Spolehlivost TDI PD motorů?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 719
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Spolehlivost TDI PD motorů?

Příspěvek od Richi »

Zdravím.
Pomalu uvažuji o změně vozu. Mám O1 TDI 81Kw a jsem taxikář, takže najedu ročně tak 50-70k km.
O spolehlivosti motorů s přímým vstřikem se není třeba bavit, ale ohledně PD jsem slyšel různé informace.
Hodně stížností jsem slyšel na motory 2.0, nicméně podle katalogu náhradních dílů jsem zjistil, že 2.0TDI PD je s 8V resp. 16V.

Máte někdo dlouhodobější zkušenost s provozem PD motorů?
"Dlouhodobější" myslím 400-600k km. Rady typu - "mám ho tři roky, najel jsem už 40k km a je to super" jsou sympatické, ale nejsou těmi pravými. :)

Rád bych zjistil zkušenosti z opravdového provozu vozů s těmito motory.

Děkuji za všechny informace. :)
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Re: Spolehlivost TDI PD motorů?

Příspěvek od lubomt »

Richi píše:Zdravím.
Pomalu uvažuji o změně vozu. Mám O1 TDI 81Kw a jsem taxikář, takže najedu ročně tak 50-70k km.
O spolehlivosti motorů s přímým vstřikem se není třeba bavit, ale ohledně PD jsem slyšel různé informace.
Hodně stížností jsem slyšel na motory 2.0, nicméně podle katalogu náhradních dílů jsem zjistil, že 2.0TDI PD je s 8V resp. 16V.

Máte někdo dlouhodobější zkušenost s provozem PD motorů?
"Dlouhodobější" myslím 400-600k km. Rady typu - "mám ho tři roky, najel jsem už 40k km a je to super" jsou sympatické, ale nejsou těmi pravými. :)

Rád bych zjistil zkušenosti z opravdového provozu vozů s těmito motory.

Děkuji za všechny informace. :)
:)
Vela stazností som pocul na 2,0PD,napr.kamosovi sa zodrala vacka a mal poctivych 75.000km,ma 8V motor.
1,9PD 96kW mám so 125.000km a stále ide ako nový
Naposledy upravil(a) lubomt dne 17 dub 2008, 00:40, celkem upraveno 1 x.
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Uživatelský avatar
ivula
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 20 bře 2008, 07:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivula »

Nepřímé vstřikování měli předkomúrky to jest D a TD
passat1,9TDI PD85kw kombi
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Re: Spolehlivost TDI PD motorů?

Příspěvek od misoVW »

lubomt píše:
Richi píše:Zdravím.
Pomalu uvažuji o změně vozu. Mám O1 TDI 81Kw a jsem taxikář, takže najedu ročně tak 50-70k km.
O spolehlivosti motorů s přímým vstřikem se není třeba bavit, ale ohledně PD jsem slyšel různé informace.
Hodně stížností jsem slyšel na motory 2.0, nicméně podle katalogu náhradních dílů jsem zjistil, že 2.0TDI PD je s 8V resp. 16V.

Máte někdo dlouhodobější zkušenost s provozem PD motorů?
"Dlouhodobější" myslím 400-600k km. Rady typu - "mám ho tři roky, najel jsem už 40k km a je to super" jsou sympatické, ale nejsou těmi pravými. :)

Rád bych zjistil zkušenosti z opravdového provozu vozů s těmito motory.

Děkuji za všechny informace. :)
Nooo,trosku by som ta opravil PD je priamy vstrek a to co mas ty je nepriamy vstrek :)
Vela stazností som pocul na 2,0PD,napr.kamosovi sa zodrala vacka a mal poctivych 75.000km,ma 8V motor.
1,9PD 96kW mám so 125.000km a stále ide ako nový
TDI 81KW-priamy vstrek(rotacne cerpadlo), PD-priamy vstrek (system cerpadlo-tryska). Vzdy ked je na nejakom fore otazka ake motory su lepsie, vzdy je to TDI 81kW!!! Kup nieco novsie, ale s tymto motorom. PD nie su az tak na zahodenie, ale ked sa ti nieco pokazi, nedoplatis sa! To je moj nazor.
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

nu u pd při dlouhodobějším proběhu počítej s ojetými vačkami a zdvihátky( tady opravdu záleží na kvalitě a poctivým měněnim oleje) kontakty na vstřicích, občas vstřik, vymačkává se v hlavě vedení vstřiku a hrozí netěsnost naftového vedení v hlavě, občas se řeší těsnění pod hlavou, jinak turba drží tak nějak stejně jak u 81kw a občas odchází i tandemové čerpadlo na hlavě a u 85kw občas praskají písty. každopádně oproti 81kw a 66kw to šlo s výdrží dolů. a na taxika si určitě neber 2.0tdi 16v. ten se fakt nepovedl. snad to ted zachrání s tím novým C.R. tdi..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

