ceny bionafty

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

slovacek.milos píše:[ prostě ta výroba co píšou na netu je velmi složitá a co píše miloš bude asi nesmysl,
:o tak ti miloši nevím jak to myslíš....

jinak metanol zase není tak těžké sehnat : http://www.karavan.cz/e-shop/elektro-12 ... litru.html , ale za 15,- Kč ho mají jenom u milošů. Kdyby to bylo za ty prachy někde k mání, tak si lidi hromadně montujou do svejch benzíňáků karburátory a budou na to jezdit!! a vyšlo by je to ještě jevnějš než jezdit na plyn!!! A troufnu říct, že některé stříkačky by si stim poradily rovnou.

(rofl) se mi zdá že miloš nás tak trochu tahá za fusakli...

Jinak když se zamyslým nad tím tvým návodem, tak jsem si jistý, že vyrábíš (jesli vůbec jo) olej ředěný líhem a na to jezdíš. Při 2dl lohu co tam leješ, kdy je k dostání obvykle tak max. 5% roztok se ho tam dostane tak 10 gr. a potřeba je min. 400 gr. na tvých 45l vyfritu. Metanolu by jsi tam měl tedy nalít asi tak 8l a ne 4l. Taky si nejsem jistý jestli tam tak jak popisuješ vznikne vůbec methoxid sodný, který k proběhnutí reakce potřebuješ. Takže vlastně nechtěně vyrobíš trochu glycerýnu a mýdla, které musíš stejně zahodit. (rofl)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33508
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Petr H. píše:
slovacek.milos píše:[ prostě ta výroba co píšou na netu je velmi složitá a co píše miloš bude asi nesmysl,
:o tak ti miloši nevím jak to myslíš....

jinak metanol zase není tak těžké sehnat : http://www.karavan.cz/e-shop/elektro-12 ... litru.html , ale za 15,- Kč ho mají jenom u milošů. Kdyby to bylo za ty prachy někde k mání, tak si lidi hromadně montujou do svejch benzíňáků karburátory a budou na to jezdit!! a vyšlo by je to ještě jevnějš než jezdit na plyn!!! A troufnu říct, že některé stříkačky by si stim poradily rovnou.

(rofl) se mi zdá že miloš nás tak trochu tahá za fusakli...

Jinak když se zamyslým nad tím tvým návodem, tak jsem si jistý, že vyrábíš (jesli vůbec jo) olej ředěný líhem a na to jezdíš. Při 2dl lohu co tam leješ, kdy je k dostání obvykle tak max. 5% roztok se ho tam dostane tak 10 gr. a potřeba je min. 400 gr. na tvých 45l vyfritu. Metanolu by jsi tam měl tedy nalít asi tak 8l a ne 4l. Taky si nejsem jistý jestli tam tak jak popisuješ vznikne vůbec methoxid sodný, který k proběhnutí reakce potřebuješ. Takže vlastně nechtěně vyrobíš trochu glycerýnu a mýdla, které musíš stejně zahodit. (rofl)

já nevím co petře řešíš pokud se ti něco pořád zdá tak se probut v tom bude asi problém, jinak se stav rád pokecám kde bydlím si najdeš na netu i na fotomapě, nekecám to je tak třístý příspěvek co odepisuji jak tobě pořád dokola, když naředíš lihem olej tak je to lihem naředěný olej a nic víc miloš
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33508
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

a ještě petře kde bydlíš?já jsem ze strážnice, je tu festival slunce momentálně a hornácké slvanosti, udělej si výlet a stav se, nebo petře napiš email pošlu ti foto, já taky nevím o co se ti jedná jestli jsi rypálek nebo máš o metylester zájem nebo o co ti vlastně jde miloš
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

