predohrev paliva ANO alebo nie - MERCEDES

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

pk_abc
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 12 zář 2006, 21:49
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

predohrev paliva ANO alebo nie - MERCEDES

Příspěvek od pk_abc »

Zdravim vsetkych!

Kupil som Mercedes-Benz VITO s motorom 2,3 TD (72 kW). Tolko viem, ze ma radove naftove cerpadlo. Je my jasne, ze na jazdu "len na olej" treba predohrev. Ale treba aj pri prevadzke na "mix" ? (50 na 50 + BEZAROMATIK). Ja som to uz vyskusal, ale vonku bolo cca +2 stupne (chlednejsie teraz nebolo). Chyta sice na prvy krat, ale co ak bude -5 ? mate niekdo taketo auto a skusenosti ?

dik za nazory a odpovede.

Peter
Felicia 1,9 D PICK-UP , r.v. 10/2000, bez prestavby, 50 na 50 olej s naftou
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

MB s řadovym čerpadlem pro olej a jiná alternativní paliva jako stvořenej. Hodně lidí to nikdy nepřestavovali a najezdili desítky i stovky tisíc km. Ale co já sem se ptal jednoho chlápka co na to jezdil dlouhou dobu tak říkal, super starty i v zimě na čistej olej, ale má to mírně znatelnej úbytek výkonu, to sem si sám vyzkoušel a trochu vyšší spotřebu - to platí ale jen pro studenej! pro ohřátej je to všechno opakem. Ale pak říkal že po čase to startovalo míň a míň a jelo to na ho*no a spotřeba vystŕelila až to pak přestalo jezdit úplně. Tak myslel že oddělal motor. Dal to mechanikovi, ten vypustil ´olej´ (rozuměj něco jako vazelínovitou vatu) několikrát to musel proplachovat. Vyčistil vstřiky a dal nový žhaviče a auto jelo a startovalo jako před těma x-tisícema kilometrů než se do něj nalil olej. Čerpadlo přeźilo, motor taky.
Mercedes je blbuvzdornej a vydrží i takovýhle s prominutim prasácký chování, ale jde o to jak dlouho (nezjištěno) a bohužel taky na úkor komfortu- malej výkon, postupem času horší starty a průběh motoru. Nutná častá výměna oleje. Já bych ježdění bez předehřevu nedoporučil, dokonce bych doporučil i dvounádržovej systém. Ale to už záleží na tobě, pokud chceš mít nesmrtelnýho držáka kterej ještě k tomu bude jezdit na RO tak je jasná přestavba. Pokud ti stačí relativní spolehlivost a nevadí ti vynaložené náklady na příležitostné repase nějakých těch dílů jako jsou vstřiky a výměny olejů atd atd.

Kdyby ti nevadilo že se budu trochu vnucovat, tak já můžu udělat přestavbovou sadu dvounádržovou se všema předehřevama a všema blbostma s tim spojenejma(na úrovni přestaveb nabízených na našem trhu za 15k) za zhruba 5000,-(+ montáž - svépomocí) tak to si pak sám musíš spočítat co se víc vyplatí. Já když beru olej za 5,- litr nebo tak nějak podobně tak mam přestavbu za 200l paliva vrácenou...
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

Buď v klidu, žádný předehřev a ani dvounádrž nepotřebuješ a nenech si něco namluvit od lidí co slyšeli někde něco vyprávět. Já už na RO s MB jezdím několik let a chce to jen trochu myslet na údržbu, tedy výměna oleje a kvalitní žhavičky a hlavně občas vyměnit jemný palivový filtr. Já osobně cca každých 10 tis, protože když jsem ho otevřel tak je úplně černý po těchto kilometrech. Takže zkrátka stovkové záležitosti. Jinak olej měním také co deset tisíc kilometrů tak pro jistotu, mám své auto rád. Jinak na jízdu jen na olej žádný předehřev nepotřebuješ, jednak je tak daný originál z továrny a po pár zápalech se tryska ohřeje na tolik a s ní i olej v ní obsažení že rozstřik je v pohodě a nějaké sádlo v trubkách čerpadlo nerozhodí:)
V mrazivých obdobích (-15 a více) jsem dával pro jistotu 50: 50 a tuhle zimu jsem nešel po 70 % RO a jednou bylo i -9, samozřejmě vše v pohodě.

