přečipování sharana

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

h0nza
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 25 zář 2006, 09:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od h0nza »

pedro píše:chlapi to co mi tu říkáte jsem napsal hned do mého prvního odkazu. kde byla otázka, jestli si pomůžu přečipováním a ne proč se mi zvedla spotřeba. díky moc
Chlape, chlapi ti chteji rict, ze mas na aute gumy s vetsim obvodem, nez ma byt a nez technicak povoluje. Porusujes tim podminky provozu auta na silnici, protoze auto na tyto gumy zrejme nebylo homologovany. Na technicky by to rozhodne nemelo projit. Dalsim problemem je, ze ukazuje spatne tachometr, a to jak rychlost, tak vzdalenost, takze s tim zvysenim spotreby to nemusi byt tak zhavy, ale to se zrejme nikdy nedozvis. Samozrejme je taky auto linejsi, protoze jsi vlastne upravil prevody do pomala. Takze pokud tam chces mit gumy na 17" kole a 225-tky, tak bys mel zvolit zvolit profil 40 a ne 45.

Jinak pri rozmeru 225/45 tachometr ukazuje o 5% spatne, cili na 1000 km je to dalsich 50 km navic...

(viz konvertor pneumatik)

Zdravi
Honza Marek
Naposledy upravil(a) h0nza dne 26 čer 2008, 09:49, celkem upraveno 1 x.
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Už jenom proto, že's tam dal kola o jiném průměru, jsi pěkná lama, která si říká o pojišťovací průser, když to do někoho vopřeš. Že širší kolo líp sedí? Ne nutně, navíc sis zvednul auto o dobrý 1,5cm.
A že ti to žere? Dobře ti tak, čemu se divíš, vezmi si trekový kolo, udělej okruh po okolí a pak si vezmi horáče s 2,1" gumama. Budeš servanej jak brusinky. Jak se asi myslíš cejtí ten motor? STEJNĚ, protože valivej odpor je zatracene jinej. Zákon zachování energi funguje, takže než se ti po deckách vrátí cena za přečipování, tak dřív dostaneš pořádněj aquaplaning.
Hlavně, že DYZAJN!
Uživatelský avatar
zajac
Přispěvovatel
Příspěvky: 152
Registrován: 22 zář 2006, 09:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od zajac »

Neviem, ale zdá sa mi divné že na sharane 1.9TDI 85kW sú pneumatiky 185/60 R15. Nech napíšu aj iný čo majú sharanov, alhambry, nemali by tam byť pre tento motor od výroby iné rozmery (195/65R15 resp. 205/60R16)? :?
VW Bora 1.9 TDI PD 74kW /ATD/2001, 288/232 GT1749VA, Jednohmota, EGR Off+chip 155Ps 380Nm soft Profitunig + Netopier.
pepik
Přispěvovatel
Příspěvky: 527
Registrován: 23 led 2006, 21:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od pepik »

zajac píše:Neviem, ale zdá sa mi divné že na sharane 1.9TDI 85kW sú pneumatiky 185/60 R15. Nech napíšu aj iný čo majú sharanov, alhambry, nemali by tam byť pre tento motor od výroby iné rozmery (195/65R15 resp. 205/60R16)? :?
ja tam mam 18 palcovy. 225.40 :D :D
golfgti16v
Přispěvovatel
Příspěvky: 475
Registrován: 21 kvě 2008, 19:20
Odpovědi: 0
Bydliště: šumava

Příspěvek od golfgti16v »

ja mam taky 18 tky vzadu dokonce 265 a ted jsem jel 500 km skarou pro auto tam prazdny zpet naloženy a spotřeba 7 litru což si myslim že na tu šiři to je v poho jinak kola mam zapsany i v t.p.
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

