Úprava výkonu 1,9 TD

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 24 led 2006, 07:29
Odpovědi: 0

Úprava výkonu 1,9 TD

Příspěvek od lukee »

Kolik kobyl přidá přibližně takové rozumné přidání nafty na 1,9 TD?
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Mysliš TD 100, alebo TD 75.?
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 24 led 2006, 07:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukee »

Myslím TD v Alfě 155, obsah 1929ccm, komprese 19,2:1, 66kW
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

To chce vyskúšať! Poznač su polohu škrtiacej kladky prívodu nafty! A potoč s ňou v tom smere aby sa Ti začali zvyšovať volnobežné otáčky. Môžeš kľudne otočiť pol otáčky. Uber volnobeh volnobežnou skrutkou jej polohu si tiež poznač. Pokial to budeš vracať všetko späť. A pridaj tomu či to nezačne dymiť. Neviem koľko máš na vstrekoch najazdené? Pokial to nebude čmudiť choď to vyskúšať. Bude to mať za následok zvýšenie spotreby. :?
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 24 led 2006, 07:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukee »

PiP píše:To chce vyskúšať! Poznač su polohu škrtiacej kladky prívodu nafty! A potoč s ňou v tom smere aby sa Ti začali zvyšovať volnobežné otáčky. Môžeš kľudne otočiť pol otáčky. Uber volnobeh volnobežnou skrutkou jej polohu si tiež poznač. Pokial to budeš vracať všetko späť. A pridaj tomu či to nezačne dymiť. Neviem koľko máš na vstrekoch najazdené? Pokial to nebude čmudiť choď to vyskúšať. Bude to mať za následok zvýšenie spotreby. :?
A pojede to auto aspoň líp?
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

To Ti neviem povedať. Robil som opak, uberal som dodávku nafty kôli dymivosti. Výkon ale spadol poriadne.
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 24 led 2006, 07:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukee »

PiP píše:To Ti neviem povedať. Robil som opak, uberal som dodávku nafty kôli dymivosti. Výkon ale spadol poriadne.
Tak jsem se díval na ten šroubek a je na něm zvláštní pečeť, vůbec nevím jak ji sundat,je na tom šroubku jakoby nalisovaná.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
rat21
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 23 led 2006, 16:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od rat21 »

Cez tú pečať je prevlečený drotik, treba ho odstrániť a potom dáš tu "čapičku" dole. Pridanie nafty sa prejaví hlavne v nízkych otáčkach lepším ťahom, ale inak je to dlhšie testovanie - nájsť ideálnu polohu medzi výkonom a spotrebou. Mimochodom moc veľkým ubraním nafty tiež zvýšiš spotrebu - motor musiš viac točiť (tam kde by si išiel na trojke musíš mať dvojku a podobne) - vlastná skúsenosť
Fiat Tipo 1.9TDsX 270.000 km / po smrti
Uživatelský avatar
marea HLX
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 05 kvě 2006, 22:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od marea HLX »

Přidat se dá jen trochu,potom už je to o motor a paradoxně jde výkon dolů,jelikož není vzduch na spálení tolika nafty,když to přeženeš-1/2otáčky je tak maximum,ale není nad seřízení někým kdo tomu rozumí,jinak je to na dlouhý lokte a efekt nemusí odpovídat.
Vím,že ještě v ČSAD nám dobrej čerpadlář na LIAZce přidával 2ccm nafty na těch 800ot jak se tehdy měřilo na stolici a důležité bylo aby šel dát plný plyn-táhlo od pedálu. Při vůli 4 desetin k doraz.šroubu to jelo v kopcích o poznání hůř.
2,4TD_HLX_week
machy1118
Přispěvovatel
Příspěvky: 203
Registrován: 18 kvě 2006, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Litovel-Chudobín

Příspěvek od machy1118 »

ahoj, a když se zvedne přivod nafty, nebudou se muset vyměnit vstřiky do válců, aby tu naftu stačili dodávat. chci si taky dělat úpravu 1,9TD 60kW, budu dávat větší intercooler, zvyšovat tlak turba, rezonýtor do výfukovéo potrubí a sportovní vzduchový filtr. :) doufám že to na výkonu bude znát.
Uživatelský avatar
marea HLX
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 05 kvě 2006, 22:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od marea HLX »

No samotný přidání nafty má tak možná krátkodobej vliv na zrychlení ale jen v určitým počtu otáček kde se to sejde se vzduchem turba. Jinak třeba při dálničním provozu to může akorát víc kouřit a žrát.
Pokud bys chtěl opravdu zvýšit výkon tak je to o tlaku turba, cooleru, sání výfuk a opravdu znatelný je dát turbo s větším průtokem vzduchu, které má rezervy k tomu motoru protože originální už moc rezervy nemají. Potomje to ovšem o jiných vstřikovačích a celkovém sladění, které ale bez nebezpečí pro motor udělá jen ten kdo o tom něco ví.
Rozhodně pouhé přidání nafty na čerpadle nestačí ke znatelnému zvýšení výkonu. (wallbash)
2,4TD_HLX_week
musimtomit
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 úno 2007, 19:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od musimtomit »

Zvýšení výkonu motoru TD bez přidávání jiného turba bez přidávání nafty je teoreticky snadné prakticky to je docela fuška protože se to tam obvykle nevejde
1. náporový chladič vzduchu/ ne ty chcípáky v podběhu a podobně/
2.Náporový chladič co největší přívody 55-65 mm/průměr/
3.Odvedení Westgate plynů mimo stávající výfukový system
neekologicky pod auto nebo ekologicky ještě jeden výfuk
Nárůst výkonu minimálě 20-30% vyzkoušeno,funguje 100%%
4.Nutno přidat olejový chladič protože nárůst výkonu je již systemem stávajícím neuchladitelný
5.Olejový chladič náporový-pokud nejde zvětšit chladič vodní
6.Větší brzdové kotouče, protože se to pak nedá ubrzdit
7.Jiné tlumiče protože stávající nestačí
Pokud jste dočetli až sem tak budete muste přijet aby jste tomu věřili.
Zdravím musimtomit.
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

:?
nevim, mě jen zvýšeným tlakem rapidně zvrostl výkon
turbo origo, čerpadlo taky, trysky taky, jen malej IC kterej sem nepoznal.
výkon vzrostl o 50%, tlumiče stačí, olejovej chladič taky, vodní taky, a brzdy taky.
(hm)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“