Takže asi tak, žádný strach kdyby něco tak dej vědět poradím. Jinak tam nelej úplně každý svinstvo, olej z obchodáků je dostačující.

Hodně zdaru.
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

hodně taky záleží z jak moc důvěyhodnýho zdroje to mam, ale to je jedno.

A důležitym aspektem je kolik má auto najeto, pokud má do 0,5 mega tak nic nepoznáš po určitou dobu, pokud už je okolo milionu, tak dochází k únavě materiálu. Mně je to jedno kdo na to jak bude jezdit, já jsem dal pouze své doporučení a zprostředkoval opravdu jen to co jsem slyšel, ale ze zdroje pro mne dosti důvěryhodného(jak sem řek´). Sám si teď budu pořizovat 190 nebo 124 2,5D.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: OV

mercedes

Příspěvek od waqw »

To Pavel: ty máš tuším w124 jsi psal - jakou to má tak spotřebu?
looser
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 06 srp 2007, 08:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od looser »

Mam Vito 108D tedy 2.3D, najeto cca 120kKM,jezdil jsem na 30% nafty zbytek cistej RO od jara az do zimy,jak se ochladilo takto delalo hroznej bordel po studenym startu (mnohem vic nez na cistou naftu),po ohrati dobry.Rozdil ve vykonu jsem nepozoroval,spotreba mozna o malinko nizsi,olej radsi menim po 10kKM,vypada divne-ale jeste to neni kase.Uz mam koupenej deskac,tak ho tam na jare dam...
looser
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 06 srp 2007, 08:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od looser »

Pro inspiraci prestavba Vita od kolegu z UK
(mozna je nutna registrace,aby se zobrazily fotky)
http://www.benzworld.org/forums/v-class ... rsion.html
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

To vagw:

w124 mám víc, spotřeba je odvislá od konfigurace motoru (objem), převodovky (automat) a výbavy (klima)

Jezdím nyní s nejhorší konfigurací co se spotřeby týče 300TD turbo s automatem a klimou, roční průměr mám těch 11,5 l/100km

Co jsem měl jen 250 D bez klimy a automatem tak to bralo 8,5-9,0
Pak jsem měl ješte 300 D v automatu to bylo těch 9,5 - 10,0

Jezdím ve většině případech po městě.

Co má známý 200 D manuál bez klímy a ostatních el spotřebičů tak se dostáva i na 5,5 což je hezké ale výkon není:)

Takže tak
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

Mame presne toto vito.... mame udelanou prestavbu 2 nadrzku. Podle me to neni zas tak velka investice.... vetsi vykon kdyz to bylo bez prestavby tak turbo to moc nebralo hrosi vykon cca o 30 % ted s prestavbou to jede jak splaseny..... doporucuju prestavbu... pokud mas nekej srot za 10 000 tak se prestavba az tak nevyplati.... u vita se to taky hodne odrazilo i na spotrebe.....
pk_abc
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 12 zář 2006, 21:49
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pk_abc »

...no, zatial to miesam 1:1 olej s maftou. Starty su dobre. Akjurat, co ma zaraza, je spotreba paliva. Ci jazdim 120 alebo 90, mesto - nemesto, zdy sa my spotreba pohybuje okolo 12L/100km. Dokonca nie je rozdiel ani pri jazde len na naftu. Preistotu som uz zabezpecil predohrev, no montovat ho budem az po absolvovani STK a EK (caka ma v 05/2008).

Vam kolko papa VITO 110D ? (2,3 TD 72 KW) ?