(rofl) milošovo zetůrek spapká klidně i mýdlifikovaný lihoolej... oni tyhle motory dokážou prohnat komínem kde co... ale pssst nebo to začne každý zkoušet. Myslím, že vyjde jevněji ředit olej benzínem, ted ho u pumpy docela slevnili... ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33508
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Petr H. píše:(rofl) milošovo zetůrek spapká klidně i mýdlifikovaný lihoolej... oni tyhle motory dokážou prohnat komínem kde co... ale pssst nebo to začne každý zkoušet. Myslím, že vyjde jevněji ředit olej benzínem, ted ho u pumpy docela slevnili... ;)

petře to máš těžko když tě tak čtu tak se ti prostě asi zdá, taky jsi přišel s přesným návodem, podle toho návodu si to vyzkoušej, načot si čtyřicet litrů vyfritu, vem si ten kávovar filtr a začni filtrovat, zapni si u toho ten starý mixer, to tě bude udržovat při vědomí a nedovolí aby se ti něco zdálo a pak napiš jak ti to šlo, při té práci pak přesně zjistíš o čem mluvíš a pak přijdeš na to co píšu jinak to prostě nejde musí se oddělit internetový teoretik od praxe miloš
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

2 Petr H. Ahoj. Miloše se musím zastat, opravdu mě dal prvotní informace a musím říci, že Meřo vyrábím celkem spolehlivě, už jsem ho vyrobil a projel něco přes 300 litrů. Já myslím, že složitá průmyslová výroba je proto, aby se proces urychlil a mýdlo a glicerin se nestal odpadem, tak jak je tomu u domácí výroby.Zkrátka když namíchám 20 litrů , tak mně vznikne slušná hromádka mýdla a hustého oleje.To co stočím je čirý , žlutý a řídký jako nafta, nic víc neřeším a po přidání asi 2l nafty naleji do vozidla.Je to ale tak trochu o nadšení, protože to vykazuje jistou práci, přelívání, stáčení atak podobně.Jo a stou cenou za Methyl to Miloš fakt kecá , to přehnal. Já ho asi před měsícem koupil za 16 kaček za litr.Jinak co vím tak methyl, má ještě o dost menší výhřevnost než ethyl, který ji má o hodně menší, než benzín.Takže úspora by byla imo veškerá žádná, používat jej místo benzínu.A je to toxický jed a podle něj se s ním musí nakládat..Jo a ten louh se dá koupit tekutý 49 %. Obrázek
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33508
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

?

Příspěvek od slovacek.milos »

alda164 píše:2 Petr H. Ahoj. Miloše se musím zastat, opravdu mě dal prvotní informace a musím říci, že Meřo vyrábím celkem spolehlivě, už jsem ho vyrobil a projel něco přes 300 litrů. Já myslím, že složitá průmyslová výroba je proto, aby se proces urychlil a mýdlo a glicerin se nestal odpadem, tak jak je tomu u domácí výroby.Zkrátka když namíchám 20 litrů , tak mně vznikne slušná hromádka mýdla a hustého oleje.To co stočím je čirý , žlutý a řídký jako nafta, nic víc neřeším a po přidání asi 2l nafty naleji do vozidla.Je to ale tak trochu o nadšení, protože to vykazuje jistou práci, přelívání, stáčení atak podobně.Jo a stou cenou za Methyl to Miloš fakt kecá , to přehnal. Já ho asi před měsícem koupil za 16 kaček za litr.Jinak co vím tak methyl, má ještě o dost menší výhřevnost než ethyl, který ji má o hodně menší, než benzín.Takže úspora by byla imo veškerá žádná, používat jej místo benzínu.A je to toxický jed a podle něj se s ním musí nakládat..Jo a ten louh se dá koupit tekutý 49 %. Obrázek
si přečti ten petruv návod má ho v příspěvku, o kterém píšu, jak někdo filtruje vyfrit přes kávovar filtr a pak honí metanol s louhem hodinu ve starém mixeru, esterifikace ti vlastně ten olej vyčistí, a prosímtě sudový už stojí 16 ? nebo v desítách já bral minulý rok na jaře a 12.50 kč 200 l sud, zdražujou dobře solventní nafta ta vyjela na 28 a byla někde pod dvacet, já ten louh dřív míchal, nyní jen naleju a přeleju zavrtám a zdar, v té padesátce je to super někdy když ti glycerin udělá podrážku tak jde blbě z 25 kanystru vytahovat sem někomu posíll fotky ale nemáš email tak tobě asi ne :-D miloš
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

