


No pokud Ti odešlo čerpadlo, tak to mohlo mít jednu z následujících příčin: 1) málo jsi předehříval rostlinný olej, 2) nestartoval jsi a nevypínal před delší odstávkou na naftu, 3) používal jsi použitej olej pochybný kvality, 4) použitej olej pochybný kvality jsi nedostatečně filtroval. Motory LIAZ a zejména jejich čerpadla jsou dostatečně robustní a mají relativně velké tolerance, takže při dodržení uvedených zásad se Ti čerpadlo porouchat nemohlo. Pokud se tedy ještě nejednalo nejednalo o A) výrobní vadu čerpadla B) čerpadlo bylo dlouhodobě provozováno na odsiřenou naftu, která má vyloženě špatné mazací schopnosti a čerpadla starší výroby ji rády nemají - naproti tomu rostlináč maže výtečně a lépe než nafta. C) špína v palivu D) voda či jiná látka v palivu.
Projdi si ty možné příčiny hezky pomaličku a v klidu, nech si ukázat čerpadlo, zjisti, CO se pokazilo a uvidíš, že pokud jsi dodržel zásady používání rostlináče v dieselu, pak ta havárie čerpadla rostlináčem zapříčiněná nebyla


