Petr H. píše:jist píše:Valná většina studených motorú je nedovírající termostat anebo topení které motor stačí uchladit
joo vysvětli to postarší Liazce která má 2 a aby byly oba ready. Krom toho ten motor má skoro půl tuny a je k němu přišroubovaná hliníková skříň převodovky. Celé je to usazené v obrovském prostoru prázdnoty bez jakýchkoliv krytů. Takže za 20 st. mrazu dokáže vozidlo jet úplně bez vody i na velkou vzdálenost. Navíc v motoru je kýbl oleje a 2 kýble vody. Olejový chladič je chlazený vodou a jedno má podle potřeby ohřívat nebo chladit druhé. Radiátor topení 2x. V krátkém okruhu napřímo.
Vodní pumpa mizerná ,odvzdušnit radiátor topení v kabině lze jen za pomoci nejvišších otáček. V kopci nestíhá pumpa prohánět vodu motorem a ten se přehřívá. Je to takové mizerné litinové kolečko asi 15 cm z maličkatými lopatkami na boku.
Celé tohle složité zařízení za jízdy reguluje řidič mechanickým kolečkem, stahováním rolety před chladičem ....
Jinak žhavení funguje na principu odporového drátu. Podle návodu se žhaví až 2 minuty a tím se ohřeje vzduch v sacím potrubí, žhavení se provádí podle potřeby, dokud se nedosáhne klidného chodu motoru.
Doba ohřevu oproti motoru z traktoru absolutně nesrovnatelná, traktor začne topit dřív než vyjedeš z podniku.
Jinak ta liazka už 2 nádrže má stačí nechat zavřený ten ventil co je uprostřed, nebo úplně rozpojit. A dotáhnout od druhé potrubí.
Výkon alternátoru jestli si dobře pamatuju je 55A max. a 28,5 V , odečti povinné osvětlení a máš to. Použít můžeš tak max 2/3 maxima jinak ráno nenatočíš.
Nebude asi nejjdednodušší udelat normální zbastlenej výměník a prostě počkat co čerpadlo vydrží ... vodstavenech liazek všude stojí mraky a čerpadlo vyměníš i na silnici... taky sem to jednou musel udělat...
Tak jsem si trochu zavzpomínal...

měl jsem nejsilnější, 160 KW verzi dal se s tim prásknout do kopce favorit i s 8 tunama na zádech...
