
Tlak ve valcich
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tlak ve valcich
Zdar kluci,jake tlaky ve valcich maji dislove vozy. 

Podla toho ci sa jedna o komorkovy motor (nepriamy vstrek), alebo motor s priamim vstrekovanim nafty. Pri konstantnom atmosferickom tlaku: komorkace min.20-22 Bar, motori s priamim vstrekom (hovorovo TDI) min. 18,1-18,5 Bar a najnovsia technologia ktora sa zachvilu zacne vyrabat bude mat tlak dokonca 16.5Bar. Ak nameras vyssie to je len dobre. Rozdiel v tlakoch nameranych v jednotlivich valcodh nesmie byt vacsi ako max. 5Bar Ale pozor pri nasom atmosferickom tlaku obycajne u dobreho diesloveho motora nameras vzdy nieco okolo 30 niekedy u fakt dobreho aj 36 Bar. V nasej nadmorskej vyske (pri nasom atmosferickom tlaku) ak nameras tlaky okolo 25 bar motor je este pojazdny ale uz coskoro skonci ak nameras tlaky pod 20 Bar tak je to lager vhodny na rozsiahlu GO.
Milý jojo, mýlíš se. Pleteš kompresní poměr a kompresní tlak dohromady !!!jojo píše:Podla toho ci sa jedna o komorkovy motor (nepriamy vstrek), alebo motor s priamim vstrekovanim nafty. Pri konstantnom atmosferickom tlaku: komorkace min.20-22 Bar, motori s priamim vstrekom (hovorovo TDI) min. 18,1-18,5 Bar a najnovsia technologia ktora sa zachvilu zacne vyrabat bude mat tlak dokonca 16.5Bar. Ak nameras vyssie to je len dobre. Rozdiel v tlakoch nameranych v jednotlivich valcodh nesmie byt vacsi ako max. 5Bar Ale pozor pri nasom atmosferickom tlaku obycajne u dobreho diesloveho motora nameras vzdy nieco okolo 30 niekedy u fakt dobreho aj 36 Bar. V nasej nadmorskej vyske (pri nasom atmosferickom tlaku) ak nameras tlaky okolo 25 bar motor je este pojazdny ale uz coskoro skonci ak nameras tlaky pod 20 Bar tak je to lager vhodny na rozsiahlu GO.
Obecně platí pro drtivou většinu naftových motorů osobních a dodávkových vozů (bez ohledu na kompresní poměr či systém vstřikování), že hodnota kompresního tlaku by měla být v rozmezí 25 - 32 Bar. Minimální hranice je 19 - 20 Bar (ale to už motor nejede a nestartuje). Takže když je motor dobrý, měl by mít na všech válcích kolem 30 Bar.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
A co som tam asi napisal. Este raz si to poriadne precitaj. Kompresny pomer (min. tlak pri ktorom sa palivo vznieti) je vyrobcom udavany pri konstantnom tlaku a teplote v tlakovej komore. Ale my nemame idealne podmienky ako vyrobca. Meriame pri atmosferickom tlaku vzduchu v danej nadmorskej vyske, pocasi a teplote vzduchu.Marek77 píše:Milý jojo, mýlíš se. Pleteš kompresní poměr a kompresní tlak dohromady !!!jojo píše:Podla toho ci sa jedna o komorkovy motor (nepriamy vstrek), alebo motor s priamim vstrekovanim nafty. Pri konstantnom atmosferickom tlaku: komorkace min.20-22 Bar, motori s priamim vstrekom (hovorovo TDI) min. 18,1-18,5 Bar a najnovsia technologia ktora sa zachvilu zacne vyrabat bude mat tlak dokonca 16.5Bar. Ak nameras vyssie to je len dobre. Rozdiel v tlakoch nameranych v jednotlivich valcodh nesmie byt vacsi ako max. 5Bar Ale pozor pri nasom atmosferickom tlaku obycajne u dobreho diesloveho motora nameras vzdy nieco okolo 30 niekedy u fakt dobreho aj 36 Bar. V nasej nadmorskej vyske (pri nasom atmosferickom tlaku) ak nameras tlaky okolo 25 bar motor je este pojazdny ale uz coskoro skonci ak nameras tlaky pod 20 Bar tak je to lager vhodny na rozsiahlu GO.
