Olej do 81KW AFN

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Specifikace VW 505.01 je určená pro všechny motory vznětové včetně motorů Pumpe-Dusse. Pro klasické TDi/SDi s čerpadlem je tedy použít můžeš, ale jsou zbytečně drahé (jedná se o speciální oleje).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
P.TAZZ
Aktivista
Příspěvky: 1224
Registrován: 06 bře 2006, 17:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladensko

Příspěvek od P.TAZZ »

Hmm aha no už sem přečetl že 01 je pro PD.
Tak díky za rady. ;-)
marek 77:co ty si myslíš o výplachu je to dobrý nebo špatný nebo tim nic nepokazim? Nebo jak je to?
Já jenom že sem měl benzína udělal výplach paač sem nevěděl co tam bylo,no a potom dal nějakej olej (sajrajt od auto kelly) a začlo to celý svakat jako sviňa,tak nevim jestli to bylo výplachem,nebo olejem nebo obojim dohromady?
Je toho hodně okolo olejů a už sem z toho fakt magor,co nejlíp vybrat. :-(
Žeru krávy, chráním jetel.
Passat Variant TDI 81KW AFN
Opel Astra 1.6 CDTi 100KW
SKYPE- ptazz1
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Osobně jsem proti výplachům. Přesněji řečeno - pokud motor dostává olej v předepsané kvalitě a výměny se dodržují dle doporučení výrobce, není výplach motoru vůbec nutný a není k tomu žádný opodstatněný důvod.

Mám taky motor AFN a ze zkušenosti i faktických poznatků vím, že tento motor není na kvalitu oleje nijak háklivý. Prostě pokud dodržíš specifikaci VW 505.00, nemůže se nic stát. Samozřejmě doporučuji olej ověřené značky (Starline NENÍ značka !!!).

Dávám do motoru MOGUL GX-FE PRO dle specifikace VW 505.00 (SAE 10W/40) a není ani ten nejmenší problém. Mám najeto 200.000 km a motor jde jako hodiny. Nespornou výhodou tohoto oleje je fakt, že ho koupíš naprosto všude a jeho cena je kolem 120 Kč, což je v porovnání se zahraničními značkami optimální poměr cena/výkon.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

A doba, kdy Mogul měl podstatně vyšší obsah síry je také pryč (noteeth)
GIV Variant TDi ???kW
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Slavkov píše:A doba, kdy Mogul měl podstatně vyšší obsah síry je také pryč (noteeth)
Osobně si myslím, že když MOGUL může vyrábět i oleje VW 506 pro LongLife a jiné speciální oleje, jistě to není žádný nekvalitní výrobce, spíše naopak.

Mnohým lidem však "nevoní", protože není dostatečně americký.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
octavio
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 28 bře 2008, 20:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od octavio »

A davas tam polo alebo plnu syntetiku?
Marek77 píše:
Slavkov píše:A doba, kdy Mogul měl podstatně vyšší obsah síry je také pryč (noteeth)
Osobně si myslím, že když MOGUL může vyrábět i oleje VW 506 pro LongLife a jiné speciální oleje, jistě to není žádný nekvalitní výrobce, spíše naopak.

Mnohým lidem však "nevoní", protože není dostatečně americký.
Uživatelský avatar
P.TAZZ
Aktivista
Příspěvky: 1224
Registrován: 06 bře 2006, 17:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladensko

Příspěvek od P.TAZZ »

Marek77 píše:
Osobně si myslím, že když MOGUL může vyrábět i oleje VW 506 pro LongLife a jiné speciální oleje, jistě to není žádný nekvalitní výrobce, spíše naopak.