No já bych to neviděl tak tragycky.Problém je ,že prvotní pneu 185/60R15 jsou pro sharana malé!!! Tudíž to jelo jak motokára a tacho kecal.Předepsané pneu pro sharana PD jsou 195/65R15 zesílené!!,nebo alu 215/55R16 také zesílené!!.Je pravda že 225/45R17 jsou trošku větší ,ale nepatrně oproti origo .Ale ty jsi tam měl menší než origo tak ten rozdíl je velký a znatelný.Příklad,třeba škodovka to obouvala na oktávky běžně- V základu to jede 195/65R15 a origo alu 17 jsou na 225/45R17 takže je to v toleranci.Alternativní pneu nejsou vždy stejně veliké u žadného auta!!.Je to vždy v toleranci cca+-2%.Příklad z mého multivana origo štítek s doporučenými pneu: 205/60R16C,nebo215/60R16C a nebo 225/60R16C.A teď babo radˇ,když každá pneu je jinak vysoká.
Teď k tomu čipování moje zkušenost je že se spotřeba sníží o 0,5-1L,alespoň u mě to tak je.Měl jsem cca 5sharanů a teď druhého multivana a všechny jsem si čipoval sám a spotřeba šla dolů-samozřejmě v určitém režimu jizdy.Jezdím dálky,měřeno na dlouhých trasách cca1000-1500KM vkuse v jeden den.Když pojedu kládu tak to samozřejmě žere,čip nečip. :)
Závěrem- já bych tam ty 17-ctky nechal a čipnul bych to protože v originálu je 85KW těžkej lenoch,kterej žere a nejede!!. :)
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
pepik
Přispěvovatel
Příspěvky: 527
Registrován: 23 led 2006, 21:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od pepik »

sharik4x4 píše:No já bych to neviděl tak tragycky.Problém je ,že prvotní pneu 185/60R15 jsou pro sharana malé!!! Tudíž to jelo jak motokára a tacho kecal.Předepsané pneu pro sharana PD jsou 195/65R15 zesílené!!,nebo alu 215/55R16 také zesílené!!.Je pravda že 225/45R17 jsou trošku větší ,ale nepatrně oproti origo .Ale ty jsi tam měl menší než origo tak ten rozdíl je velký a znatelný.Příklad,třeba škodovka to obouvala na oktávky běžně- V základu to jede 195/65R15 a origo alu 17 jsou na 225/45R17 takže je to v toleranci.Alternativní pneu nejsou vždy stejně veliké u žadného auta!!.Je to vždy v toleranci cca+-2%.Příklad z mého multivana origo štítek s doporučenými pneu: 205/60R16C,nebo215/60R16C a nebo 225/60R16C.A teď babo radˇ,když každá pneu je jinak vysoká.
Teď k tomu čipování moje zkušenost je že se spotřeba sníží o 0,5-1L,alespoň u mě to tak je.Měl jsem cca 5sharanů a teď druhého multivana a všechny jsem si čipoval sám a spotřeba šla dolů-samozřejmě v určitém režimu jizdy.Jezdím dálky,měřeno na dlouhých trasách cca1000-1500KM vkuse v jeden den.Když pojedu kládu tak to samozřejmě žere,čip nečip. :)
Závěrem- já bych tam ty 17-ctky nechal a čipnul bych to protože v originálu je 85KW těžkej lenoch,kterej žere a nejede!!. :)
tak tak mas pravdu origo je lenochod taky semm si ho cipoval sam mam tam ted cca 130 koni a maximalni spokojenost spotreba sla dolu mam spotrebu prumernou 7.4 a kdyz jedu dalku ustalenou tarozumne tak mam i 5.9 spotrebu a to jezdim na tech 18... :)
pedro
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 27 úno 2007, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Hodonín

