EGR .zaslepit ,nezaslepit ??? anketka :-))
Moderátoři: šulda, Moderátoři
poraď, ako by som mal postupovať pri Octavii Tour r.v. 2007, 1.9TDI/74kWtrojka píše:Řekl bych, že se tu řeší několik typů provedení EGR ventilů najednou a proto ty rozkoly a asi i chyby. Když odpojíte EGR musí se odpojit i funkce uzavírací klapky ta zajišťuje pokles tlaku v sacím potrubí a umožňuje průchod výfukovým plynům přes ventil. V opačném případě dojde při aktivaci funkce k silné pumpáži motoru v důsledku "zašpuntování" sacího potrubí klapkou(hrozné zvuky, mraky chyb v ŘJ, atd.). Když je funkce mechanická stačí ji odpojit a je to. Pokud máte EGR s obtokem mimo klapku třeba na SDI, pak je nutno odpojit obě regulace. U EGRu který je ovládán podtlakem zaslepením hadice a klapku která je ovládána servem nejlépe její demontáží z ovládacího čepu. Drží jen na dvou šroubech. Nejen, že je to jednoduché, ale celý systém se pro ŘJ a i případného technika v servisu(pro případ záruky vozu) tváří normálně. Zaslepení přefukového potrubí je vhodné z důvodu zajištění úplné těsnosti, zož je důležité zejména u ojetých vozů, kde je sedlo ventilu již většinou opotřebováno. Dále se to dělá z důvodu odstranění celého přefukového potrubí pro zamezení již zmíněných pazvuků(pak jsou záslepky dvě. Zrychlení ohřevu motoru, alespoň v té nejdůležitější fázi(do 60*C) je nesmysl, také už to někdo zmínil. Ani se mi moc nezdá, že by docházelo k testování EGRu za jízdy(v tahu), protože v tu chvíli by došlo k výraznému poklesu výkonu(zakopnutí) a to by opravdu nebylo pěkné svezení. Vyloučit toto tvrzení však nemohu, nemám k dispozici zmíněný materiál. Pokud dojde v důsledku odstranění funkce EGRu k nějaké chybě něco jste udělali špatně. Systém až na detaily nemá možnost ověřit funkci. Pokud máte vybavené auto výfukovým filtrem pevných částic funkci EGRu bych neodpojoval, výměna není laciná záležitost.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 31
- Registrován: 01 čer 2008, 18:50
- Bydliště: uherské hradiště
Odpovědi: 0
já jsem jenom zaslepil hadičku a tím zůstal egr zavřený-dnes ráno 800 km jízda a spotřeba 5,3, při průměru 96 km/h, což je pro mě skoro o 0,4l míň než obvykle:-) Takže při ceně nafty si říkám-dobrý tah, zaslepit a nikdy jinakhimi píše:porad mi neni jasne jestli je dobre pri zaslepeni EGR zaslepkami ucpat i hadicku. nekdo pise ze ano, nekdo ze ne (at se to hybe a nezatuhne).. diky za odpovedi

Octavia 1,9 81Kw, kombi, 2000, 300 000
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 23 led 2006, 20:01
- Bydliště: Brno /Prievidza
Odpovědi: 0
panove, doporucuju http://www.geocities.com/tech4tdi/pages/egrfix.html mam tento princip pouzity i na audi 100, prestalo hazet chybu egr do pametimcsolle píše:o1 2004 96kw nebude padat do nudzaku? niekde som cital ze tie novsie motory padaju

audi 100, 2.5TDi R5 AEL, egr off, kat off, maxidot z a6 4b0920933G + palivomer mod by me, eberspaecher, audi concert CD + md changer, tog sensor emulator, nokia 610, xenon cocky z O2, nova jednotka + fungl nove cerpadlo, turbinka K16 misto puvodni K14
- David.GIII.tdi
- Sběrač informací
- Příspěvky: 26
- Registrován: 21 led 2007, 11:20
- Bydliště: Hradec Králové
Odpovědi: 0