Oprava přístrojovky na oktávce

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lift
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 24 srp 2006, 19:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Kopřivnicko

Příspěvek od lift »

OI oprava padajících ručiček přístrojů PDF Tisk E-mail
Napsal 8Knut
Středa, 13 únor 2008
častá závada starších ročníků

Cenová náročnost: cca pár korun za cín

Časová náročnost: cca 1h

Obtížnost montáže: 7 (1-10)



za inspiraci děkuji 8Knut z německého Octavia fora, Viel dank



Před montáží odpojíme akumulátor , před šahnutím na tišťákbudíků se uzemníme o - pol baterie nebo kolík v zásuvce 230V



Tento problém v 80% případů způsobuje přehřívajícíse/špatně chladění čip TLE, který je nevhodně osazen a není adekvátně pasivně chlazen (u nových budíéků je osazen pasivní chladič), přehříváním se narušují spoje samotného čipu, ale i spoje odporů, které jsou osazeny z druhé strany desky tištěného spoje.



Demontáž panelu přístrojů se liší podle verze palubní desky VLNA/KAPLIČKA



VLNA: v každém z výdechů ventilace ve výplni vlny odšroubujeme dva torxy, další dva jsou v horní části u panelu přístrojů, odjistíme manžetu sloupku řízení (kobereček), který je přichycen na výplni ve spodní části. Výjmeme výplň a odpojíme přerušovač.



KAPLIČKA: odšpuntujeme záslepky v horní části prostoru u panelu přístrojů a vyšroubujeme dva torxy, odjistíme kobereček sloupku řízení a rámeček okolo budíků vycvakneme.











Panel přístrojů vyndáme povolením dvou torxů v horních rozích a vycvaknutím z pantů ve spodních rozích. Odpojíme svorkovnice zelenou a modrou v zadní části panelu, odjištěním zápatek viz obrázek.




Samotný panel robereme povolením dvou torxů a odcvaknutím zápatek viz foto.,





sejme přední a zadní kryt, ručičky výjmeme točením po směru hod. ručiček a tahem od panelu, pak vyndáme padklady stupnic.



v této fázi nám zůstal tištěný spoj s bílým plastem, tento plast je potřeba také odstranit, pro jeho odstranění musíme vyndat displeje, které jsou zajištěny plechovými svorkami se 3 nebo 4 nožičkami viz foto. Plast je přichycen pomocí zobáčků k desce tišťáku.




Na samotném tištěném spoji najdeme skupinu odporů a čip TLE viz obrázek,







části, které jsou označeny šedivými a oranžovými šipkami přepájíme.









Takto opravený panel zpětně sesadíme a zpetně namontujeme, odendáme přední průhledný kryt a namontované v autě seřídíme pomocí diagnostiky ručičky, které v akčních členech musí zůstat v následujících pozicích:

otáčkoměr 3000ot.

palivo a teplota 1/2

rychloměr 100km/h



Hodně zdaru



Pokud si nejste zruční v pájení nechte si to raději od někoho udělat.



Nějaká zbylá fota pro panelu přístrojů:




rám stupnic





zajišťovací plech displeje

























Autor návodu ani provozovatelé stránek nenesou žádnou odpovědnost za zveřejněný návod a realizaci podle něj.
Za škody způsobené při montáži si nese odpovědnost ten, který montáž prováděl



Aktualizováno ( Úterý, 19 únor 2008 )

< Předch. Další >
[Zpět]

FOTOGALERIE
10-1.jpg
Škoda Octavia
Škoda auto

© 2008 Skoda Octavia Club
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
beli
Přispěvovatel
Příspěvky: 97
Registrován: 23 bře 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Šardice (Jižní Morava)

Příspěvek od beli »

