zlobí zadní stěrač

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Ripper
Přispěvovatel
Příspěvky: 217
Registrován: 10 bře 2008, 19:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

zlobí zadní stěrač

Příspěvek od Ripper »

Mám menší problém. Zapnu zadní stěrač, jednou setře a potom stírá přerušovaně. Vždy se zastaví někde v půlce a potom se zase rozjede a tak pořát dokola. Nevím jestli jsou v motorku nějaké uhlíky, nebo něco co je třeba vyměnit. Mám Oct. combi, r.v. 1999, 1,9TDI. Díky za rady a postřehy.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Mrkni sem:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... st%ECra%E8

"zabordelená / přidřená" hřídelka... rozebrat vyčistit... namazat... nebo opravárenská sada :D
GIV Variant TDi ???kW
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

pozri este aj konektory vzadu vlavo dole vo vnutornom blatniku ;)
Uživatelský avatar
papirex
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 19 črc 2007, 18:48
Odpovědi: 0
Bydliště: karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od papirex »

zdar. no jo. ale kdyby to byla hřídelka, tak by neměl ten stěrač fungovat OK když držím páčku zadního stěrače, ne? to by bylo taky přerušované. hm? když ji pak pustím a nechám jen cyklovač, tak to blbne, ale když páčku podržím, tak valí OK. určo to bude ta hřídelka? nechci se hádat, jen mi mechanická závada nejde dohromady s elektrickou... :( :?
speed4ever - ATJ - vstřiky 130k, Turbo před výměnou.
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

papirex píše:zdar. no jo. ale kdyby to byla hřídelka, tak by neměl ten stěrač fungovat OK když držím páčku zadního stěrače, ne? to by bylo taky přerušované. hm? když ji pak pustím a nechám jen cyklovač, tak to blbne, ale když páčku podržím, tak valí OK. určo to bude ta hřídelka? nechci se hádat, jen mi mechanická závada nejde dohromady s elektrickou... :( :?
stejne to rozdelej a namaz, nic tim nezkazis...
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

No nevím, původně to byl Ripperův příspěvek a ten nic o přidržené páčce nepsal :o ... pak to sem přimotal Papirex :)
Jinak v tom celku motorku s převodovkou jsou samozřejmě snímací kontakty, deska SMD elektroniky...
Rozpoj štekr, dej motorku 12V napřímo a uvidíš :D dodrž polaritu !!! (LOL)
GIV Variant TDi ???kW
PEMI
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 17 čer 2008, 12:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

zadní stěrač

Příspěvek od PEMI »

Dle mé zkušenosti je zarezlá oska ramene stěrače.Při rozebírání je nutno vyjmout gumový okroužek zatěsňující hřídel z venčí a je cca1 cm pod okrajem tubusu kluzného ložiska, opatrně vytláčet směrem dovnitř.Toto samozřejmě při rozebrané převodovce stěrače.To, že stěrač zůstával v různých polohách bylo vypnutím časovače, protože pro velký odpor tento nedokončil dráhu v čase.Tolik má zimní zkušenost se zadním stěračem.Úspěch při repasu přeje PEMI
Ripper
Přispěvovatel
Příspěvky: 217
Registrován: 10 bře 2008, 19:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Ripper »

Tak je to hotové. Bylo to tak jak píše většina z vás. Zarezlá osička stěrače. Vyčistil jsem to a znovu namazal a už to jede. Díky všem. :-D
Uživatelský avatar
papirex
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 19 črc 2007, 18:48
Odpovědi: 0
Bydliště: karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od papirex »

včera jsem to taky rozebral a vyčistil. jenže jsem prostříkal WDčkem celý zámek a nejde mi otevřít kufrrrrrrr. jak se otevírá kufr zevnitř? abych to mohl aspoň opravit? dík
speed4ever - ATJ - vstřiky 130k, Turbo před výměnou.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Ripper píše:Tak je to hotové. Bylo to tak jak píše většina z vás. Zarezlá osička stěrače. Vyčistil jsem to a znovu namazal a už to jede. Díky všem. :-D
to přerušování dělá tepelná pojistka, velkej odpor zapříčiní větší průtok proudu
Uživatelský avatar
papirex
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 19 črc 2007, 18:48
Odpovědi: 0
Bydliště: karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od papirex »

Slavkov píše:No nevím, původně to byl Ripperův příspěvek a ten nic o přidržené páčce nepsal :o ... pak to sem přimotal Papirex :)
Jinak v tom celku motorku s převodovkou jsou samozřejmě snímací kontakty, deska SMD elektroniky...
Rozpoj štekr, dej motorku 12V napřímo a uvidíš :D dodrž polaritu !!! (LOL)
a diskuze co? pomohla :D ale jinak sorry, že jsem sem přimotal něco, co vedlo k vyřešení problému.
nehledě na to, že přidrenou hřídelku přimotal Slavkov. Yeah...
speed4ever - ATJ - vstřiky 130k, Turbo před výměnou.
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Mno, je to pekelně starý téma, ale zkusím to. Zřejmě ten samej problém, zarezlá osička. Včera jsem ho zapnul, setřel sklo přerušovaně až do konečný polohy (jakoby drhnul), pak se stejěn vracel a zůstal v půlce. Když jsem vylezl z auta že mu trošku pomůžu, tak se rozběh. Dneska ráno že si setřu sklo, to samý, ale v půlce už zůstal a nešlo s ním hnout. Vrátil se do původní polohy až po dalším nastartování za asi 10 hodin.
Mojí otázkou je. Když to rozeberu, ten těsnící o-kroužek, dá se někde koupit ve škodovce nebo jak? Abych to nerozebral a pak byl v prdeli :))
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Hmm, tak to opravdu netuším, ale asi neee, protože prodávají takovou kompletní opravnou sadu (včetně hřídelky atd ) :(
Jinak tady v Brně máme takovou "O-kroužkotechnu", kde se dá koupit lecos a pak případně trocha improvizace :D

Oprav to dokud Ti nepraskne ten plastový obal okolo hřídelky, pak už je pozdě... prostě zateče, zamrzne, praskne...
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

No já si myslim, že tak špatný to nebude :) Ještě tři dni zpátky to běželo naprosto bez problémů :) No uvidíme. Dneska jdu stejně s brzdama za mechanikem, tak to zkusim hodit na něj ať se s tim nepatlám :D
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Tak stěrač je už delší dobu kaput, tak řeším co s ním.

První problém je ten, že sehnat opravnou sadu k tomu se mi nikde nepodařilo :D Když se zeptám ve škodovce, tak na mě koukaj jak na debila :D když se zeptám jinde, tak... no taky :D takže nevím kde to splašit :D

Druhá věc je, že předpokládám, že je kaput i motorek. Novej stojí ranec a starší kupovat nechci, to bych moh bejt za měsíc tam, kde jsem teď. Známej mi navrhnul, že to zkusí opravit, prej se tam vymění uhlíky a takovýhle píčovinky a bude to frčet. Prej to dělal několikrát na Fordech a na kombíkový Oktávce a prej to funguje :) Tak nevím, jestli má cenu se o to vůbec pokoušet.

Někdo zkušenosti s tím?
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“