Příspěvek od pedro »

hoši hoši hoši. všechno špatně. bylo tam špatné turbo. jak budete reagovat teď? zvlášť ti co mají vše dle předpisu, vyhlášek a zákonů. pořád nedokážu pochopit to že když jsem se zeptal jestli mi klesne po přečipování spotřeba tak všichi omýlají to poroč se mi zvedla. no ale to už je ted jedno symptom je vyřešen. těm co poradil a pomohli tak dík moc.
Naposledy upravil(a) pedro dne 26 čer 2008, 01:38, celkem upraveno 1 x.
VW sharan 2001, 1,9tdi PD 85kw, chip 135HP
pedro
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 27 úno 2007, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Hodonín

Příspěvek od pedro »

lt.kubosh píše:Už jenom proto, že's tam dal kola o jiném průměru, jsi pěkná lama, která si říká o pojišťovací průser, když to do někoho vopřeš. Že širší kolo líp sedí? Ne nutně, navíc sis zvednul auto o dobrý 1,5cm.
A že ti to žere? Dobře ti tak, čemu se divíš, vezmi si trekový kolo, udělej okruh po okolí a pak si vezmi horáče s 2,1" gumama. Budeš servanej jak brusinky. Jak se asi myslíš cejtí ten motor? STEJNĚ, protože valivej odpor je zatracene jinej. Zákon zachování energi funguje, takže než se ti po deckách vrátí cena za přečipování, tak dřív dostaneš pořádněj aquaplaning.
Hlavně, že DYZAJN!
nějak jsem nepochopil ten tvůj pojišťovací průser. když to do někoho nakouřím tak jsem viný i s předepsanýma gumama ne? a nebo se něco změnilo a nikdo mi o tom nic neřekl? co ty na to jako svazák. a jak se cejtí motor? moje auto vozí jen lidi a občas trochu nářadí. jak se má cítit motor který každý druhý den jede s vozíkem a tahá za sebou auta? a řekl bych že ty auta drží a jezdí. můžu se zeptat co máš za auto?
VW sharan 2001, 1,9tdi PD 85kw, chip 135HP
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

pedro píše: pořád nedokážu pochopit to že když jsem se zeptal jestli mi klesne po přečipování spotřeba tak všichi omýlají to poroč se mi zvedla.
Možná proto, že sis stěžoval na velkou spotřebu... :?
Oct asv 2000, DieselPower
pedro
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 27 úno 2007, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Hodonín

Příspěvek od pedro »

já jsem si na to nestěžoval. jen jsem to konstatoval a ptal jsem se jestli přečipování pomůže. nic víc nic míň.
VW sharan 2001, 1,9tdi PD 85kw, chip 135HP
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

pedro píše:
lt.kubosh píše:Už jenom proto, že's tam dal kola o jiném průměru, jsi pěkná lama, která si říká o pojišťovací průser, když to do někoho vopřeš. Že širší kolo líp sedí? Ne nutně, navíc sis zvednul auto o dobrý 1,5cm.
A že ti to žere? Dobře ti tak, čemu se divíš, vezmi si trekový kolo, udělej okruh po okolí a pak si vezmi horáče s 2,1" gumama. Budeš servanej jak brusinky. Jak se asi myslíš cejtí ten motor? STEJNĚ, protože valivej odpor je zatracene jinej. Zákon zachování energi funguje, takže než se ti po deckách vrátí cena za přečipování, tak dřív dostaneš pořádněj aquaplaning.
Hlavně, že DYZAJN!
nějak jsem nepochopil ten tvůj pojišťovací průser. když to do někoho nakouřím tak jsem viný i s předepsanýma gumama ne? a nebo se něco změnilo a nikdo mi o tom nic neřekl? co ty na to jako svazák. a jak se cejtí motor? moje auto vozí jen lidi a občas trochu nářadí. jak se má cítit motor který každý druhý den jede s vozíkem a tahá za sebou auta? a řekl bych že ty auta drží a jezdí. můžu se zeptat co máš za auto?
Hmm, pojišťovna nerada platí, že? No a když je to za hodně peněz, tak se snaží najít důvod aby nemusela. Stejná věc se řešila ve vlákně s xenonama. Nemáš to v TP, respektive není to schválené? Tak takové auto nemá co dělat na silnici. Pojišťovna zaplatí škodu, ale z tebe bude patřičnou část vymáhat. Je to tak, nejsme v USA, kde je to volnější.
tím motorem jsem myslel, že potřebuje víc paliva, aby překonal odpor gum. Kdysi někdo dal na Favorita 195ky gumy a začal žrát o litr víc.

