fabia 1.2 problem spojka nebo prevodovka?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
zizuzidan
Aktivista
Příspěvky: 2432
Odpovědi: 0
Registrován: 10 zář 2007, 11:32
Bydliště: Sedlčansko

Převodovka

Příspěvek od zizuzidan »

Na 90% sou to ložiska na předloze(hnací hřidel)
Musí se kvůli tomu rozhodit převodovka.
Většinou se to ustalí a závada je řadu let stejná a nic se nezhoršuje.Zbytečně bych to zatím nerozebíral.Olej to nespraví,hlavně tam musí bejt syntetický nejlépe 75W/90
Motor-jednoznačne vadné jedno zapalovací trafo.Může seto projevovat zatím jen nepatrně na volnoběh,pak odejde natvrdo a jedeš jen na 2 válce
MareC3k
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Odpovědi: 0
Registrován: 06 úno 2006, 18:26
Bydliště: Sabinov

Příspěvek od MareC3k »

Tento problem mal aj oco na firemnej fobii 1.2htp cca 60tkm v servise menili tie loziska co uz tu boli spominane...
je to divne ze na tak mladom aute dokazu takto odist loziska v prevodovke... to o niecom hovori :(
Audi A6, 3.0TDi AvantQ, BMK 165kW@220kW, VW Touran, 1.9TDi, BKC 77kW@96kW, '06
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1279
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Re: Převodovka

Příspěvek od kaad »

zizuzidan píše:Na 90% sou to ložiska na předloze(hnací hřidel)
Musí se kvůli tomu rozhodit převodovka.
Většinou se to ustalí a závada je řadu let stejná a nic se nezhoršuje.Zbytečně bych to zatím nerozebíral.Olej to nespraví,hlavně tam musí bejt syntetický nejlépe 75W/90
Motor-jednoznačne vadné jedno zapalovací trafo.Může seto projevovat zatím jen nepatrně na volnoběh,pak odejde natvrdo a jedeš jen na 2 válce
Je to přesně tak jak píše kolega. Oprava je to dost náročná a na koleně to těžko zvládneš. Dělal jsem to už na dvou fábkách a ani jedna z nich neměla přes 80000 km.
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2007, 18:29

Re: Převodovka

Příspěvek od Tiger23 »

kaad píše:
zizuzidan píše:Na 90% sou to ložiska na předloze(hnací hřidel)
Musí se kvůli tomu rozhodit převodovka.
Většinou se to ustalí a závada je řadu let stejná a nic se nezhoršuje.Zbytečně bych to zatím nerozebíral.Olej to nespraví,hlavně tam musí bejt syntetický nejlépe 75W/90
Motor-jednoznačne vadné jedno zapalovací trafo.Může seto projevovat zatím jen nepatrně na volnoběh,pak odejde natvrdo a jedeš jen na 2 válce
Je to přesně tak jak píše kolega. Oprava je to dost náročná a na koleně to těžko zvládneš. Dělal jsem to už na dvou fábkách a ani jedna z nich neměla přes 80000 km.
Mam taky isty problem loziska na hnaciom hriadely..... Kolko stoja tie loziska rad by som si to pomenil doma.... treba na to nejake specialne stahovaky?
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2007, 18:29

Příspěvek od Tiger23 »

Tak pustil som sa do vymeny a budem muset tie loziska nechat vylisovat a dat nalisovat nove do servisu...Nemam LIS :(

Obrázek
Obrázek
janbase
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2008, 21:04
Bydliště: eu

janbase

Příspěvek od janbase »

a bylo na tech loziskach vydet nebo citit nejaka vule?vypadaji nejak poskozene?
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2007, 18:29

Re: janbase

Příspěvek od Tiger23 »

janbase píše:a bylo na tech loziskach vydet nebo citit nejaka vule?vypadaji nejak poskozene?
No vies na loziskach nezbadas ked su neni demontovane ci su poskodene.... ked ich dam vylisovat potom sa uvidiiii....

