EGR .zaslepit ,nezaslepit ??? anketka :-))
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Neváhat a zaslepit, nevím jak sem na tom se spotřebou,ale je přeče logické, že když tam jde míň bordela, bude to lepší, nic bych neřešil a ani bych o tom nepřemýšlel... Já osobně co sem se o egr dočetl, tak mi trvalo rozhodování den a bylo jasno- stačí se podívat na ty hnusy co to pouští do spal. prostoru- tím kdyby mě někdo krmil, tak .... !
_________________
Golf 3 1.9 TDI 66 KW, zatím jen EGR off
_________________
Golf 3 1.9 TDI 66 KW, zatím jen EGR off
Tím to asi nevyřešíš, zkontroluj ventil N75.mattiass píše:Ahoj tak jsem se rozhodl taky zaslepit egr ventil protoze mi auto opri jizde do kopce haze nouzak a po diagnostice jsem zjistil zavadu tlak v sacim potrubi tak sem vydedukoval ze zaslepeni egr by to mohlo vyresit problrm
Seat toledo 66 Kw rv 98
mattiass píše:Ahoj tak jsem se rozhodl taky zaslepit egr ventil protoze mi auto opri jizde do kopce haze nouzak a po diagnostice jsem zjistil zavadu tlak v sacim potrubi tak sem vydedukoval ze zaslepeni egr by to mohlo vyresit problrm
Seat toledo 66 Kw rv 98
to vypadá na dírku....
Jinag EGR ven o tom žádná..
- Vecernicek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 400
- Registrován: 07 srp 2007, 20:59
- Bydliště: Btrnio
Řekl bych, že se tu řeší několik typů provedení EGR ventilů najednou a proto ty rozkoly a asi i chyby. Když odpojíte EGR musí se odpojit i funkce uzavírací klapky ta zajišťuje pokles tlaku v sacím potrubí a umožňuje průchod výfukovým plynům přes ventil. V opačném případě dojde při aktivaci funkce k silné pumpáži motoru v důsledku "zašpuntování" sacího potrubí klapkou(hrozné zvuky, mraky chyb v ŘJ, atd.). Když je funkce mechanická stačí ji odpojit a je to. Pokud máte EGR s obtokem mimo klapku třeba na SDI, pak je nutno odpojit obě regulace. U EGRu který je ovládán podtlakem zaslepením hadice a klapku která je ovládána servem nejlépe její demontáží z ovládacího čepu. Drží jen na dvou šroubech. Nejen, že je to jednoduché, ale celý systém se pro ŘJ a i případného technika v servisu(pro případ záruky vozu) tváří normálně. Zaslepení přefukového potrubí je vhodné z důvodu zajištění úplné těsnosti, zož je důležité zejména u ojetých vozů, kde je sedlo ventilu již většinou opotřebováno. Dále se to dělá z důvodu odstranění celého přefukového potrubí pro zamezení již zmíněných pazvuků(pak jsou záslepky dvě. Zrychlení ohřevu motoru, alespoň v té nejdůležitější fázi(do 60*C) je nesmysl, také už to někdo zmínil. Ani se mi moc nezdá, že by docházelo k testování EGRu za jízdy(v tahu), protože v tu chvíli by došlo k výraznému poklesu výkonu(zakopnutí) a to by opravdu nebylo pěkné svezení. Vyloučit toto tvrzení však nemohu, nemám k dispozici zmíněný materiál. Pokud dojde v důsledku odstranění funkce EGRu k nějaké chybě něco jste udělali špatně. Systém až na detaily nemá možnost ověřit funkci. Pokud máte vybavené auto výfukovým filtrem pevných částic funkci EGRu bych neodpojoval, výměna není laciná záležitost.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 23 led 2006, 20:01
- Bydliště: Brno /Prievidza
jenom poopravim tvrzeni od trojka, cinnost egr konci na urcitem zatizeni, otackach, a zacina na urcite teplote motoru. RJ ale umi zjistit ci je ok. jak se otevre, poklesne hmotnost nasavaneho vzduchu pres vahu... nektere rj to nepisou nektere jo...
audi 100, 2.5TDi R5 AEL, egr off, kat off, maxidot z a6 4b0920933G + palivomer mod by me, eberspaecher, audi concert CD + md changer, tog sensor emulator, nokia 610, xenon cocky z O2, nova jednotka + fungl nove cerpadlo, turbinka K16 misto puvodni K14
Možno je to riadna hlúposť ale opýtam sa:(LOL)
Len ma tak napadlo čo keby som namiesto prisávania z výfuku prepojil tú rúrku na prisávanie cez vzduchový filter či by aj vtedy zistila RJ že sa niečo deje? Je mi jasné že by tam nebol ten tlak ale išiel by vzduch cez EGR.
Len ma tak napadlo čo keby som namiesto prisávania z výfuku prepojil tú rúrku na prisávanie cez vzduchový filter či by aj vtedy zistila RJ že sa niečo deje? Je mi jasné že by tam nebol ten tlak ale išiel by vzduch cez EGR.

Passat combi, B6, 1,9 TDI PD 74kW, automat 4r.,r.v. 2002, motor AVB,
predošlé:
Seat Ibiza 6L 1,9 TDI 96kW, r.v. 2002
Ford Escort 1,8 16v, r.v. 1996
predošlé:
Seat Ibiza 6L 1,9 TDI 96kW, r.v. 2002
Ford Escort 1,8 16v, r.v. 1996