Nevím k čemu Ti to bude, ale klidně: mám starou A6 2,5TDI, před tím jsem měl stejnej model (2,8i) na 215 (legálních) a přešel jsem na 205 a na těch jsem záůstal. Otec měl S4ku na 225kach a pokud byly trochu sjeté, tak se na tom ve větším dešti nedalo jet. Nejsem príznivcem širokých gum, protože bez dokonalýho podvozku to dle mýho nevyužiješ.
Uživatelský avatar
Zajic
Přispěvovatel
Příspěvky: 113
Registrován: 05 pro 2006, 13:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Vrané nad Vltavou

Příspěvek od Zajic »

A pokud to někdo nakouří do tebe a bude "šikovnej", tak se to taky může otočit proti tobě pokud dokáže že s předpisovým autem jsi měl možnost srážce zabránit.

Ale chápu to. Taky sem si tím prošel a kdysi jsem měl na Toyotě Starlet (650kg auto) 195/50/15 a při větším dešti to hráblo i na 5-ku. (noteeth)
Alhambra 1.9 TDI PD 85kW
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

Ivo píše:
lubomt píše:
Huml píše:jo přečipování zvedne výkon a za jistých okolností klesne i spotřeba, obecně to, ale říct nejde, spousta lidí chce čip kvůli zvednutí výkonu a chtějí ho taky využívat, tak potom v tomto případě nemůžeš čekat snížení spotřeby
kamionisti davaju pave cip kvoli spotrebe ako pise Huml,pri tych spusta kilometroch sa im to vyplati. Inac HUML - prvykrat v zivote vidim,ze si sa kopol a sakramentsky. Skus si dat koleso 225/45/17 a 195/65/15 vedla seba a uvidis ten rozdiel !!! Ziadne rovnake-rozdiel vo vyske kolies je min.2cm,skus to !!! 225-ka koleso je o dost vyssie a ma vacsi obvod
Lubomt : neviem či si náhodou nestrelil Ty (nič v zlom):

http://www.tuning.sk/converter_wheels.php

zadal som tie 15 a 17 a priemer kolesa v rozdiele 1 mm. Tak mi tam nepasujú tie 2 cm.
nestrelil. Vravim,postav si obe kolesa vedla seba a uvidis hned volnym okom totalny rozdiel, 17-tka je ovela vacsia. Skus a uvidis. 1mm to urcite nie je,dam si dnes tu robotu a napisem rozdiely
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 374
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

pedro píše:hoši hoši hoši. všechno špatně. bylo tam špatné turbo. jak budete reagovat teď? zvlášť ti co mají vše dle předpisu, vyhlášek a zákonů. pořád nedokážu pochopit to že když jsem se zeptal jestli mi klesne po přečipování spotřeba tak všichi omýlají to poroč se mi zvedla. no ale to už je ted jedno symptom je vyřešen. těm co poradil a pomohli tak dík moc.
reakcie žiadne, si nepísal aj iné príznaky že sa s autom niečo deje. A určite sa diať niečo muselo - núdzaky, dymivosť, úbytok oleja, slabý výkon a pod.sprievodné javy.

No a čipom si spotrebu upravíš, to keby si čítal už v mnoho príspevkoch bolo popreberané z predu aj zo zadu. Ale všetci ten "čipnutý"výkon auta radi použijeme keď to treba a tam potom údaje o spotrebe sú mimo misu.

:D inak fajn že si to vyriešil k spokojnosti.
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“