2 Miloš , jo bral jsem 200 litrů a cena byla kolem 16 za litr přesně už to nevím , ale víc nee, já taky nic nemixéruji , ale prostě s kanďourem rázně zatřepu a nechám jej 2 dny pracovat, pak sleji do demižónu, kde beru jen vršek a občas asi jednou za 10 nalití ten sajrajt , který se nashromáždil u dna vyleji , jinak přes mejl jsme si už psali :-)
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Radar
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 23 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Radar »

Já se taky musim Miloše zastat. Návod funguje a mám ho taky od Miloše.
Metanol sem sehnal taky zhruba za 16,-Kč, ale chce to známý a držet zobák.
Dalším možným zdrojem je palivo pro krby na metanol - stačí pohledat na netu a stojí okolo 30,-Kč.
No a nejdražší je použití modelářského paliva s obsahem 15% ricinového oleje za asi 60,-Kč. Tady je nutný počítat kolik čeho máte ve finále. Jo a ricin je taky rostlinného původu tak zreaguje taky.
Než začnete někdo křičet, že je to nesmysl, tak věřte, že modelařim a na prvních 50l MEŘO praskly moje zásoby paliva.

alda164: Podle fotky se mi zdá, že tam máš moc louhu. To bílý na dně mi
přijde jako mýdlo.

A někde sem tady už psal, že Milošovo postup sem rozšířil o praní a sušení
metylesteru.
Octavia 110PS AHF+Sprint 764 EGR+CAT OFF+jednohmota
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

(wallbash) no jistě za 16,- a nedovezli ti náhodou ten sud za ty prachy až do baráku?? Víte hoši takovýhle informace jsou o ničem. Pokud by jste to za ty prachy kupovali legálně, tak by jste řekli kde. Bezestrachu že jim tam ubude a Vás nezbude... . V opačném případě si stejně každý myslí, že jde o šmelinu a nebere to vážně. Za ty peníze by jste mohli dostat akorát tak přiboudliny z pálenice.

To v té flašce mě pořád nepřesvědčilo, že je to měřo a ne lihoolej. Copak máš tu tmavší vrstvu u dna?? Barvou to odpovídá přesně tomu co jsem vyrobil já. Když to schladlo tak to stuhno. Jestli to je tekuté když je tepleji jsem zatim nezkoumal zůstalo to na chatě. Teoreticky by to ale mělo při víc jak 18 st. zase skapalnit.

Jinak lihu ti proměřné auto bude baštit tak 10 L. Na peníze se to to samé co na LPG. Přestavba na LPG stojí tak 40.000,- Starý karburátor teoreticky nic, k tomu nějaký plastový kanystr + čerpadlo ze starého auta. I při nových součástkách je to tak 3.000,- Zbývá jen to nejdůležitější přetryskovat karburátor ;) Ale nevím kolik to vydrží, skusil jsem to jednou na žigulíkovi, co jsem ho pak sešrotoval.
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

Radar: jasně , že v té flašce naspod je mýdlo , dávám 1dcl na 18 litrů oleje, však mýdlo musí dle mého názoru vzniknout taky , proto se tam ten louh dává
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33508
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Petr H. píše:(wallbash) no jistě za 16,- a nedovezli ti náhodou ten sud za ty prachy až do baráku?? Víte hoši takovýhle informace jsou o ničem. Pokud by jste to za ty prachy kupovali legálně, tak by jste řekli kde. Bezestrachu že jim tam ubude a Vás nezbude... . V opačném případě si stejně každý myslí, že jde o šmelinu a nebere to vážně. Za ty peníze by jste mohli dostat akorát tak přiboudliny z pálenice.