Je zajimavé že když někomu nejde vytáhnout vstřik nebo jak udělat rozvody tak to radíte všecí, ale jak je v tom elektronika tak nekteří dělají opičky. Je tu na foru dost mechošú co prostě na tyto věci nemají.
Takže taky zastávám názor když něco vým tak povým. :)
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

beli píše:Je zajimavé že když někomu nejde vytáhnout vstřik nebo jak udělat rozvody tak to radíte všecí, ale jak je v tom elektronika tak nekteří dělají opičky. Je tu na foru dost mechošú co prostě na tyto věci nemají.
Takže taky zastávám názor když něco vým tak povým. :)
Na tom přeci není nic divného. Jak vyměnit žárovku, ti každý rád poradí, ale zkus se zeptat např. na to jak pracovat ve WinOLS. (noteeth)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Bugs.Bunny píše:... ale zkus se zeptat např. na to jak pracovat ve WinOLS. (noteeth)
... nejlépe podle návodu (noteeth)
GIV Variant TDi ???kW
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

beli píše:Je zajimavé že když někomu nejde vytáhnout vstřik nebo jak udělat rozvody tak to radíte všecí, ale jak je v tom elektronika tak nekteří dělají opičky. Je tu na foru dost mechošú co prostě na tyto věci nemají.
Takže taky zastávám názor když něco vým tak povým. :)
to je jednoduchý, takhle přijít k informacím, a pak být king, zkus taky něco vymyslet , co ostatní neumí , a pak to dej do placu, asi Tvoje pracovní náplň nemá nic společného s autama, že?ale platí to všude stejně
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Zkus jít do super restaurace a říct si o recept na jejich specialitu kterou tají několik generací a pak nám řekni jak jsi uspěl (noteeth) je to něco podobnýho akorát že v jiném oboru ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
vlacek
Přispěvovatel
Příspěvky: 253
Registrován: 29 dub 2006, 21:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Oslavany

Příspěvek od vlacek »

to nemuzete srovnavat recept s radou to se tu pak muze udelat to at si sem kazdej vlozi cislo uctu a napred zaplat a pak ti poradim .nereknu kdyz to ma neco spolecnyho s chip tuningem to si kazdej chrani je to vec slozita a zabere to hrozne moc casu nez to clovek zacne aspon trochu gomat,ale obycejna rada tykajici se malickosti v aute i ja se podelim kdyz vim od toho to forum je aby si tu lidi pohali nebo je to snad forum na sprostredkovani kseftu ? to si nemyslim :( i ja mam kolikrat radost ze me nekdo poradi a ja si to muzu sam spravit :)
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Kámo ty lidi to objevily sami a některý na tom strávily 2 dni!tak se nediv!Taky mohli jít do škoda-vagen a rovnou koupit celej štít výměnou za 8000,- prostě si drží malý objev!
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

Ladas píše:Kámo ty lidi to objevily sami a některý na tom strávily 2 dni!tak se nediv!Taky mohli jít do škoda-vagen a rovnou koupit celej štít výměnou za 8000,- prostě si drží malý objev!
skoda - Wagen kamo :D :D
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

co se Ti na tom nelíbí? :D :D :D
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

dvojity W :D :D
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Peete píše:dvojity W :D :D
záměr a rychle jsi ho prokouk :D :D :D ale jiný to ani netrkne víkon,slabí,sičení atd.... :D :D :D
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
zizuzidan
Aktivista
Příspěvky: 2432
Registrován: 10 zář 2007, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Sedlčansko

Příspěvek od zizuzidan »

Pro ty co pořád něco napadaj a neuvědomují si že na něco přijít stojí nejenom čas,ale i někdy hafo pěnez,bych doporučil se zamyslet se nad tím co píší.Jděte do autor.servisu Škody at vám tam něco poradí,pošlou vás někam,nebo si tam nechte opravit budíky a rázem vám tam daj nový.
Vemte si pravníka at vám něco zadarmo poradí a uvidíte jak dopadnete,ten vám zadarmo neřekne ani dodrý den.
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

Ladas píše:
Peete píše:dvojity W :D :D
záměr a rychle jsi ho prokouk :D :D :D ale jiný to ani netrkne víkon,slabí,sičení atd.... :D :D :D
jo gramatika...ale ta se resi asi na jinym foru (noteeth)
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jen do nich Zuzi :punk: :punk: :punk: SOUHAS!
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“