Mnohým lidem však "nevoní", protože není dostatečně americký.
To si myslim taky,že když se prostě prodává buhví jak dlouho a dokáže dělat oleje na vše,ta by neměl bejt problem.
S tim autem,mam taky 201 tis. km ale spíš jde o to že sem ho koupil minulej tejden a nevim co do toho bylo lito,tak mu chci dát to nej a taky za ne peníze. ;-)
Spíš mě mrzí to že mi zespoda ten olej kape na zem,musim se na to podivat. :-( no co taky chtít od auta 1é starýho že? Jen abych do toho zase nemusel nacpat bůhví kolik peněz. :-(
Jinak s tim starlajnem máš pravdu ani nevim proč já k...t to tenkrát koupil.
Žeru krávy, chráním jetel.
Passat Variant TDI 81KW AFN
Opel Astra 1.6 CDTi 100KW
SKYPE- ptazz1
maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od maros261177 »

Ahoj, ak sa chces viac dozvediet o olejoch pozry sa na tuto stranku:http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
Uživatelský avatar
P.TAZZ
Aktivista
Příspěvky: 1224
Registrován: 06 bře 2006, 17:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladensko

Příspěvek od P.TAZZ »

maros261177 píše:Ahoj, ak sa chces viac dozvediet o olejoch pozry sa na tuto stranku:http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon
Hmm to už mam přečtený dvakrát a z těch jejich tabulek neni člověk moudrej,spíš sem myslel jestli mi někdo poradí skrze tento motor a to už udělal Marek77.
Takže díky ;)
Žeru krávy, chráním jetel.
Passat Variant TDI 81KW AFN
Opel Astra 1.6 CDTi 100KW
SKYPE- ptazz1
rousini
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 18:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od rousini »

Tak už ho netrapte a povězte, že nejlepší jsou Mobil, Shell. Skoro stejně dobré a levnější jsou ELF, Total a pak zbytek světa. Hlavně dodrž specifikaci (VW norm), SAE 5W-40 (tím nic nepokazíš) a pro jistotu nekupuj ty nejlevnější... (LOL)
Mondeo combi MK IV, 2.0TDCI 103kW, panther metalíza
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

P.TAZZ píše:Spíš mě mrzí to že mi zespoda ten olej kape na zem,musim se na to podivat. :-( no co taky chtít od auta 1é starýho že?
Měl jsem taky problém s únikem oleje. Zjistil jsem, že byla prasklá trubka odvětrání motoru, co vede z bloku (vedle olejového filtru) směrem nahoru k víku ventilů. Stála sedm stovek :-(, ale je po problému.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
P.TAZZ
Aktivista
Příspěvky: 1224
Registrován: 06 bře 2006, 17:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladensko

Příspěvek od P.TAZZ »

Marek77 píše:
P.TAZZ píše:Spíš mě mrzí to že mi zespoda ten olej kape na zem,musim se na to podivat. :-( no co taky chtít od auta 1é starýho že?
Měl jsem taky problém s únikem oleje. Zjistil jsem, že byla prasklá trubka odvětrání motoru, co vede z bloku (vedle olejového filtru) směrem nahoru k víku ventilů. Stála sedm stovek :-(, ale je po problému.
Hm tak to možná budu mít stejný problem poněvadž to mam oslintaný před filtrem na bloku ale blíž jsem ještě nekoukal tak 700 přežiju hlavně že by to nebyla taková drbárna s tim.
Díky za tip
Žeru krávy, chráním jetel.
Passat Variant TDI 81KW AFN
Opel Astra 1.6 CDTi 100KW
SKYPE- ptazz1
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

:roll: U tabulky chybí komentář - životnost auta je u VW počítána 8let, takže měnit olej v převodovce. Motor - stačí Značková - opravdu značková polosyntetika, u chipu plná. Třeba Divinol není značka, kterou myslím. Pokud najedeš kolem 7tisíc za rok je to skoro jedno. ;)
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14441
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

No nechci ten Divinol zastávat, ale minulej Sprinter 313 CDi na něm najel 350tkm a současnej 308CDi má za 3 roky naběháno 230tkm a bez problému. Měním 1x za 15 000km.
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Teď už je to stejně jedno, ale celý roky jezdil na plnou syntetiku od Shellu. interval max. 15tkm. Stačilo napsat, rád bych odpověděl...
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“