Pružiny v lamele spojky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Pružiny v lamele spojky
Nevíte někdo kdo už měnil spojku jaký odpor mají ty pružiny v lamele(mám tam 4 po obvodu). Mám odpruženou lamelu a jednohmotu, a mám hlučnou(převodovku nebo spojku) protože mi při jízdě do 2200 rpm motoru to vydává dost hluk jako z převodu. Jenže jsem nechal udělat ložiska v převodovce a pořád stejný, nic jinýho špatnýho v převodovce mechoš neshledal žádný nadměrný opotřebení ozub.kol. Tak si říkám jestli to nemůže dělat spojka jen mě zarazilo když jsem zkoušel nasadit lamelu na hřídel převodovky(když byla ještě venku abych vyzkoušel že se volně pohybuje na hřídely) že odpor těch pružinek při otočení nebyl moc velký. Tak nevím jak je to u nový.
Naposledy upravil(a) Arny dne 26 bře 2008, 18:49, celkem upraveno 1 x.
Seat Alhambra TDi motor AHU-12/96 trysky ze 110PS
Takže bych po nasazení na hřídel převodovky měl dřív roztočit převodovkou než vůbec zareagujou pružinky, lamelu při tom držím za obložení. Tak to je mazec já to mám obráceně ty pružinky v pohodě mají měnší odpor něž je odpor té hřídele do převodovky takže nedřív točím lamelou a až se zmáčknou pružinky tak jde teprve hřídel. To se asi chová potom ta lamela jako neodpružená co? A při spojení z jednohmotou dostává nafrak převodovka- hluk. Moje teorie, co na to odborníci? Nezkoušel někdo dělat spojku na tomto autě (GSA) bez vyndání převodovky? Myslím tím rozpojit motor od převodovky co to půjde a jen povolit přítlačák a vyndat spodem s lamelou.
Seat Alhambra TDi motor AHU-12/96 trysky ze 110PS
Ty pružinky jsou velmi tuhé. Prakticky mají tlumit změnu točivého momentu motoru při zrychlování vozu.
Jestli jsou opravdu tak měkké, že je stlačíš ještě dřív než pootočíš hřídelem převodovky, hoď ji do kopřiv.
Myslím, že vymýšlet postup na výměnu spojky bez demontáže převodovky je zbytečné. Navztekáš se jako pes a ve finále to bude trvat déle než když převodovku vyndáš. Nehledě k tomu, že to není zas taková dřina. Znám horší auta.............
Jestli jsou opravdu tak měkké, že je stlačíš ještě dřív než pootočíš hřídelem převodovky, hoď ji do kopřiv.
Myslím, že vymýšlet postup na výměnu spojky bez demontáže převodovky je zbytečné. Navztekáš se jako pes a ve finále to bude trvat déle než když převodovku vyndáš. Nehledě k tomu, že to není zas taková dřina. Znám horší auta.............
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
A myslíš že to může způsobovat větší hluk který nad 2200 rpm zase postupně ustoupí,mě ten hluk právě působý jen při zrychlení ,dřív to bylo jen u velkého zr. a teď už při jakemkoliv zrychlení,ty torxní kmity které to má prý taky tlumit od motoru se při vyšších otáčkách snižují? Jinak tu převodovku jsem vyndaval sám no nato že jsem to dělal poprvé pěknej porod 8 hodin čistého času nazpět s bráchou už jen 4 hod, už jsem věděl co kde utáhnout a v jakém pořadí, jinak tu lamelu jsem chtěl původně vyměnit ale přišla taková divná prej poslední kus ze skladu a vypadala jako když byla někde blbě skladovaná trocho koroze. Tak sem jí nakonec nevzal a taky jsem doufal že to celé je jen převodovkou, a nebylo, tak další zbytečná práce.
Seat Alhambra TDi motor AHU-12/96 trysky ze 110PS
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Odpovědi: 0
To ze s nimi mozes potocit je myslim normalne, to nema s ich tuhostou nic spolocne...
Mackat si ich predpokladam neskusal....
Ja som tiez nedavno cistil spojku od Jima tu z fora... a tie pruziny isli tiez celkom volne pootocit..... pritom spojka je v poriadku.... chybu by som teda hladal niekde inde, nie v pruzinach lamely


Ja som tiez nedavno cistil spojku od Jima tu z fora... a tie pruziny isli tiez celkom volne pootocit..... pritom spojka je v poriadku.... chybu by som teda hladal niekde inde, nie v pruzinach lamely

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
To jsi špatně pochopil já točím celou lamelou na hřídely a tudíž se nejdřív zmáčknou pružiny a teprve potom se začne točit hřídel.subz3ro_tdi píše:To ze s nimi mozes potocit je myslim normalne, to nema s ich tuhostou nic spolocne...Mackat si ich predpokladam neskusal....
![]()
Ja som tiez nedavno cistil spojku od Jima tu z fora... a tie pruziny isli tiez celkom volne pootocit..... pritom spojka je v poriadku.... chybu by som teda hladal niekde inde, nie v pruzinach lamely
Seat Alhambra TDi motor AHU-12/96 trysky ze 110PS
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Odpovědi: 0
Ano, zle sme sa pochopili...Arny píše:To jsi špatně pochopil já točím celou lamelou na hřídely a tudíž se nejdřív zmáčknou pružiny a teprve potom se začne točit hřídel.

