Jde to?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

no prijde mi ze curka jako jak mate na druhe strane nez je remen vyvody do vstriku tak uprostred je neco co vypada jako matka s podlozku no a pod ni to tece
Uživatelský avatar
marea HLX
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 05 kvě 2006, 22:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od marea HLX »

No ono to asi není jen o kroužkem, je tam i futro,které se optřebovává a pokud vyměnili jen gumičku, tak to nebude na dlouho.
Jinak ve SM se to řešilo i na staré R 19 i IV GOlfu odešly po požití oleje čerpadla,takže 10000 ušetřím a 100000 tam nacpu - to se vyplatí :D
2,4TD_HLX_week
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06
Odpovědi: 0

truck na olej

Příspěvek od truck »

Při používání nafty z rostlinným olejem doporučuji předehřev pokud není léto a teplota venkovní tak 20 a více stupňů a to už při poměru 80/20. I když hovořím o zkušenostech z velkých motorů LIAZ, RENAULT, které týdně spotřebují 1000 l oleje myslím si že případné problémy budou i u osobních aut stejné.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

no takhle i repase prijde lacineji nez jezdit na naftu ale mne de spis o to naucit se to protoze to nakonec skonci stejne tak ze cele cerpadlo vyndam rozeberu a budu do nej tak dlouho stourat dokud to nebude ok (LOL)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

:D :) :o Mě stálo přetěsnění čerpadla, které jsem byl schopen mít za hodinu venku, cca. 800,-- Kč. Namontování další hodinu a půl plus nastavení hodinkami. Teď mám už víc než 100.000 km klid a na oleji jsem už sakra ušetřil. Za těch 100.000 km při nákladech 800,- za přetěsnění čerpadla ušetřeno plus-minus: 100.000,- Kč. (rofl)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Stejnak to co na čerpadle na 99% odejde je gumové těsnění, že by se vysrala mechanika jsem zažil jednou na 20let starým oplu :
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

Přesně tak. Riziko, že se porouchá mechanika v důsledku používání rostlináče je sice statisticky o něco málo vyšší, než při běžném provozu na naftu, ale i přesto je to riziko nízké. Nejkritičtější fáze je start a provoz čerpadla v situaci, kdy má rostlináč teplotu nižší něž nějákých 10 st.C. a opominulo se před STUDENYM startem přepnout na naftu, takže je čerpadlo plný studenýho oleje.

Podle jedné studie firmy BOSCH se přidírala rotační čerpadla provzovaná ma STUDENÝ rostlináč při splnění těchto kumulativních podmínek´:

1) roslináč nepředehřátej
a
2) otáčky motoru u čtyřválce vyšší než 3000 U)min
a
3) změna otáček
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

Tkevlar píše:otazkou je co jsou u tebe nevelke penize. Me rikali v servisu minimalne 3500,- ale i s vyndanim cerpadla.
Mne si rekli v servisu o 400 kurun.A to jsem mu to dal v igelitovym sacku, protoze jsem to castecne rozebral a neumel to pak slozit :) .
Ale je to servis v byvalym arealu JZD, ne jako servis ve meste, kde jeste nevi co chces a uz z tebe tahaji penize.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

jojo, hoď sem prosimtě ňáký info, kdo ti to dělal, taky mi to začlo nějak uchcávat a v servisech něco melou vo 2000 Kč...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

jojo hodte sem naky tipy o servisech ci dilnach jsem za vsemi 10 :D
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

Zdenda píše:jojo, hoď sem prosimtě ňáký info, kdo ti to dělal, taky mi to začlo nějak uchcávat a v servisech něco melou vo 2000 Kč...
No jo, záleží odkud jsi, mně to dělali jmenuje se to Luleč u Vyškova.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

Dělam v Praze (to je na servisy asi úplně nejhorší, co ? (wallbash) ) a jinak jsem z Plzeňska.
Kubo, kdo to přetěsňoval tobě, to ty sám ?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

praha na servisy hruuuzaaaa (wallbash) (wallbash) (wallbash) jenom za to ze jim zaparkujes v dilne chtej 400 kila za kadou zapocatou hodinu (wallbash) (wallbash) aghrrrrrr
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

Kuba píše:Přesně tak. Riziko, že se porouchá mechanika v důsledku používání rostlináče je sice statisticky o něco málo vyšší, než při běžném provozu na naftu, ale i přesto je to riziko nízké. Nejkritičtější fáze je start a provoz čerpadla v situaci, kdy má rostlináč teplotu nižší něž nějákých 10 st.C. a opominulo se před STUDENYM startem přepnout na naftu, takže je čerpadlo plný studenýho oleje.

Podle jedné studie firmy BOSCH se přidírala rotační čerpadla provzovaná ma STUDENÝ rostlináč při splnění těchto kumulativních podmínek´:

1) roslináč nepředehřátej
a
2) otáčky motoru u čtyřválce vyšší než 3000 U)min
a
3) změna otáček
zacnu obnovovat stare temata at nezakladam nove:)
chcu se zeptat kdyz u mojeho CR jezdim nafta:olej bez jakekoliv upravy
jak se chovat k motoru? je teda horsi motor vytacet za studena nad 2500 otacek nebo ho podtacet? ja sem si zvykl na velky kroutak v nozkych otackach a kdyz jezdim plynule tak vzdy 1300-1800 otacek a pri razeni vytacim max 2100. pri nizkych otackach to asi vic karbonuje ze? a stira se teda do oleje nespaleny olej ??? olej mi zatim za ty 2 tis km nepribyl vubec a startuje to porad stejne a to sem zacinal jezdit uz pri +5. Smes oleje s naftou vzdy poradne promicham v jinych nadobach a nekdy prileju VIF ci olej do dvoutaktu. zatim vpohode,ale je mi jasne,ze za par stovek km se nic neprojevi. rizikova hranice km asi byva mezi 5 a 10 tis km ze?
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
radekandy
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 29 črc 2010, 17:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od radekandy »

zacnu obnovovat stare temata at nezakladam nove:)
chcu se zeptat kdyz u mojeho CR jezdim nafta:olej bez jakekoliv upravy
jak se chovat k motoru? je teda horsi motor vytacet za studena nad 2500 otacek nebo ho podtacet? ja sem si zvykl na velky kroutak v nozkych otackach a kdyz jezdim plynule tak vzdy 1300-1800 otacek a pri razeni vytacim max 2100. pri nizkych otackach to asi vic karbonuje ze? a stira se teda do oleje nespaleny olej ??? olej mi zatim za ty 2 tis km nepribyl vubec a startuje to porad stejne a to sem zacinal jezdit uz pri +5. Smes oleje s naftou vzdy poradne promicham v jinych nadobach a nekdy prileju VIF ci olej do dvoutaktu. zatim vpohode,ale je mi jasne,ze za par stovek km se nic neprojevi. rizikova hranice km asi byva mezi 5 a 10 tis km ze?[/quote]

Otáčky 1300-1800 si sice motor asi dá líbit ale pokud tímto stylem jezdíš pořád, tak mu to určitě neprospívá. Naopak mam vyzkoušeno, že není vůbec od věci občas dát motoru pořádně zobnout a pořádně prohnat. A s tím přidáváním olejem do 2T děláš pěknou píčovinu!!! Když už to chceš něčím přimazávat, tak tam dej trošku jakéhokoliv motorového oleje, třeba M6AD....
Naposledy upravil(a) radekandy dne 23 kvě 2011, 06:53, celkem upraveno 1 x.
AUDI A4 B8 3.0TDI
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“