Momentalne mi to neponahla aj tak na aute mam inu prevodovku....s modelu 47kW
janbase
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2008, 21:04
Bydliště: eu

Příspěvek od janbase »

ja to necham opravit az v cechach,tak jsem zvedavej na tu palku za opravu.zatim to jezdi tak snad se to nerozsype.dej vedet kolik te stala oprava,jo. diky honza
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2007, 18:29

Příspěvek od Tiger23 »

janbase píše:ja to necham opravit az v cechach,tak jsem zvedavej na tu palku za opravu.zatim to jezdi tak snad se to nerozsype.dej vedet kolik te stala oprava,jo. diky honza
No viac menej si robim vsetko sam...Len s tym vylisovanim a nalisovanim noveho si nepomozem......
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2007, 18:29

Příspěvek od Tiger23 »

tak po vymene toho loziska, bolo poskodene na hnacom hriadeli


Obrázek
radek.p
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2006, 05:40

Příspěvek od radek.p »

Po výměně spojky se mi také ozývá ložisko na hnací hřídeli v převodovce. Vysvětluju si to tím, že pružiny na nové lamele jsou tuhé, čímž se více přenášejí vibrace z tříválce na převodovku. Spojku jsem měnil hlavně kvůli tomu, že při rozjíždění "kopala" (za chladného počasí). Tento jev ovšem po výměně přetrvává. Mohlo by to být způsobeno právě vůlí na tomto ložisku v převodovce?

Jde o Fabii, silnější HTP, rok 2005, najeto 97000 km, spojka se dávala Sachs (komplet sada).
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Dělal jsem něco na motoru na Citroen AX diesel a po natočení se ozval hrozný rachot, až jsem se lekl,smáčknul jsem spojku a klid..Povídám majiteli, jak s tím můžete jezdit,tam je v prdeli nějaké ložisko a on povídá, jen zkuste rychle pustit spojku a je klid...Tak jsem to zkusil a klepání přestalo..majitel s tím jezdil asi 4 roky..A neřešil to..Alu u tříválce se není čemu divit , vibrace motoru zničí všechno...když jsem s tím jel poprvé,bylo to zánovní auto, myslel jsem, že je něco s motorem..Protože jsem jezdil s Daihatsu Cuore a tam šel 3válec jako housličky a jelo to jako dělo za pár štamprdlí..Možná by koncern mohl požádat o licenci... :)
nepropadat panice...
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Odpovědi: 0
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

to by ale přišly o dosti velký byznys ...
a to oni neradi :(
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33545
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

radek.p píše:Po výměně spojky se mi také ozývá ložisko na hnací hřídeli v převodovce. Vysvětluju si to tím, že pružiny na nové lamele jsou tuhé, čímž se více přenášejí vibrace z tříválce na převodovku. Spojku jsem měnil hlavně kvůli tomu, že při rozjíždění "kopala" (za chladného počasí). Tento jev ovšem po výměně přetrvává. Mohlo by to být způsobeno právě vůlí na tomto ložisku v převodovce?

Jde o Fabii, silnější HTP, rok 2005, najeto 97000 km, spojka se dávala Sachs (komplet sada).

měli ti zkusit dát lamelu na hrušku a zkusit točit a cloumat jestli je vůle aje něco slyšet tam se musí hledat odpověd, a co olej má správné spucifikace jako GL :? miloš
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Kdysi jsme dávali motor do Trambusa /nová spojka/ a zaboha tam nešel,motor na kolečkách se nechtěl hnout ..tak jsme jej zase vytáhli a nakonec jsme zjistili,že nová lamela nejde vůbec na mrkev....Tak jsem měl pilník a piloval nedodělané drážky...Od té doby dodnes zkouším lamelu, jestli tam vůbec jde, ať je to firma jaká chce..A několikrát se mi to vyplatilo.... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“