Pružiny v lamele spojky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jestli pět nebo šest tisíc je úplně jedno, každopádně je to balík. Nicméně jeho výměna je nezbytná.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Arny
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 16:51
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Arny »

Marek77 píše:Jestli pět nebo šest tisíc je úplně jedno, každopádně je to balík. Nicméně jeho výměna je nezbytná.
Je nějaký opodstatněný důvod proč se má preventivně měnit i celé toto ložisko? Třeba že by mohl nový přítlačák nějak jako dodělat toto vypínání spojky? U jiných aut se dá měnit jen ložisko a systém ovládání zůstává tak to jako vydrží? Na fotkách třeba na mjauto.cz je sada spojky na fotce a tam je ložisko vyobrazeno zvlášť bez ovládání- je to jen ilustrace nebo existuje i možnost vyndat to ložisko při zachování původního ovládání.
Seat Alhambra TDi motor AHU-12/96 trysky ze 110PS
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud mně je známo, jedná se o nerozebiratelný celek, tedy centrální vypínací jednotku.

Výrobce při výměně spojky nařizuje i výměnu tohoto ložiska. Patrně z toho důvodu, že má hodně naběháno a druhou životnost spojky nevydrží. Je to něco podobného jako když budeš měnit rozvodový řemen, ale kladky necháš staré.


Můj názor je ten - vyměň to všechno včetně ložiska, byť to stojí dost peněz. Viděl jsem u dvou lidiček, že vyměnili pouze lamelu a přítlačák a do roka oba dva dělali spojku znovu, protože se to ložisko roztrhlo.

Chceš to snad dělat potřetí ??? :wink:
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 28 bře 2008, 21:52, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Marek77 píše: Stejně - když to porovnám se starou dobrou poctivou prací 70.let, je to zvláštní. Na mém třicet čtyři let starém Žigulíku jsem měl najeto přes 400.000 km, spojku jsem měnil třikrát (pouze obložení na lamele, protože ložisko a přítlačák jsou navěky) a i po těch 400.000 km byla lamela úplně v pořádku. A to jsem měl motor v úpravě 77kW a točivý moment o 30% vyšší a spojka byla seriová. Jen pro úplnost - lamela mě stála 380 Kč (obložení 2x68 Kč + 12 nýtů po dvou korunách :wink: ).
Na benzínový feldě 1,3 MPi máme najeto 430 tis a na spojku nikdo nešáh, u benzínů vydrží hodně. A že se s tím tahá vlek hoodně často, a klidně i 1000kg...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Arny
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 16:51
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Arny »

Marek77 píše:Pokud mně je známo, jedná se o nerozebiratelný celek, tedy centrální vypínací jednotku.

Výrobce při výměně spojky nařizuje i výměnu tohoto ložiska. Patrně z toho důvodu, že má hodně naběháno a druhou životnost spojky nevydrží. Je to něco podobného jako když budeš měnit rozvodový řemen, ale kladky necháš staré.


Můj názor je ten - vyměň to všechno včetně ložiska, byť to stojí dost peněz. Viděl jsem u dvou lidiček, že vyměnili pouze lamelu a přítlačák a do roka oba dva dělali spojku znovu, protože se to ložisko roztrhlo.

Chceš to snad dělat potřetí ??? :wink:
Já spíš spekuluju s tím, že chci si toto auto nechat max. 2 roky tj. 30000km to snad ještě vydrží a když je načnuté tak snad nejdřív vydává nějaké zvuky?
Užjsem do něj za poslední 3 roky nacpal 50000kč tak už mě moc nebaví, ale když dostal GO převodovky a teď novou spojku tak ho musím trochu ojezdit.
Seat Alhambra TDi motor AHU-12/96 trysky ze 110PS
bodyvlk
Přispěvovatel
Příspěvky: 346
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 21:16

Příspěvek od bodyvlk »

Ty zvuky jak popisuješ jsem měl také - byla volná lamela. Výměna komplet všeho a je klid. Zjistil jsem, že tam byl montován setrvák ze 66kW. Mám ho k mání. Já si dával originál na 81kW.
Uživatelský avatar
Arny
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 16:51
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Arny »

bodyvlk píše:Ty zvuky jak popisuješ jsem měl také - byla volná lamela. Výměna komplet všeho a je klid. Zjistil jsem, že tam byl montován setrvák ze 66kW. Mám ho k mání. Já si dával originál na 81kW.
Já tam mám jednohmotu orig. a ta tam patří, tj spojka 228mm a ty jsi měnil komplet vše to musel být ranec nebo to nebylo nové.
Seat Alhambra TDi motor AHU-12/96 trysky ze 110PS
bodyvlk
Přispěvovatel
Příspěvky: 346
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 21:16

Příspěvek od bodyvlk »

