Optimální otáčky 1.9 TDi 81kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

1M
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 28 úno 2008, 12:40
Odpovědi: 0

Optimální otáčky 1.9 TDi 81kw

Příspěvek od 1M »

Nazdar pánové , jsem čerstvým majitelem Seatu Toledo 1M 1.9 TDi 81kW r.v. 12/2001 a po pročtení mnoha diskuzí si pořád nejsem jist jak mám s autí jezdit abych ho co nejméně trápil. Jde mi zejména o optimální otáčky motoru.
Pár věcí na začátek je mi jasných jasných. spíš by mě zajímalo , zda je toto pravé či k tomu máte nějakých připomínek.

1. při studeném motoru přeřazuji na vyšší rychlostní stupeň při cca 2000 ot/min, max. 2200 ot/min., snažím se motor mít co nejméně na volnoběhu, plyn se snažím sešlapávat co nejméně k podlaze, tj, nedupu na to

2. po vyšším zatížení motoru nechám odpočnout turbo cca půl až 1 min na vonoběhu, pokud vím že budu zastavovat, tak se snažím jet poslední kilometry s lehounkou nohou

3. jezdím převážně ekonomicky, moje průměrná spotřeba je dle PPC 4.6 l/100 km, protože převážně jezdím okresky, ale občas dám ohřátému motoru taky nažrat, je to prý vhodné k omezení zanášení turba a následnému poškození regulace. Tady se ptám jak často mám motor prohnat?

4. nevím jak jezdit přes obec, jezdím jak zákon káže t.j. 55 tachometrových, což mi dává origo 50 měřených dle GPS a informativích radarů a tady právě nevím. Jezdit na 4 kdy se mi to zdá jen tak na hraně a nebo na trojku, u které už mi přijdou otáčky zbytečně moc? Když to nechám brblat na 4 kolem těch 1400-1500 tak to má dobrou spotřebu, to samé při 60km/h, což už je origo 55, takže bych nerad sbíral bodíky, ale jak jsem psal, není těch 1400-1500 málo? V manuálu k autu se píše jet na 4 už při 50km/h pro úspornou jízdu, fakt nevím.
Nerad bych něčemu ublížil. Prostě jde o to abych svojí úspornou jízdou nezrušil turbo za X.000 Kč na úkor pár tisíc korun za naftu.

5. taky jsem četl o jízdě s meziplynem při podřazování, u toho taktéž nevím ,ale praktikovat to nebudu, přijde mi to hloupost

6. diskuze o startování: se spojkou nebo bez? Jedni radí bez, druzí s a teď kudy se vydat. Jde prý o axiální ložisko a jeho poškozování. Já učen z autoškoly startoval se spojkou vždy.

Napsal jsem toho hodně , budu velice rád zda se těch dotazů někdo ujme sdělí na to svůj názor. Vše co jsem napsal, mám vyčteno z internetu, není to z mojí hlavy. Jde mi především o ty nejnižší otáčky motoru, jízdu po obci, zde mám totální zmatek v tom zda motoru škodím nebo ne.
Všem předem děkuji a přeji hezký den.
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

V podstatě se o motor dost bojíš, ale jde jen o to to netočit studené a pak dochlazovat turbo, když to třeba ženeš (dálnice 170km/h) déle jak 5 min, pak je dobré před zastavením jet volně, ale hlavně to nepodtáčej, dej tomu skutečně občas pít.
Uživatelský avatar
miš
Přispěvovatel
Příspěvky: 611
Registrován: 16 úno 2007, 14:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od miš »

Tolik bych se nebál... mám taky 81-tku a studené (pod 70 stupnů) to netočím pod 2tis a pak jde do 4tis, turbo chladím klidnější jízdou... ale jestli máš ještě EGR, tak chci vidět co tam bude za bordel při týhle spotřebě... :( Spotřeba hezká, ale je otázka jestli dělá motoru vyloženě dobře (wallbash)
RIP _ O1 - L&K- 159PS/388Nm by Reesha
Sharan II AUY - stand by
VW T2 Doka "wally" - 1,6/34kW - 1976 -- to 120 kW
Uživatelský avatar
hopko
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 21 zář 2007, 09:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od hopko »

Ja si myslím že 55km/h na 4ku pri 1500-1600ot motoru nemôže uškodiť...
Octavia TDi 81kW Elegance, MR02, ASV, 280082km, VAG-COM
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

hopko píše:Ja si myslím že 55km/h na 4ku pri 1500-1600ot motoru nemôže uškodiť...
Ako pise mis, pokial tak budes jazdit stale, tak pocitaj s tym ze za chvilu mas sanie za***ane od bordelu z vyfuku...
Bezne pracovne otacky motoru su okolo 2000, kedy sa uz da povedat ze je spalovanie optimalne. Ale niekomu to nevysvetlis, stale bude jazdit na "vypary" (wallbash)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
TomíkBobík
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 05 bře 2008, 21:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od TomíkBobík »