...Peter
Felicia 1,9 D PICK-UP , r.v. 10/2000, bez prestavby, 50 na 50 olej s naftou
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

nam papa do 10 lit kolem 8-12 podle toho jak se jede 12 s 2 tunovym nalozenym vozejkem prestaba se opravdu hodne odrazila na spotrebe driv nad 10 -14. bez upravy. Prijede mi docela prasacky jezdit s autem ktery stoji vic jak 100 000 bez prestavby... Potazmo ze rcyhlejc odhazej vstriky atd....
looser
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 06 srp 2007, 08:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od looser »

Mam 108D jezdim 7.5-10.5l.Tech 10.5l po Praze,7.5l pri 90km/h.At nafta nebo 50% RO,je to +- stejny.Kamos se 110D o 1/2l vic.Oba bez uprav.
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

Nevim co ma za smysl jezdit na 50/50 az tolik se neusetri to bych se radeji na to vykaslal... Jinak s tim vitem 110 jezdime hodne naplno tak ten vykon sel dolu bez uprav. Je to kazdyho rozhodnuti uprava neni tak draha a hned se to vrati.... Kdyz se pak jezdi jen na 10% nafty nebo na cistej... jako sezero to vsechno to radovy cerpadlo zvladne i sadlo to nikomu neberu... ale neni to zadny poradny jezdeni navic si myslim ze kdyz je tam turbo tak to opravdu neni dobry z nejakou klasickou 300 nereknu... ale tohle je prece uz trochu neco jinyho....
pk_abc
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 12 zář 2006, 21:49
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pk_abc »

...ano, urcite mas pravdu a vies o com hovoris. To som si uz uvedomil. Dnes som uz pozhanal zakladne veci na predohrev. Dufam, ze behom tyzdna tam preohrev paliva bude.... Som sakra zvedavy, aku budem mat spotrebu paliva a celkovy vykon auta.

Ozaj, co sa moze stat s turbom? ...myslim bez predohrevu. Moze sa pokazit? Predpokladam, ze s predohrevom je vsetko OK
Felicia 1,9 D PICK-UP , r.v. 10/2000, bez prestavby, 50 na 50 olej s naftou
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

124/200D

Příspěvek od wiguf »

tak jsem se stal šťastným majitelem MB 124 200D jede krásně, akorát hůř startuje.
Dal sem mu poprvé a naposledy 10l nafty a co nevidět do něj putuje nová přestavba s elmag. membr. ventilama a dokonce možná s vyhřívanou nádrží na tuk, ale to se ještě uvidí, zatim mi slouží escortík.

to Pavel a ostatní manuelně zdatní: sry za OT, ale hodilo by se mi možná pár rad ohledně MB, trochu mi štve to startování, je tam teda slabá baterka, ale i při starthilfe na nabíječce to nebylo lepší, motor chytal na všechny čtyři válce, postupně, pomalounku a až nakonec se roztočí do volnoběhu, možná to sou tlaky, ale zase na to jede až moc dobře co sem měl srovnání s jinejma 200D. Pak mi klepou hydroštely, prostě to klape z hlavy a v žádnejch točkách neustává, co mam všechno pořídit na výměnu, zvládnu to sám(dílna-hafec vercajku, ale momenťák nee)? A naposled undurch prahy a podlaha pod oběma sedačkama KO, od každý sedačky jeden šroub urezlej(takže celkem houpando :), ale nosníky vypadaj dobře, hodila by se mi néjaká rada na opravu. Bohužel Cočko ani autogen nemam, jenom eletriku, ale ta nejde v úvahu. Jak se vlastně mění prahy? Podlahu stačí kus plechu a nanejtovat nebo nabodovat předpokládam. Tuto sem ještě nekutil, tak se všem omlouvam za zasí*ání tutoho threadu a děkuji za odpovědi.

Kdybyste někdo chtěl escorta nebo měl naprodej přední řidičovu nerozpadlou sedačku na 124, dejte vědět.

A tady je, méďa:
Obrázek
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“