Špatné těsnění pod hlavou-vliv na motor ???

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jinak přesahy pístů se měří hloubkoměrem, nejlépe digitálním nebo hodinkami. Je to dost přesná práce.

Správně by se přesahy měly měřit při každé demontáži hlavy. Pouze nasadit nové těsnění o stejné tloušťce je špatně (i když to tak skoro všichni dělají, i já :wink: ). Stává se totiž, že zejména starší motory trpí problémem natahování ojnic. Ojnice se vlivem různých sil v motoru vytahují do délky, čímž mohou způsobit větší přesah než je zdrávo. Pokud by tomu tak bylo a přesah by byl jiný, musí se na základě toho použít "vyšší" těsnění. A pokud by přesah byť jediného pístu překročil 1,200 mm, musí se vyměnit všechny ojnice v motoru (předpis výrobce). Nicméně buď v klidu - ještě jsem neviděl nikoho, kdo by to takto dělal (ani ti nejlepší mechanici).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

Všem díky moc. :)
Octavia L&K, TDI 81 kw
petanzl
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 01 čer 2008, 18:50
Odpovědi: 0
Bydliště: uherské hradiště

Příspěvek od petanzl »

jen zvědavost? jaký je důvod pro výměnu šroubů na hlavě? ty původní se nedají použít? TDi jsem ještě nerozebíral, tak nevím, ale všechny benzíňáky jsem udělal jen s těsněním, šrouby jsem dal zpaátky??? :o
Octavia 1,9 81Kw, kombi, 2000, 300 000
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

natažení a předpětí
petanzl
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 01 čer 2008, 18:50
Odpovědi: 0
Bydliště: uherské hradiště

Příspěvek od petanzl »

áha-díky, ale stejně to asi svěřím mechanikovi:-D
Octavia 1,9 81Kw, kombi, 2000, 300 000
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“