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Skutečnost, že právě kolem 2200 otáček začne něco drnčet, může způsobovat právě ta lamela. Při těchto otáčkách má motor pravděpodobně nejvyšší hodnotu točivého momentu a lamela přenáší největší možné síly.
Píšeš, že dřív to dělalo jen při velkém zrychlení a teď už pořád? Asi to opotřebení předtím nebylo ještě tak velké a teď to asi už odešlo úplně.
Vyměň lamelu za novou a hotovo.
pozn.: Stejně - když to porovnám se starou dobrou poctivou prací 70.let, je to zvláštní. Na mém třicet čtyři let starém Žigulíku jsem měl najeto přes 400.000 km, spojku jsem měnil třikrát (pouze obložení na lamele, protože ložisko a přítlačák jsou navěky) a i po těch 400.000 km byla lamela úplně v pořádku. A to jsem měl motor v úpravě 77kW a točivý moment o 30% vyšší a spojka byla seriová. Jen pro úplnost - lamela mě stála 380 Kč (obložení 2x68 Kč + 12 nýtů po dvou korunách
).
Píšeš, že dřív to dělalo jen při velkém zrychlení a teď už pořád? Asi to opotřebení předtím nebylo ještě tak velké a teď to asi už odešlo úplně.
Vyměň lamelu za novou a hotovo.
pozn.: Stejně - když to porovnám se starou dobrou poctivou prací 70.let, je to zvláštní. Na mém třicet čtyři let starém Žigulíku jsem měl najeto přes 400.000 km, spojku jsem měnil třikrát (pouze obložení na lamele, protože ložisko a přítlačák jsou navěky) a i po těch 400.000 km byla lamela úplně v pořádku. A to jsem měl motor v úpravě 77kW a točivý moment o 30% vyšší a spojka byla seriová. Jen pro úplnost - lamela mě stála 380 Kč (obložení 2x68 Kč + 12 nýtů po dvou korunách

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
No právě když jsem to koupil tak to dělalo jen mezi 1800-2100 rpm takové syčivo hučení ,a od té doby jsem najezdil 40000km občas s vlekem do 2 tun a loni karavan cca 800 kg. A ikdyž ten zvuk má za tu dobu furt stejnou intenzitu tak se ale zvětšuje rozsah otáček kdy se ozývá. Nyní je to lehce slyšet už od rozjezdu ale dokud přítlačák uplně nepřitlačí tak je ticho jen domáčkne tak jako když sepněš tlačítko a je tam ten zvuk a čím větší akcelerace tím silnější až do cca 2200 rpm, při deceleraci zádný zvuk. Všichni říkají že se má měnit obojí lamela i přítlačák, jaká máš na to názor?(MAREK 77)
Seat Alhambra TDi motor AHU-12/96 trysky ze 110PS
Ono je to sporné. Jde především o to, jak je spojka stará.
Jestli je tam celý komplet spojky dejme tomu 200.000 km, je jasné, že vyměnit by se měl celý komplet spojky, tedy jak lamela, tak i přítlačák. Něco jiného je, když třeba vyměníš celou spojku a po 20.000 km se lamela rozsype. Pak je jasné, že stačí vyměnit pouze ji.
Nezapomínej na vypínací ložisko, to se musí měnit taky. A to není právě laciná záležitost, stojí kolem 6.000 Kč.
Jestli je tam celý komplet spojky dejme tomu 200.000 km, je jasné, že vyměnit by se měl celý komplet spojky, tedy jak lamela, tak i přítlačák. Něco jiného je, když třeba vyměníš celou spojku a po 20.000 km se lamela rozsype. Pak je jasné, že stačí vyměnit pouze ji.
Nezapomínej na vypínací ložisko, to se musí měnit taky. A to není právě laciná záležitost, stojí kolem 6.000 Kč.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
No tak tomu ložisku jsem se právě chtěl vyhnout kvůli té ceně. Sada spojky od LUKu (lamela a přítlačák)stojí 5580 kč a dávat dalších 6000 kč za ložisko když nedělá problémy? Auto má naj. 260 tkm a jestli je původní spojka to nepoznám nikde jsem nenašel rok výroby jen na ložisku a to je původní 96. Lamela není ještě omydlená na nýty když jsem videl kolik má obložení nová lamela tak bych řekl že jí mám tak 40 %.
Seat Alhambra TDi motor AHU-12/96 trysky ze 110PS