Rada při výběru vozu pro provoz na RO/vyfrit

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

evil
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 26 kvě 2008, 08:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Rada při výběru vozu pro provoz na RO/vyfrit

Příspěvek od evil »

Ahoj lidi,
potřeboval bych poradit s výběrem auta ;-)
Chci něco většího s klimatizací, kolem cca 150kkč.
Finalisti jsou zatím
- VW Caravelle
- MB Vito
A případně Ford Modeo kombi (ten jako zástupce malých aut z cenové kategorie kolem 85 kkč).

Zajímaly by mne vaše zkušenosti s těmito vozy a provozem na RO/vyfrit, doporučení ohledně výběru morizace a případně doporučení jiného podobného auta (osobní van nebo XXL kombi).

Předem díky :)
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

pokud za to dáš přes 100k tak seženeš úplně úžasnou MB 124 300TDT, tj. kombi v turbu, s plnou palbou v kůži, automat, klima, nivo atd., atd. daj se sehnat okolo 100kW. Nebo pak C-klasse kombi 2,5D(TD) ještě řadový čerpadlo, sice je to jenom Cčko, ale taky super svezení a hlavně podvozek lepší než 124. Tuty jsou s vitem úplně ideální.

Mondeu bych se vyvaroval. Přeci jen ford, bude to mít lucase nejspíš a bude to hned rezaví.

jinak s VW jsou taky dobrý zkušenosti.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
evil
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 26 kvě 2008, 08:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od evil »

wiguf píše:pokud za to dáš přes 100k tak seženeš úplně úžasnou MB 124 300TDT, tj. kombi v turbu, s plnou palbou v kůži, automat, klima, nivo atd., atd. daj se sehnat okolo 100kW. Nebo pak C-klasse kombi 2,5D(TD) ještě řadový čerpadlo, sice je to jenom Cčko, ale taky super svezení a hlavně podvozek lepší než 124. Tuty jsou s vitem úplně ideální.
O W124 jsem sice taky uvažoval, ale problém je v tom, že za "malé" kombi jsem ochoten dát tak max. kolem 80. A to už pak ta W124 není ani úplně ani úžasná a ani z druhé poloviny devadesátých let... A mercedes nemercedes, nedělám si iluze o korozi na 20 let starým autě. Jinak mercedes-rulezzz ;-)
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

no za 80 se taky sežene slušnej, ale výbavu si už nevybereš, je to sice malé kombi, ale po sklopení zad. sedaček má kufr 2 metry krychlový. Jinak bych se podíval po tý W202 2,5D. Když seženeš garážovaný auto tak tam koroze nebude. A sou i mladší než 20let. Já se stářim neřídim, důležitej je stav.

Musíš jezdit po inzerátech a pár jich vyzkoušet. Ale pokud je ti 124T malá tak pak jedině Vito.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

.a
Naposledy upravil(a) mm dne 26 kvě 2008, 20:38, celkem upraveno 1 x.
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

ale pokud chces jezdit na olej tak MB je jedinny reseni Radovy cerpalo je radovy cerpadlo ja bych vahal mezi w202 2,5td vito 110d a nebo w210 300tdt vsechny maji sve + - ja BYCH sel do w210 300tdt opravdu uzasne svezeni
maska01
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 24 led 2006, 15:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od maska01 »

ještě možnost podívat se po ssangyong musso 2,9 D nebo TD je tam motor MB 5-válec řadový čerpadlo, je to 4x4, většinou má klimu, ABS, jen je nutný si dát při koupi pozor na stav převodovky a kardanu, řazení 4x4 (odchází často elektromotor který to řadí), podtlakový volnoběžky na přední nápravě dost často netěsnost, jinak myslím že prostorově se mu málo co vyrovná. ceny od 80-150 k
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

Mel jsem sangyong musso.... motor je uzasny a olej idealni ale vsechno ostatni je naprd..... Ja jsem prodal musso a koupil Vito 110d jsem naprosto spokojeny Musso nikdy vice....
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33700
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud si vybereš cokoliv tak se nejvíc zajímej o váhu vzduchu a zda má čidlo na měření teploty paliva, zda má lanko nebo jen pedál plynu, vyfrit je složení různé, a váha naváží množství vzduchu a podle tohoto údaje a teploty paliva, polohy pedálu, řj motoru určí dávku paliva , ale na kvalitní motorovou naftu nikoliv dávku sračky pochybného složení a výsledek může být i velké zklamání miloš
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

mm píše:Mel jsem sangyong musso.... motor je uzasny a olej idealni ale vsechno ostatni je naprd..... Ja jsem prodal musso a koupil Vito 110d jsem naprosto spokojeny Musso nikdy vice....
To bych podepsal :D :D :D Musso :(
GIV Variant TDi ???kW
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

Tak pro co jsi se rozhodl ?
evil
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 26 kvě 2008, 08:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od evil »

mm píše:Tak pro co jsi se rozhodl ?
Musso se mi vždycky líbilo... Už jsem ho chtěl koupit před několika lety... Ofrouty se mi vždycky líbily... Jen jsem ani tehdy nenašel nikoho, kdo by s ním byl vyloženě spokojený, jen samé nespokojené bývalé majitele. A protože hledám něco "spolehlivého", tak to nepřipadá v úvahu; nespolehlivých excentrických vozů jsem už měl nespočet, tentokrát to nekupuju pro radost a uspokojení touhy po zajímavém autě, ale jako prostředek pro spolehlivý transport.

Zbývající kandidáti jsou:
VW Caravelle/Transporter/a spol.
MB Vito/a spol. 2,3D
MB W124T 250/300D

Primární denní použití vozidla je na cestu z Prahy do přírody a zpět; 2 lidi, 2 psi, 2 kola. Vím, že na to bohatě stačí kombi, ale problém je v tom, že kola = zahrádka => min. hodinu ztráta při sundavání/nandavání zahrádky a nosičů při každé cestě ven. A to už je tolik, že to značně omezuje čas strávený venku, takže se to pak už ani nevyplatí jezdit ven. Když nechám zahrádku/nosiče přes noc na autě, okamžitě mi to ukradnou zámek nezámek (nemám garáž).

Chtěl jsem se podívat po autobazarech, abych zjistil vnitřní prostorové dispozice Vita a Caravelly, ale jak na potvoru ani v jednom z bazarů, kde jsem byl, prostě neměli...

Takže jsem furt na začátku, jen jsem Modeo vyměnil za Medvěda ;-)
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

Nekupuj musso hlavne to ne. Narval jsem do něj cca 30 000 aby bylo prodejny. Nedovedl bych si predstavit s mussem jet nekam na dovolenou.

Jinak VITO neni nejaky super spolehlivy MB.... ALe je to spis od kusu. Ale zase oproti VW je na olej vhodnejsi MB.
berlingo 97
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 26 led 2008, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od berlingo 97 »

Ja mám berlingo 97 velké prostorné spolehlivé 200 000km najeto. Vyměna starteru vodní pumpy a samo rozvody. Dvě kola+kočár není problem. Nikomu však nic nenutím možná mam jen šťestí jsem spokojen papá vše a žere kolem 6l na 100km. :)
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

vito papa 8-12 dle stylu jizdy ale 12 je s nalozenym vozejkem na plno
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“