Nové i s prací asi 20 000,-. Měl jsem ještě nějakou práci, tak to nevím přesně. Ale víc jak 22 000,- to určitě nebylo. Jaký průměr má setrvák na 81 kW nevím, ale když tam mechanik dal novou lamelu a ložisko, tak spojka nevypínala. Tak to znovu rozdělal a zjistil, že setrvák tam je podle čísla na 66kW. Tak dal taky nový. Proto ten na 66kW mám doma navíc. Nic mu není, ale mě tam nepasoval.
Uživatelský avatar
Arny
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 16:51
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Arny »

bodyvlk píše:Nové i s prací asi 20 000,-. Měl jsem ještě nějakou práci, tak to nevím přesně. Ale víc jak 22 000,- to určitě nebylo. Jaký průměr má setrvák na 81 kW nevím, ale když tam mechanik dal novou lamelu a ložisko, tak spojka nevypínala. Tak to znovu rozdělal a zjistil, že setrvák tam je podle čísla na 66kW. Tak dal taky nový. Proto ten na 66kW mám doma navíc. Nic mu není, ale mě tam nepasoval.
No setvák na 66kW je jednohmota pr.228mm (lamela)a 81kW má pr.219mm a je to dvojhmotnostní dle Etky. Sice nevím kolik stojí ta dvojhmota, ale tady na foru jsem četl tak cca 50000kč. Tak mi není jasné co tam vlastně máš, jestli je to nové.
Seat Alhambra TDi motor AHU-12/96 trysky ze 110PS
bodyvlk
Přispěvovatel
Příspěvky: 346
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 21:16

Příspěvek od bodyvlk »

Ale na 81kW do roku 1998 jsou jednohmoty. Dvouhmoty jsou až od 1999.
Goauld
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 22 bře 2008, 12:57
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Goauld »

Na to ložísko se podívej třeba na http://www.elitecat.cz mají ho tam za 3650 sou tam aji jiny, ale to nevím jestli by seděli, podle kodu motoru zřejmě ne.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1696
Odpovědi: 0
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

V R19 jsem měl vařený motor= ten kus který spojuje motor a převodovku. Bylo to navařené křivě. V dúsledku toho mi nepřesně seděla osa klikovky k ose v převodovce. Každý rok jsem dělal spojku ( lamelu ) .Vychýlením lamely se vždycky zničili péra v lamele. Když jsem ji vyndal péra v ní doslova cinkala. Dělal jsem to asi 7x než jsem na to přišel, takže tě chápu jak se ti do toho znovu chce. měl jsem pak vyndání převodovky vrchem a nandání za 4 hodiny :D . Což je u renoulta super čas. Vždycky jsem poznal že lamela má dost tím, že na volnoběh syčela. Jestli to budeš prodávat a nechceš investovat, vyměň jenom lamelu. Sice to není úplně košér, ale práce při výměně lamely vyjde určitě levněji než nové ložisko, kor když si to děláš sám. Po druhé to zvládneš za půlku času :D .
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
Arny
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 16:51
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Arny »

dury2 píše:V R19 jsem měl vařený motor= ten kus který spojuje motor a převodovku. Bylo to navařené křivě. V dúsledku toho mi nepřesně seděla osa klikovky k ose v převodovce. Každý rok jsem dělal spojku ( lamelu ) .Vychýlením lamely se vždycky zničili péra v lamele. Když jsem ji vyndal péra v ní doslova cinkala. Dělal jsem to asi 7x než jsem na to přišel, takže tě chápu jak se ti do toho znovu chce. měl jsem pak vyndání převodovky vrchem a nandání za 4 hodiny :D . Což je u renoulta super čas. Vždycky jsem poznal že lamela má dost tím, že na volnoběh syčela. Jestli to budeš prodávat a nechceš investovat, vyměň jenom lamelu. Sice to není úplně košér, ale práce při výměně lamely vyjde určitě levněji než nové ložisko, kor když si to děláš sám. Po druhé to zvládneš za půlku času :D .
Tak jsem to vyměnil a práce trvala 6 hodin(sundání a nandání převodovky s výměnou spojky) předtím mi to trvalo 12 hodin, to víš teď už vím kam šáhnout a co kde povolit a co není nutné povolovat(v návodu sundavaj i co není nutné). Syčivý zvuk zmizel, ale je tam takový trochu traktorový zvuk, tak nevím jestli zase není ta spojka moc tvrdá a netlumí ty rázy. Brácha říkal, že si to musí sednout, jako přítlačák k lamele museji se navzájem obrousit a snad i změkne. Je pravda když jsem v roce 2000 kupoval funglovku Felicii v naftě tak byla taková tvrdá a hlučná, pak po několika tkm to stichlo.
Seat Alhambra TDi motor AHU-12/96 trysky ze 110PS
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“