Klima málo chladí

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

noki
Přispěvovatel
Příspěvky: 366
Registrován: 24 led 2006, 10:14
Odpovědi: 0

Klima málo chladí

Příspěvek od noki »

Zdar, kde hledat chybu. Klima mi málo chladí. Už jsem zkontroloval všechny základní věci jako je množství chladiva, pylový filtr, chladič. Kompresor spíná ale trubky co vedou do kabiny nejsou ledové, ale jen chladné.
Neví někdo? Předem dík.
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

malo chladiva ych rekl...ale pokud jsi to zkontroloval a jsi si 100pro jistej tak by to mohlo byt pricpany.nedavno se to tady resilo....cca tyden zpet....tak pohledej ;)
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Máš v čudu ten ventil který je na trubkách než vlezou do kabiny. Nemůžu si teď vzpomenout jak se mu nadává, ale je v něm bimetal kterej hejbe takovim šoupětem a to bude přidřený. Někdy pomůže to jen vypustit rozebrat a vyčistit, ale mě se to vždy povede tak u jednoho z deseti.
flashmajster
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 15 srp 2007, 22:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Trnava, SK

Příspěvek od flashmajster »

Takže môj problém bol podobný. Do kabíny idú dve trubky. Jedna hrubá a druhá tenká. Hrubá musí byť studená, tenká teplá. Ak je to rovnako resp. opačne môže byť zapchaný ventil čo písal kolega alebo skôr roztrekovacia dýza ktorá je hneď za ním, v potrubí a mení kvapalinu na plyn.
Uživatelský avatar
Mireck
Přispěvovatel
Příspěvky: 693
Registrován: 16 lis 2007, 01:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mireck »

Zalezi od toho aku mas klimu. Ci mas regulacny ventil alebo skrtiacy ventil. moze byt aj problem vo filtry chladiva cize v susici.
Tlaky na sani a vytlaku vedia tiez pomoct v odhaleni priciny poruchy.

BTW: Ak mas tam regulacny ventil tak typujem ze bude vadny ako tu uz bolo pisane. Za predpokladu ze chladiva maz naozaj dost.

Este ta poprosim ako si zistil ze ho tam je dost? Jedina moznost je to odsat zmerat odvazit porovnat v tabulkach pre dane auto a potom znova naplnit.
noki
Přispěvovatel
Příspěvky: 366
Registrován: 24 led 2006, 10:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od noki »

Takže díka za postřehy, trochu to upřesním. Mám Audi A4 tdi 96 a klima má jenom jeden nápustný ventil a to na chladiči. Většinou jsem viděl verze, kde jsou dva na trubkách co vedou do kabiny. Já tam v těch místech mám cosi, do čeho vedou dráty, je to ten regulační ventil?
A že je dost chladiva, to usuzuju z toho, že první pokus, jak to opravit bylo, že se celá klimatizace odsála a znovu naplnila. Takže by tohla snad mělo být o.k..Obrázek
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

To do čeho vedou dráty je jen čidlo tlaku, bez něj nebo dostatečného tlaku by klima vůbec nesepla. Rychlospojky na plnění a měření tam musí být vždycky dvě, jedna na nízkotlakym a jedna na vysokotlakým vedení. Ale jak píší kolegové změřením tlaků za běhu poznáš vše.
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

Defmanik píše:To do čeho vedou dráty je jen čidlo tlaku, bez něj nebo dostatečného tlaku by klima vůbec nesepla. Rychlospojky na plnění a měření tam musí být vždycky dvě, jedna na nízkotlakym a jedna na vysokotlakým vedení. Ale jak píší kolegové změřením tlaků za běhu poznáš vše.
nemusia byt dve !!! starsie auta maju len jednu pripojku
flashmajster
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 15 srp 2007, 22:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Trnava, SK

Příspěvek od flashmajster »

Na mojej Audi A4 1995 2.6 to vyzerá to tak isto. To vľavo keď rozoberieš tam je tá tryska (expazný ventil alebo škrtiaci ventil). Tam sa to najčastejšie upcháva. Naplňovací otvor to má iba jeden vpredu na chladiči. Nad tými trubkami na kapote by mal byť štítok aké tam ide chladivo, (predpokladám R134a) množtvo chladiva a množstvo oleja. V mojom prípade chladivo 650+50g olej 250g. Pozor na olej treba vždy doplniť!
Tak ako som už písal pusti motor nechaj klímu (kompresor) bežať a chyť tie dve trubky ak je hrubá teplá a tenká studená máš zanesenú tú trysku.

Ešte prípájam odkaz na autodiagnostiku tejto klímy:
http://www.wak-tt.com/tt/climatecontcodes.htm
Naposledy upravil(a) flashmajster dne 09 kvě 2008, 15:09, celkem upraveno 1 x.
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Pokud málo chladí, může to být vadným dehydrátorem. Nejednou jsem se s tím setkal. Po výměně vše v pohodě. ;)
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

nogis píše:Pokud málo chladí, může to být vadným dehydrátorem. Nejednou jsem se s tím setkal. Po výměně vše v pohodě. ;)
No když to malo chladí tak to bejva malo chladiva ale pokud tu klimu nikdo neudržoval a byla tam ta napln tak 4-5 let,tak se napln zacne rozkladat a delat jakoby kal a kompresor to nemuže poradne nasat. Pak musis dat nekdy i novou susarnu,100% odsat starou napln i s olejem a pak naplnit novým chladivem s olejem nechat to zaply a doufat že se chytne,vetsinou se to povede.Pak to muže byt ucpaný expanzní ventil,ten je pred vyparníkem na trubce. Pokud to dela servis klimatizaci,tak ty masiny delas vse automaticky,odsajou stary olej a stary chladivo a daj vse novy a v predepsanym množství. A že je to expanzni ventil tak to poznaj na budikach podle tlaku. U tebe bych to vydel na ten expanzní ventil. Ten stojí kolem 1000kč a susarna taky a za to pohodlý ty prachy stojí. :)
noki
Přispěvovatel
Příspěvky: 366
Registrován: 24 led 2006, 10:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od noki »

Tak se mi zdá, že to dělá různě. Někdy chladí víc, někdy míň. Ta slabá trubka je vždycky studenější než ta tlustá. Ale úplně ledová, jako že by se na ní srážela voda to není. Ten expanzní ventil, to je co?? Jak to vypadá a kde to hledat. Je to A4 1996.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

noki píše:Tak se mi zdá, že to dělá různě. Někdy chladí víc, někdy míň. Ta slabá trubka je vždycky studenější než ta tlustá. Ale úplně ledová, jako že by se na ní srážela voda to není. Ten expanzní ventil, to je co?? Jak to vypadá a kde to hledat. Je to A4 1996.
Ten je na trubkach co vedou do výparníku,to je chladicí cast klimatizace a ten mas v aute a knemu vedou ty trubky,na tech je expanzní ventil. :)
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

nemylme si pojmy !

expanzny ventil maju napr golf 4 a 5 octavia 1 a 2 atd

(ta kocka vpravo je exp. vent.)

Obrázek


skrtic maju passat b 5 audi a4 atd

Obrázek

expanzny ventil je imiestneny na deliacej stene v motorovom priestore a idu cez neho 2 trubky

skrtic je umiestneny v trubke (teraz neviem v ktorej) je to take asi 10cm dlhe a je tam aj taka sietka no tazko sa mi to opisuje
Dozbec
Přispěvovatel
Příspěvky: 860
Registrován: 25 bře 2008, 10:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dozbec »

muuz jeden dozaz me taky chladi min klima ale vic me zarazi ze pri zapnuti necvakne vi nekdo co a jak???
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“