela pí..vina ne.Motor chladí nejen kapalina,ale i motorový olej.Když je náplň malá,tak se těžko uchladí a motor se zadře.Ten olej se moc zahřeje a seškvaří se(čemu se mimo jiné v jiném vlákně někteří hrozně divili).Má potom konzistenci,jako řídká vazelína a je napečenej všude kde se dá.Oni konstruktéři asi uvažujou trochu jinak.A hlavně to maji spočítaný a vyzkoušený.
Přesně tak. Množství oleje je v motoru z důvodu dostatečného chlazení, tedy odvodu tepla z míst, kam nemůže chladicí kapalina.
Pokud bys (čistě teoreticky) mazal takový motor litrem olejové náplně, moc daleko bys nedojel (pravděpodobně by se motor po chvilce zakousnul na klice nebo v pístním čepu).
Nehledě ke skutečnosti, že pokud je motor v činnosti, víc jak půlka náplně je rozstříkána po stěnách motoru a stéká do vany, tudíž vlastně v tu chvíli nemaká. Litr oleje by tudíž takový motor jistojistě ani nenamazal (o chlazení ani nemluvě...........).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tak to s litrem zkus a napiš kolik km to vydrží,to víš šetřit chce každý.Jo a pak napiš výsledek jestli se to vyplatí když si za tím tak stojíš.... 

Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Děkuji všem za přínosné odpovědi. Pokusil jsem se ještě pohledat sám v literatuře ... předesílám, že se jedná o Fábii 1,4 TDI 51 kW
oficiální brožura (dodávaná k autu spolu s návodem a serviskou) uvádí náplň motorového oleje 3,2 litru.
Knížka o technice ve Fábii autorizovaná Škodou Auto uvádí 3,8 litru.
V případě Fábie 1,4 TDI 55 kW je zde skutečně zmiňováno 4,2 litru, ale ta se možná maličko liší tvarem vany.
Takže mi 4,5 litru připadá zbytečně moc ... cože?
Myslím, že 3,5 litru bude optimální
Mimochodem pro 1,9 TDI PD oficiální brožura uvádí 4,5 litru a ta knížka uvádí 5 litrů.
oficiální brožura (dodávaná k autu spolu s návodem a serviskou) uvádí náplň motorového oleje 3,2 litru.
Knížka o technice ve Fábii autorizovaná Škodou Auto uvádí 3,8 litru.
V případě Fábie 1,4 TDI 55 kW je zde skutečně zmiňováno 4,2 litru, ale ta se možná maličko liší tvarem vany.
Takže mi 4,5 litru připadá zbytečně moc ... cože?
Myslím, že 3,5 litru bude optimální

Mimochodem pro 1,9 TDI PD oficiální brožura uvádí 4,5 litru a ta knížka uvádí 5 litrů.
Myslim ze nejake tie desatinky sa lisia aj vo velkosti filtra.Do jedneho vojde 1.5 deci,do druheho 2,do dalsieho 3.PetrK píše:Děkuji všem za přínosné odpovědi. Pokusil jsem se ještě pohledat sám v literatuře ... předesílám, že se jedná o Fábii 1,4 TDI 51 kW
oficiální brožura (dodávaná k autu spolu s návodem a serviskou) uvádí náplň motorového oleje 3,2 litru.
Knížka o technice ve Fábii autorizovaná Škodou Auto uvádí 3,8 litru.
V případě Fábie 1,4 TDI 55 kW je zde skutečně zmiňováno 4,2 litru, ale ta se možná maličko liší tvarem vany.
Takže mi 4,5 litru připadá zbytečně moc ... cože?
Myslím, že 3,5 litru bude optimální![]()
Mimochodem pro 1,9 TDI PD oficiální brožura uvádí 4,5 litru a ta knížka uvádí 5 litrů.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Passat Variant 1.8T APU