Špatné těsnění pod hlavou-vliv na motor ???
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Špatné těsnění pod hlavou-vliv na motor ???
Na Oct.TDI 81 KW má již delší dobu špatné těsnění pod hlavou, což se projevuje ztrátou vody při vyšších otáčkách motoru cca. 0,5 až 1 l na 100 km. Když jedu řekněmě předpisově,tak se neztratí ani kapka. Veškerá voda mizí asi ve válci (ven neteče a do oleje se nedostává-zatím). Chtěl bych se tedy zeptat,zda to mám nechat zatím být a počkat až se to zhorší nebo opravit???
Má voda spalující se v motorovém prostoru nějaký vliv na jeho životnost popřípadě na výkon motoru???
Poslední otázka-našel by se někdo šikovný,kdo by mi to těsnění v okolí Vyškova nebo Brna opravil a kolik by to stálo????
Díky
Má voda spalující se v motorovém prostoru nějaký vliv na jeho životnost popřípadě na výkon motoru???
Poslední otázka-našel by se někdo šikovný,kdo by mi to těsnění v okolí Vyškova nebo Brna opravil a kolik by to stálo????
Díky
Octavia L&K, TDI 81 kw
Poškození těsnění hlavy je škodlivé vždy a v jakémkoli případě. Pokud voda mizí do válce, je to možná jedna z nejnebezpečnějších alternativ. Je to totiž špatně zjistitelné amatérským okem (když jde voda do oleje, poznáš to celkem snadno tím, že v olejové náplni se bude tvořit hnědá emulze). Jenže voda ve válci může způsobit mnohem fatálnější důsledek - pokud by se po vypnutí motoru voda dostávala do válce, při následném pokusu o start velmi pravděpodobně praskne píst nebo se ohne ojnice. Pokud "pouze" vyhoří startér, je to to nejmenší zlo (ale on, mrcha, zpravidla vydrží a odejde něco na motoru).
Opravu rozhodně neodkládej. Není to finančně až tak náročná oprava (těsnění + sada šroubů hlavy = cca 1200 Kč) a práce cca 4 hodiny. Šikovný mechanik to zbouchá za odpoledne a i s materiálem si řekne do 3000 Kč.
Opravu rozhodně neodkládej. Není to finančně až tak náročná oprava (těsnění + sada šroubů hlavy = cca 1200 Kč) a práce cca 4 hodiny. Šikovný mechanik to zbouchá za odpoledne a i s materiálem si řekne do 3000 Kč.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Můžete mi prosím ještě vysvětlit proč zapouštět ventily. Já jsem to pochopil tak, že zkontroluji hlavu a pokud bude prohlá tak ji nechám srovnat a dám širší tesnění. Pokud slíznu hlavu např. o 0,02 mm tak když dám nové těsnění o 0,02 mm širší tak tím bych se přece měl vrátit do stejné pozice při zachování stejné komprese a stejných vůlí.????? Nebo v čem se pletu. Dokážete mi to prosím někdo vysvětlit???Huml píše:doporučuju nechat hlavu líznout a podle stažení nechat zapustit ventily, ale to se do 3500,- asi nevejde, ale zas je záruka, že to nebude za čas tlakovat znova
Předem děkuji
Octavia L&K, TDI 81 kw
souhlas , a když je dole , tak přebrušuji ventily, a nové simerinky,přesně jak jsi napsal , je lepší zaplatit o něco víc , při jedné práci , než to dělat znovuHuml píše:doporučuju nechat hlavu líznout a podle stažení nechat zapustit ventily, ale to se do 3500,- asi nevejde, ale zas je záruka, že to nebude za čas tlakovat znova
TDI motor má hlavu rovnou a spalovací prostory v pístu, tím že srovnáš hlavu tak jí srovnáš a kompresi nezměníš. Na benzínu máš spalovací prostory v hlavě takže když jí přebrousíš tak zmenšíš spalovací prostor a tím zvýšíš kompresi. Na TDI motoru ne protože v hlavě nemáš žádný vybrání máš jí rovnou. bez spalovacích prostor. ty jsou v pístech. Tloušťka těsnění se určuje podle přesahu pístů přes blok. A ty ventyly musíš zapustit pokud hlavu zbrousíš moc aby ti nenarážely do pístů. Někdy jsou na hlavě značky kam až můžeš jít s broušením.
Škoda Octavia 1.9TDI PD 96 kw
Přesně tak - při orovnání hlavy na naftovém motoru se komprese nezmění, takže není třeba dávat silnější těsnění. Pokud bys ovšem hlavu pouze orovnal a vrátil ji zpět, může se stát, že ventily budou narážet do pístu (je třeba si uvědomit, že pokud je píst v HÚ, je jeho vzdálenost od hlavy pouze několik desetin milimetru).
Mělo by platit - o kolik orovnáš hlavu, o tolik je třeba zafrézovat ventily do sedel.
Nicméně je potřeba vědět, že výrobce rovnání hlavy nedovoluje.
Mělo by platit - o kolik orovnáš hlavu, o tolik je třeba zafrézovat ventily do sedel.
Nicméně je potřeba vědět, že výrobce rovnání hlavy nedovoluje.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)