Obecně platí pro drtivou většinu naftových motorů osobních a dodávkových vozů (bez ohledu na kompresní poměr či systém vstřikování), že hodnota kompresního tlaku by měla být v rozmezí 25 - 32 Bar. Minimální hranice je 19 - 20 Bar (ale to už motor nejede a nestartuje). Takže když je motor dobrý, měl by mít na všech válcích kolem 30 Bar.
K vyrobe je potrebne zohnat nasledovne veci: hadicku z dekalamitky (pumpy na vazelynu), dva stare selepy (ventilky) dlhe z kolesa z nakladiaku, budik z redukcneho ventilu na acetylen co ukazuje pracovny tlak (alebo iny vhodne ociachovany s vhodnym rozsahom, najlepsie do 40Bar), nejake holendre, odbocky, tecka atd. Stary zhavic alebo zapalovaciu sviecku z daneho typu motora v ktorom chceme merat tlaky, kovove ciapocky zo selepa (ventilku), trubku zo vstrekov. Autogen, sustruh, stojanovu vrtacku, spajkopvacku, cin, kalafoniu, zverak, chut do prace, cas, pevne nervy, trpezlivost.
Funguje fantasticky!
Cez jeden selep tlaci piest tlak dnu do tlakomera cez dany adapter (zhavic, sviecka). tym ze na obidvoch stranach su selepy od seba, tlak ostava vo vnutry uzavrety, cim sa da tlak odcitat este chvylu po dotoceni motora. to znamena, ze mozete merat tlaky aj sam. Niesu ktomu potrebne dbe osoby ako u inych pristrojov. Na druhej strane sluzi vdruhy ventil na zresetovanie (vypustenie tlaku po zatlaceni nechtom) tlakomera aby sa dalo pripadne opakovat meranie este raz bez odsrubovania od adaptera. Ale da sa to spravit aj s jednym selepom.
Postup: Najprv vymontujeme von vsetky sviecky/zhavice. Potom nasrubujeme postupne do jednotlivych valcov prislusny adapter ( prerobeny zhavic alebo sviecku). Do adaptera nasrubujeme selep na strane hadicky tlakomera. zacneme tocit s motorom (startovat) asi 20s. Potom odcitame tlak z "budika". Cely postup opakujeme postupne na vsetkych valcoch pricom namerane hodnoty si zapisujeme do poznamok, aby sme ich nakoniec vedeli porovnat.
Funguje fantasticky!
Cez jeden selep tlaci piest tlak dnu do tlakomera cez dany adapter (zhavic, sviecka). tym ze na obidvoch stranach su selepy od seba, tlak ostava vo vnutry uzavrety, cim sa da tlak odcitat este chvylu po dotoceni motora. to znamena, ze mozete merat tlaky aj sam. Niesu ktomu potrebne dbe osoby ako u inych pristrojov. Na druhej strane sluzi vdruhy ventil na zresetovanie (vypustenie tlaku po zatlaceni nechtom) tlakomera aby sa dalo pripadne opakovat meranie este raz bez odsrubovania od adaptera. Ale da sa to spravit aj s jednym selepom.
Postup: Najprv vymontujeme von vsetky sviecky/zhavice. Potom nasrubujeme postupne do jednotlivych valcov prislusny adapter ( prerobeny zhavic alebo sviecku). Do adaptera nasrubujeme selep na strane hadicky tlakomera. zacneme tocit s motorom (startovat) asi 20s. Potom odcitame tlak z "budika". Cely postup opakujeme postupne na vsetkych valcoch pricom namerane hodnoty si zapisujeme do poznamok, aby sme ich nakoniec vedeli porovnat.
Mám doma starší, min používaný tento http://www.univer.cz/detail.php?id=77
za 3500kč bych ho nechal, je to na diesel i benzín.
za 3500kč bych ho nechal, je to na diesel i benzín.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