na taxíka si nech rotačku pd je na 2 věci jinak přímý vstřik je oboje proto se tyto motory označují TDI PD je jen pumpe-Dusse čerpadlo-tryska v jednom ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Ladas píše:na taxíka si nech rotačku pd je na 2 věci jinak přímý vstřik je oboje proto se tyto motory označují TDI PD je jen pumpe-Dusse čerpadlo-tryska v jednom ;)
Jestli chce novější auto, tak PDčku se u VW moc vyhýbat nelze. Nemám rád PD, ale už jsem také musel vyměnit auto . :(
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

osud za new car ale když sežene octu 2004-2005 ALH tak má vyřešeneno ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
skoda405
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Registrován: 25 led 2006, 00:11
Odpovědi: 0
Bydliště: PD

Příspěvek od skoda405 »

ahoj no ja niesom mechanik ale zopar passatov TDI PD som uz doviezol a predal.pises ze si taxikar u nas si taxikari kupuju vacinou passat 96Kw tdi pd a to aj ti co mali MB.Vela nahradnych dielov dobra dostupnost a slusna vozba.jazdil som passaty co mali origo 400tisic km a na tachaci 150tisic a islo to velmi dobre.pri slusnom zaobchadzani nabehas vela km len si zisti origo kilometre podla servisnych intervalov a treba davat dobry olej a podla mna ziadne lonlife intervali.a menit palivovy filter
mal som TDI 81KW v octe a teraz mam TDI PD a som spokojny pokrok nezastavis keby to nebolo lepsie tak tie rotacky robia dodnes.
no a teraz ma kamenujte (LOL)
toledo sport TDI PD upravy rok2009:kat off.
opel astra TDS


Yamaha FZ6S
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

Vo VW si sami priznali, ze PD nebol moc dobry krok. Teraz idu cestou Common-Rail, PD budu iba v uzitkovych (VW Crafter a pod.)
xxxmisko
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 19 říj 2007, 16:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od xxxmisko »

skoda405 píše:ahoj no ja niesom mechanik ale zopar passatov TDI PD som uz doviezol a predal.pises ze si taxikar u nas si taxikari kupuju vacinou passat 96Kw tdi pd a to aj ti co mali MB.Vela nahradnych dielov dobra dostupnost a slusna vozba.jazdil som passaty co mali origo 400tisic km a na tachaci 150tisic a islo to velmi dobre.pri slusnom zaobchadzani nabehas vela km len si zisti origo kilometre podla servisnych intervalov a treba davat dobry olej a podla mna ziadne lonlife intervali.a menit palivovy filter
mal som TDI 81KW v octe a teraz mam TDI PD a som spokojny pokrok nezastavis keby to nebolo lepsie tak tie rotacky robia dodnes.
no a teraz ma kamenujte (LOL)
suhlasim s tebou - aj ja som mal rotacku, teraz PD, rozdiel velky, avsak si myslim, ze do mesta PD velmi ee. Ved ten motor treba prehanat, aby nestratil kondicku a nie sa s nim parat po meste a dusit ho. To si nezasluzi...
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Spolehlivost TDI PD motorů?

Příspěvek od Slavkov »

lubomt píše:Nooo,trosku by som ta opravil PD je priamy vstrek a to co mas ty je nepriamy vstrek :)
(wallbash) (wallbash) (wallbash)... v Čechách má obojí přímý vstřik :D
skoda405 píše:... mal som TDI 81KW v octe a teraz mam TDI PD a som spokojny pokrok nezastavis keby to nebolo lepsie tak tie rotacky robia dodnes. (LOL)
... je otázkou zda to není jenom ekologičtější (noteeth)
GIV Variant TDi ???kW
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

crafter je com.rail ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
xxxmisko
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 19 říj 2007, 16:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od xxxmisko »

misoVW píše:Vo VW si sami priznali, ze PD nebol moc dobry krok. Teraz idu cestou Common-Rail, PD budu iba v uzitkovych (VW Crafter a pod.)
no mne zase priznali vo VW, ze 2.0TDi su uplne o hovne, ze PD a mas svaty pokoj. Ale je pravda, ze ten motor sa da velmi rychlo dojebat. Ale pokial nie si vysloveny kreten a nechas si poradit od niekoho, kto ma uz nieco najazdene, tak ten motor vydrzi celu vecnost. Niekde som cital, ze ked sa o to normalne staras, mal by ten motor vydrzat cca 30 rokov - zeby to bol FAKE? (LOL) Kazdopadne zalezi velmi od vyroby, ci sa podarilo a od prveho majitela...
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Kazdopadne tie trysky po nejakych 150 tkm menit musis (mal by si), tak ako u rotacky, akurat ta cena je niekde inde, kvoli cerpadlam... 8)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“