To v té flašce mě pořád nepřesvědčilo, že je to měřo a ne lihoolej. Copak máš tu tmavší vrstvu u dna?? Barvou to odpovídá přesně tomu co jsem vyrobil já. Když to schladlo tak to stuhno. Jestli to je tekuté když je tepleji jsem zatim nezkoumal zůstalo to na chatě. Teoreticky by to ale mělo při víc jak 18 st. zase skapalnit.

Jinak lihu ti proměřné auto bude baštit tak 10 L. Na peníze se to to samé co na LPG. Přestavba na LPG stojí tak 40.000,- Starý karburátor teoreticky nic, k tomu nějaký plastový kanystr + čerpadlo ze starého auta. I při nových součástkách je to tak 3.000,- Zbývá jen to nejdůležitější přetryskovat karburátor ;) Ale nevím kolik to vydrží, skusil jsem to jednou na žigulíkovi, co jsem ho pak sešrotoval.
(LOL) si pogogluj a snaž se třeba najdeš miloš
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33508
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

alda164 píše:Radar: jasně , že v té flašce naspod je mýdlo , dávám 1dcl na 18 litrů oleje, však mýdlo musí dle mého názoru vzniknout taky , proto se tam ten louh dává
stím louhem opatrně kámoš mi popisoval jak toho dal dvě deci a KO želatina fousy paplanice, si myslel že ten louh to nějak vyčistí a on je jen katalizátor, já měl zatím jeden neúspěch nevím proč jsem dělal po dvackách a vléval nakonec do plastového průsvitného sudu asi 160 litrů a esterifikace neproběhla, v té padesátce co nyní dělám spolehlivě vyhází miloš
Radar
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 23 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Radar »

Petr H.: Nevim proč všechny co něco seženou za rozumnou cenu hned
označuješ za šmelináře nebo snad i zloděje. Mě to třeba dost
uráží.
To co se usadí na dně to je glycerin. Stačí 15 minut na netu
hledat. Nejsem chemik, ale je to tak.
A s tim karburátorem to je pěkně ujetá teorie. Umíš si představit
ty hlášky z řídící jednotky o bohatosti směsi a podobně.
Žigul by to uměl, ale žádný auto se stříkačkou asi ne.

alda164: Podle toho co sem našel by ideální měla bejt jen hnědá hmota
glycerinu. Teď se chystám dělat zkoušky na potřebný množství
louhu(titraci). Zatim tam taky mívám trochu těch šupinek, ale
zdaleka ne tolik co Ty.
Octavia 110PS AHF+Sprint 764 EGR+CAT OFF+jednohmota
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33508
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Radar píše:Petr H.: Nevim proč všechny co něco seženou za rozumnou cenu hned
označuješ za šmelináře nebo snad i zloděje. Mě to třeba dost
uráží.
To co se usadí na dně to je glycerin. Stačí 15 minut na netu
hledat. Nejsem chemik, ale je to tak.
A s tim karburátorem to je pěkně ujetá teorie. Umíš si představit
ty hlášky z řídící jednotky o bohatosti směsi a podobně.
Žigul by to uměl, ale žádný auto se stříkačkou asi ne.

alda164: Podle toho co sem našel by ideální měla bejt jen hnědá hmota
glycerinu. Teď se chystám dělat zkoušky na potřebný množství
louhu(titraci). Zatim tam taky mívám trochu těch šupinek, ale
zdaleka ne tolik co Ty.
petr je zas z toho tábora co se mu zdá, myslí, hledá,zkouší, má svůj olej a ředí, co se týče těch šupinek tak musíš dělat z oleje a ne z toho pevného humusu naspodu, ten vylévám, miloš
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“