namáhání motoru

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
bobo
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Odpovědi: 0
Registrován: 11 zář 2006, 15:35
Kontaktovat uživatele:

namáhání motoru

Příspěvek od bobo »

ahoj,kdy dostává motor TDi nejvíce nápor na ojnice a kliku, při krouťáku v nízkých ot. nebo výkonu vysokých ?
TDi fanoušek
turbo 130 PD - Andre
http://www.vyhodnesplatky.cz
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

no na volnobeh mu je to aj celkom jedno si myslim (LOL)
je to funkcia krutiaceho momentu a negativnej sily ktora posobi na auto (je ine ked zrychlujes do kopca, je ine ked mas v aute 5 ludi, je ine ked mas 15" ci 17" gumy - valivy odpor, atd.)
na fyzikalne vzorceky je tu myslim expert Stingray, mozno ti presne povie aka je ta funkcia a ake ma premenne... :)

//EDIT: este ku tej otazke ci vo vysokych ci v nizkych, podla mna najvacsi rozdiel krutaku pri rozjazde z nizky otacok si odnesu homokinetaky, prevodovka a silentbloky, ta klukovka to vdaka dvojhmote resp. odpruzenej lamele jednohmoty znesie ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

v nizkych ot pri velkem kr.momentu
Uživatelský avatar
rici.houba
Přispěvovatel
Příspěvky: 937
Odpovědi: 0
Registrován: 01 črc 2007, 19:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rici.houba »

chiptuning píše:v nizkych ot pri velkem kr.momentu
...jj,přesně tak-v nízkejch otáčkách dochází ke zdaleka největšímu namáhání... ...volnoběh taky není zrovna ideální... ..ale to spíš z hlediska mazání... :D
pter
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 22:19

Příspěvek od pter »

rici.houba píše:
chiptuning píše:v nizkych ot pri velkem kr.momentu
...jj,přesně tak-v nízkejch otáčkách dochází ke zdaleka největšímu namáhání... ...volnoběh taky není zrovna ideální... ..ale to spíš z hlediska mazání... :D
přesně tak dochází k velkému namáhaní ojnic a horního ojničního ložiska
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

spodne oko a zuzene telo ojnice je namahane najviac pri nizkych a strednych otackach v max krutaku a pri maximalnych otackach a vykone je najviac namahany cap piestu , lebo je najviac vystaveny kyvavemu vratnemu pohybu. Inak povedane , ked chce clovek extrem tak treba kovanice. Ale len ked sa chcete dlhodobo pohybovat nad 240 koni a 500 Nm.
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

jooo si pamatam na jedneho pretekara Fabia Cup 1.4 16V, jeb+++ sa tam piesty tak som tam robil keramiku nastrek........ake bolo prekvapenie ked sa to rozdrbalo znova keramika po krajoch totalka.......joooo ono skladat motor na plastelinu je dobra vec ale tie seriove ojnice kedze to jazdec tahal do otacok sa tak natahovali ze piest narazal do hlavy......ziadny extrem ale stacilo to nato aby sa ten obyc piest roztrhol napoly.......tak sme navrhli nove specialne kovane piesty aby sa ojnice odlahcili a motor mohol tocit do blba........idealne bolo pouzit este nove hlinikove ojnice a tocit az k 9tis.......

tdi, pd maju tazke piesty takze pri vysokych otackach to drzi pokope len vdaka ojnicnym skrutkam.......
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Tak tak, jak píšou Páni výše. Motor dostává nejvíc na pr... při max. momentu v nižších otáčkách. Největší zatížení je kolem horní úvratě při hoření paliva. U našich TDIček je síla od tlaku spalin cca 6-7 tun !!!! při vyšších otáčkách trochu pomáhá odstředivá síla (700 kg při 4000 ot/min) ale ta zase zatěžuje oko ojnice (šrouby) při výměně náplně (kdy je ve válci jen malej tlak). Dokonce to může dojít tak daleko, že se začne oko natahovat (zužovat po stranách) a tím se přidírat na klice. Jen aby někdo nenabyl názoru, že dieselům nevaděj vysoký otáčky - odstředivá síla roste s kvadrátem rychlosti tzn. když je při 4000 ot/min 700kg tak je při 6000 ot/min 1575kg a to se už můžou dít věci...
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
franta1969
Nováček
Příspěvky: 1
Odpovědi: 0
Registrován: 31 bře 2007, 20:43

nerozumím

Příspěvek od franta1969 »

chlapi,nějak mě to hlava nebere.Zkuste to lidově třeba
1.rychlost max 1200ot atd.Jinak nepochopím kdy dostává největší čoud
Díky
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Re: nerozumím

Příspěvek od subz3ro_tdi »

franta1969 píše:chlapi,nějak mě to hlava nebere.Zkuste to lidově třeba
1.rychlost max 1200ot atd.Jinak nepochopím kdy dostává největší čoud
Díky
na 4-ku, plny kotel pri 2200 ot. (LOL)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

na 5.ku, s vlekem v kopcu a 1800ot. (LOL)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
de-nitro
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2007, 22:44

Příspěvek od de-nitro »

čim větší otáčky,tim větší zatížení klik. mechanismu.
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Smoke píše:na 5.ku, s vlekem v kopcu a 1800ot. (LOL)
To tiez, ale s nejakym malym seriovym turbom.... velke sa ti pri tych otackach nenafukne (noteeth)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

myslím, že i GT1749VB v těch. otáčkách dá přes 1bar
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“