namáhání motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 798
- Registrován: 11 zář 2006, 15:35
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
namáhání motoru
ahoj,kdy dostává motor TDi nejvíce nápor na ojnice a kliku, při krouťáku v nízkých ot. nebo výkonu vysokých ?
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Odpovědi: 0
no na volnobeh mu je to aj celkom jedno si myslim
je to funkcia krutiaceho momentu a negativnej sily ktora posobi na auto (je ine ked zrychlujes do kopca, je ine ked mas v aute 5 ludi, je ine ked mas 15" ci 17" gumy - valivy odpor, atd.)
na fyzikalne vzorceky je tu myslim expert Stingray, mozno ti presne povie aka je ta funkcia a ake ma premenne...
//EDIT: este ku tej otazke ci vo vysokych ci v nizkych, podla mna najvacsi rozdiel krutaku pri rozjazde z nizky otacok si odnesu homokinetaky, prevodovka a silentbloky, ta klukovka to vdaka dvojhmote resp. odpruzenej lamele jednohmoty znesie

je to funkcia krutiaceho momentu a negativnej sily ktora posobi na auto (je ine ked zrychlujes do kopca, je ine ked mas v aute 5 ludi, je ine ked mas 15" ci 17" gumy - valivy odpor, atd.)
na fyzikalne vzorceky je tu myslim expert Stingray, mozno ti presne povie aka je ta funkcia a ake ma premenne...

//EDIT: este ku tej otazke ci vo vysokych ci v nizkych, podla mna najvacsi rozdiel krutaku pri rozjazde z nizky otacok si odnesu homokinetaky, prevodovka a silentbloky, ta klukovka to vdaka dvojhmote resp. odpruzenej lamele jednohmoty znesie

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
- rici.houba
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 937
- Registrován: 01 črc 2007, 19:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
spodne oko a zuzene telo ojnice je namahane najviac pri nizkych a strednych otackach v max krutaku a pri maximalnych otackach a vykone je najviac namahany cap piestu , lebo je najviac vystaveny kyvavemu vratnemu pohybu. Inak povedane , ked chce clovek extrem tak treba kovanice. Ale len ked sa chcete dlhodobo pohybovat nad 240 koni a 500 Nm.
- Stingray
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 492
- Registrován: 21 dub 2006, 13:35
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
jooo si pamatam na jedneho pretekara Fabia Cup 1.4 16V, jeb+++ sa tam piesty tak som tam robil keramiku nastrek........ake bolo prekvapenie ked sa to rozdrbalo znova keramika po krajoch totalka.......joooo ono skladat motor na plastelinu je dobra vec ale tie seriove ojnice kedze to jazdec tahal do otacok sa tak natahovali ze piest narazal do hlavy......ziadny extrem ale stacilo to nato aby sa ten obyc piest roztrhol napoly.......tak sme navrhli nove specialne kovane piesty aby sa ojnice odlahcili a motor mohol tocit do blba........idealne bolo pouzit este nove hlinikove ojnice a tocit az k 9tis.......
tdi, pd maju tazke piesty takze pri vysokych otackach to drzi pokope len vdaka ojnicnym skrutkam.......
tdi, pd maju tazke piesty takze pri vysokych otackach to drzi pokope len vdaka ojnicnym skrutkam.......
...to be or not to be... - faster
- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
Odpovědi: 0
Tak tak, jak píšou Páni výše. Motor dostává nejvíc na pr... při max. momentu v nižších otáčkách. Největší zatížení je kolem horní úvratě při hoření paliva. U našich TDIček je síla od tlaku spalin cca 6-7 tun !!!! při vyšších otáčkách trochu pomáhá odstředivá síla (700 kg při 4000 ot/min) ale ta zase zatěžuje oko ojnice (šrouby) při výměně náplně (kdy je ve válci jen malej tlak). Dokonce to může dojít tak daleko, že se začne oko natahovat (zužovat po stranách) a tím se přidírat na klice. Jen aby někdo nenabyl názoru, že dieselům nevaděj vysoký otáčky - odstředivá síla roste s kvadrátem rychlosti tzn. když je při 4000 ot/min 700kg tak je při 6000 ot/min 1575kg a to se už můžou dít věci...
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)

-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: 31 bře 2007, 20:43
Odpovědi: 0
nerozumím
chlapi,nějak mě to hlava nebere.Zkuste to lidově třeba
1.rychlost max 1200ot atd.Jinak nepochopím kdy dostává největší čoud
Díky
1.rychlost max 1200ot atd.Jinak nepochopím kdy dostává největší čoud
Díky
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Odpovědi: 0
Re: nerozumím
na 4-ku, plny kotel pri 2200 ot.franta1969 píše:chlapi,nějak mě to hlava nebere.Zkuste to lidově třeba
1.rychlost max 1200ot atd.Jinak nepochopím kdy dostává největší čoud
Díky

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Odpovědi: 0
To tiez, ale s nejakym malym seriovym turbom.... velke sa ti pri tych otackach nenafukneSmoke píše:na 5.ku, s vlekem v kopcu a 1800ot.

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.