No já to dřív taky moc netočil a co se stalo? Zatuhly lopaty! V sobotu bylo turbo venku, při té příležitosti jsme zaslepili EGR, což Ti mohu doporučit. Nejlíp to oceníš, když jedeš na tu 4 v obci a pak mu šlápneš... Krásně zatáhne. Je to věc, když si nasaje jen vzduch z IC.. Ale v obci určo na 3! Okamžitá spotřeba díky off EGR klesla a hlavně točím cca 2000ot a to je turbo nachystaný na příděl :roll: Máš vidět ten odpal, samozřejě jde plyn až na podlahu. Lopatky musí chodit neustále. Fakt ho tahám a papáme do 5,3l. Včéra jsem jel trasu Šumperk Poděbrady přes HK pořád pod plynem, dálnice 160 - 170km/h a na těch cca 200km sptř. 4,8 - 5,2l! Brzo budu dělat brzdy (rofl) Jinak samozřejmě ohřát a dobře dochlazovat a startovat bez spojky, není to 20 lét strarý auto (LOL)

Tomík
1,9Tdi ASV OI Combi
Tomík
OI Combi ASV 2003 Black metalic Ambiente
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

spojka ?

Příspěvek od borelli »

TomíkBobík píše:...a startovat bez spojky, není to 20 lét strarý auto
Proč při startu nemám sešlapávat spojku ? Dělám to tak, že i když mám neutrál tak při startu sešlápnu spojku... Ničím to ? Proč ?
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já spojku mačkám vždycky když startuju.
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

Já to studený první 2km šolíchám za 3 na 1600 (rychleji po tý rozmrdaný cestě jet ani nejde) a další 3km jedu tak 2000-2300...pak už dle potřeb provozu (noteeth)
Průměrná spotřeba na můj 15km vejlet do práce bejvá cca 5,3 až 5,5l svižnější jízdou - 70% okresky a 30% město bez provozu. Míň se asi ani dostat nedá na takhle kratičkou cestu...
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Re: spojka ?

Příspěvek od maros261177 »

borelli píše:
TomíkBobík píše:...a startovat bez spojky, není to 20 lét strarý auto
Proč při startu nemám sešlapávat spojku ? Dělám to tak, že i když mám neutrál tak při startu sešlápnu spojku... Ničím to ? Proč ?
To zaujima aj mna preco nevyslapovat spojku pri startovani?
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Někdo tvrdí že ničí axiální ližisko na klice jak není namazaný tlakovým olejem.
Uživatelský avatar
hopko
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 21 zář 2007, 09:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od hopko »

subz3ro_tdi píše:
hopko píše:Ja si myslím že 55km/h na 4ku pri 1500-1600ot motoru nemôže uškodiť...
Ako pise mis, pokial tak budes jazdit stale, tak pocitaj s tym ze za chvilu mas sanie za***ane od bordelu z vyfuku...
Bezne pracovne otacky motoru su okolo 2000, kedy sa uz da povedat ze je spalovanie optimalne. Ale niekomu to nevysvetlis, stale bude jazdit na "vypary" (wallbash)
Jasné že trvalá jazda na nízke otáčky škodí, ale keď prichádzam do obce a nepodradím na 3, ale idem na 4 1500-1600ot a za obcou na to stupím, nevidím dôvod prečo nie...

Ono záleží či ideš cez obec 1km alebo 5 km.

(LOL)
Octavia TDi 81kW Elegance, MR02, ASV, 280082km, VAG-COM
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

hopko píše: Jasné že trvalá jazda na nízke otáčky škodí, ale keď prichádzam do obce a nepodradím na 3, ale idem na 4 1500-1600ot a za obcou na to stupím, nevidím dôvod prečo nie...

Ono záleží či ideš cez obec 1km alebo 5 km.

(LOL)
(hm) A taky záleží na tom jestli jedeš do kopce, kopečka, z kopce nebo po rovině.
Uživatelský avatar
Breeoom
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 10 bře 2008, 09:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Breeoom »

jezdim podobne a je fakt, ze egr off je hoooodne znat hlavne v ty obci pri solichani 8) ale myslim si ze motoru 1500ot zas tak neskodi. Pokud tam neni krpal. zas jak rika jezdi setrne coz znamena ze na konci ty vesnice tomu neda kotel ale pomalu zrychli coz bych videl jako super. Pac presne tak to delam ja :D co bych videl fakt jako bly je kdyz se ten motor dostane pod cca 1300ot a ridic po nem chce vykon-to uz je ale i cejtit a slyset ze se moturek klepe a rachta ale to snad delaj jenom zensky (LOL)
4l/100km tomu rikam prima spotreba...
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Já osobně nenechávám otáčky padnout pod 1800 Tedy pokud někám nedojíždím téměř bez plynu. Když od motoru chci max tak až nad 2000ot. Někteří lidé běžně jezdí na 1200ot a myslí si jak to motoru dělá dobře a ani si neumí představit co se v motoru ( nejlépe S.A.G 1Z (noteeth) )děje při tak nízkých otáčkách a ještě občas slyším jak to TDi pěkně tahá "vodspodu". Již delší dobu sleduji, že lidé kteří TDi po ohřátí ani trochu nešetří se u mě objevují méně než ti co si myslí, že tomu dávají to nejlepší a 3000 ot motor neviděl od koupě auta.. :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“