Jde to?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
truck na olej
Při používání nafty z rostlinným olejem doporučuji předehřev pokud není léto a teplota venkovní tak 20 a více stupňů a to už při poměru 80/20. I když hovořím o zkušenostech z velkých motorů LIAZ, RENAULT, které týdně spotřebují 1000 l oleje myslím si že případné problémy budou i u osobních aut stejné.




VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Přesně tak. Riziko, že se porouchá mechanika v důsledku používání rostlináče je sice statisticky o něco málo vyšší, než při běžném provozu na naftu, ale i přesto je to riziko nízké. Nejkritičtější fáze je start a provoz čerpadla v situaci, kdy má rostlináč teplotu nižší něž nějákých 10 st.C. a opominulo se před STUDENYM startem přepnout na naftu, takže je čerpadlo plný studenýho oleje.
Podle jedné studie firmy BOSCH se přidírala rotační čerpadla provzovaná ma STUDENÝ rostlináč při splnění těchto kumulativních podmínek´:
1) roslináč nepředehřátej
a
2) otáčky motoru u čtyřválce vyšší než 3000 U)min
a
3) změna otáček
Podle jedné studie firmy BOSCH se přidírala rotační čerpadla provzovaná ma STUDENÝ rostlináč při splnění těchto kumulativních podmínek´:
1) roslináč nepředehřátej
a
2) otáčky motoru u čtyřválce vyšší než 3000 U)min
a
3) změna otáček
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Mne si rekli v servisu o 400 kurun.A to jsem mu to dal v igelitovym sacku, protoze jsem to castecne rozebral a neumel to pak slozitTkevlar píše:otazkou je co jsou u tebe nevelke penize. Me rikali v servisu minimalne 3500,- ale i s vyndanim cerpadla.

Ale je to servis v byvalym arealu JZD, ne jako servis ve meste, kde jeste nevi co chces a uz z tebe tahaji penize.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
zacnu obnovovat stare temata at nezakladam nove:)Kuba píše:Přesně tak. Riziko, že se porouchá mechanika v důsledku používání rostlináče je sice statisticky o něco málo vyšší, než při běžném provozu na naftu, ale i přesto je to riziko nízké. Nejkritičtější fáze je start a provoz čerpadla v situaci, kdy má rostlináč teplotu nižší něž nějákých 10 st.C. a opominulo se před STUDENYM startem přepnout na naftu, takže je čerpadlo plný studenýho oleje.
Podle jedné studie firmy BOSCH se přidírala rotační čerpadla provzovaná ma STUDENÝ rostlináč při splnění těchto kumulativních podmínek´:
1) roslináč nepředehřátej
a
2) otáčky motoru u čtyřválce vyšší než 3000 U)min
a
3) změna otáček
chcu se zeptat kdyz u mojeho CR jezdim nafta:olej bez jakekoliv upravy
jak se chovat k motoru? je teda horsi motor vytacet za studena nad 2500 otacek nebo ho podtacet? ja sem si zvykl na velky kroutak v nozkych otackach a kdyz jezdim plynule tak vzdy 1300-1800 otacek a pri razeni vytacim max 2100. pri nizkych otackach to asi vic karbonuje ze? a stira se teda do oleje nespaleny olej ??? olej mi zatim za ty 2 tis km nepribyl vubec a startuje to porad stejne a to sem zacinal jezdit uz pri +5. Smes oleje s naftou vzdy poradne promicham v jinych nadobach a nekdy prileju VIF ci olej do dvoutaktu. zatim vpohode,ale je mi jasne,ze za par stovek km se nic neprojevi. rizikova hranice km asi byva mezi 5 a 10 tis km ze?
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
zacnu obnovovat stare temata at nezakladam nove:)
chcu se zeptat kdyz u mojeho CR jezdim nafta:olej bez jakekoliv upravy
jak se chovat k motoru? je teda horsi motor vytacet za studena nad 2500 otacek nebo ho podtacet? ja sem si zvykl na velky kroutak v nozkych otackach a kdyz jezdim plynule tak vzdy 1300-1800 otacek a pri razeni vytacim max 2100. pri nizkych otackach to asi vic karbonuje ze? a stira se teda do oleje nespaleny olej ??? olej mi zatim za ty 2 tis km nepribyl vubec a startuje to porad stejne a to sem zacinal jezdit uz pri +5. Smes oleje s naftou vzdy poradne promicham v jinych nadobach a nekdy prileju VIF ci olej do dvoutaktu. zatim vpohode,ale je mi jasne,ze za par stovek km se nic neprojevi. rizikova hranice km asi byva mezi 5 a 10 tis km ze?[/quote]
Otáčky 1300-1800 si sice motor asi dá líbit ale pokud tímto stylem jezdíš pořád, tak mu to určitě neprospívá. Naopak mam vyzkoušeno, že není vůbec od věci občas dát motoru pořádně zobnout a pořádně prohnat. A s tím přidáváním olejem do 2T děláš pěknou píčovinu!!! Když už to chceš něčím přimazávat, tak tam dej trošku jakéhokoliv motorového oleje, třeba M6AD....
chcu se zeptat kdyz u mojeho CR jezdim nafta:olej bez jakekoliv upravy
jak se chovat k motoru? je teda horsi motor vytacet za studena nad 2500 otacek nebo ho podtacet? ja sem si zvykl na velky kroutak v nozkych otackach a kdyz jezdim plynule tak vzdy 1300-1800 otacek a pri razeni vytacim max 2100. pri nizkych otackach to asi vic karbonuje ze? a stira se teda do oleje nespaleny olej ??? olej mi zatim za ty 2 tis km nepribyl vubec a startuje to porad stejne a to sem zacinal jezdit uz pri +5. Smes oleje s naftou vzdy poradne promicham v jinych nadobach a nekdy prileju VIF ci olej do dvoutaktu. zatim vpohode,ale je mi jasne,ze za par stovek km se nic neprojevi. rizikova hranice km asi byva mezi 5 a 10 tis km ze?[/quote]
Otáčky 1300-1800 si sice motor asi dá líbit ale pokud tímto stylem jezdíš pořád, tak mu to určitě neprospívá. Naopak mam vyzkoušeno, že není vůbec od věci občas dát motoru pořádně zobnout a pořádně prohnat. A s tím přidáváním olejem do 2T děláš pěknou píčovinu!!! Když už to chceš něčím přimazávat, tak tam dej trošku jakéhokoliv motorového oleje, třeba M6AD....
Naposledy upravil(a) radekandy dne 23 kvě 2011, 06:53, celkem upraveno 1 x.
AUDI A4 B8 3.0TDI