fabia 1.2 problem spojka nebo prevodovka?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- zizuzidan
- Aktivista
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 10 zář 2007, 11:32
- Bydliště: Sedlčansko
Odpovědi: 0
Převodovka
Na 90% sou to ložiska na předloze(hnací hřidel)
Musí se kvůli tomu rozhodit převodovka.
Většinou se to ustalí a závada je řadu let stejná a nic se nezhoršuje.Zbytečně bych to zatím nerozebíral.Olej to nespraví,hlavně tam musí bejt syntetický nejlépe 75W/90
Motor-jednoznačne vadné jedno zapalovací trafo.Může seto projevovat zatím jen nepatrně na volnoběh,pak odejde natvrdo a jedeš jen na 2 válce
Musí se kvůli tomu rozhodit převodovka.
Většinou se to ustalí a závada je řadu let stejná a nic se nezhoršuje.Zbytečně bych to zatím nerozebíral.Olej to nespraví,hlavně tam musí bejt syntetický nejlépe 75W/90
Motor-jednoznačne vadné jedno zapalovací trafo.Může seto projevovat zatím jen nepatrně na volnoběh,pak odejde natvrdo a jedeš jen na 2 válce
Re: Převodovka
Je to přesně tak jak píše kolega. Oprava je to dost náročná a na koleně to těžko zvládneš. Dělal jsem to už na dvou fábkách a ani jedna z nich neměla přes 80000 km.zizuzidan píše:Na 90% sou to ložiska na předloze(hnací hřidel)
Musí se kvůli tomu rozhodit převodovka.
Většinou se to ustalí a závada je řadu let stejná a nic se nezhoršuje.Zbytečně bych to zatím nerozebíral.Olej to nespraví,hlavně tam musí bejt syntetický nejlépe 75W/90
Motor-jednoznačne vadné jedno zapalovací trafo.Může seto projevovat zatím jen nepatrně na volnoběh,pak odejde natvrdo a jedeš jen na 2 válce
Re: Převodovka
Mam taky isty problem loziska na hnaciom hriadely..... Kolko stoja tie loziska rad by som si to pomenil doma.... treba na to nejake specialne stahovaky?kaad píše:Je to přesně tak jak píše kolega. Oprava je to dost náročná a na koleně to těžko zvládneš. Dělal jsem to už na dvou fábkách a ani jedna z nich neměla přes 80000 km.zizuzidan píše:Na 90% sou to ložiska na předloze(hnací hřidel)
Musí se kvůli tomu rozhodit převodovka.
Většinou se to ustalí a závada je řadu let stejná a nic se nezhoršuje.Zbytečně bych to zatím nerozebíral.Olej to nespraví,hlavně tam musí bejt syntetický nejlépe 75W/90
Motor-jednoznačne vadné jedno zapalovací trafo.Může seto projevovat zatím jen nepatrně na volnoběh,pak odejde natvrdo a jedeš jen na 2 válce
Re: janbase
No vies na loziskach nezbadas ked su neni demontovane ci su poskodene.... ked ich dam vylisovat potom sa uvidiiii....janbase píše:a bylo na tech loziskach vydet nebo citit nejaka vule?vypadaji nejak poskozene?
Momentalne mi to neponahla aj tak na aute mam inu prevodovku....s modelu 47kW
Po výměně spojky se mi také ozývá ložisko na hnací hřídeli v převodovce. Vysvětluju si to tím, že pružiny na nové lamele jsou tuhé, čímž se více přenášejí vibrace z tříválce na převodovku. Spojku jsem měnil hlavně kvůli tomu, že při rozjíždění "kopala" (za chladného počasí). Tento jev ovšem po výměně přetrvává. Mohlo by to být způsobeno právě vůlí na tomto ložisku v převodovce?
Jde o Fabii, silnější HTP, rok 2005, najeto 97000 km, spojka se dávala Sachs (komplet sada).
Jde o Fabii, silnější HTP, rok 2005, najeto 97000 km, spojka se dávala Sachs (komplet sada).
Dělal jsem něco na motoru na Citroen AX diesel a po natočení se ozval hrozný rachot, až jsem se lekl,smáčknul jsem spojku a klid..Povídám majiteli, jak s tím můžete jezdit,tam je v prdeli nějaké ložisko a on povídá, jen zkuste rychle pustit spojku a je klid...Tak jsem to zkusil a klepání přestalo..majitel s tím jezdil asi 4 roky..A neřešil to..Alu u tříválce se není čemu divit , vibrace motoru zničí všechno...když jsem s tím jel poprvé,bylo to zánovní auto, myslel jsem, že je něco s motorem..Protože jsem jezdil s Daihatsu Cuore a tam šel 3válec jako housličky a jelo to jako dělo za pár štamprdlí..Možná by koncern mohl požádat o licenci... 

nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33545
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
radek.p píše:Po výměně spojky se mi také ozývá ložisko na hnací hřídeli v převodovce. Vysvětluju si to tím, že pružiny na nové lamele jsou tuhé, čímž se více přenášejí vibrace z tříválce na převodovku. Spojku jsem měnil hlavně kvůli tomu, že při rozjíždění "kopala" (za chladného počasí). Tento jev ovšem po výměně přetrvává. Mohlo by to být způsobeno právě vůlí na tomto ložisku v převodovce?
Jde o Fabii, silnější HTP, rok 2005, najeto 97000 km, spojka se dávala Sachs (komplet sada).
měli ti zkusit dát lamelu na hrušku a zkusit točit a cloumat jestli je vůle aje něco slyšet tam se musí hledat odpověd, a co olej má správné spucifikace jako GL

Kdysi jsme dávali motor do Trambusa /nová spojka/ a zaboha tam nešel,motor na kolečkách se nechtěl hnout ..tak jsme jej zase vytáhli a nakonec jsme zjistili,že nová lamela nejde vůbec na mrkev....Tak jsem měl pilník a piloval nedodělané drážky...Od té doby dodnes zkouším lamelu, jestli tam vůbec jde, ať je to firma jaká chce..A několikrát se mi to vyplatilo.... 

nepropadat panice...